AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Til den første leiligheten vil det ta ca. 35 min med buss til sentrum (og arbeidsplassen), til den andre 20 min. Begge har en liten altan, men den første er litt mer «i orden» enn den siste - nyere kjøkken og bad, penere vegger. Den siste leiligheten koster 300k mer enn den første. Gode bussforbindelser fra begge stedene (busser hvert 10 min). Hvilken ville dere valgt? Anonymkode: 25b40...402
Blobette Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Jeg ville valgt 50 kvm nærmere sentrum. Tenker den er lettere å selge igjen eller leie ut. Og jeg liker å kunne gå til sentrum. For meg er 50 kvm mer enn nok, for meg og kjæresten også. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Til den første leiligheten vil det ta ca. 35 min med buss til sentrum (og arbeidsplassen), til den andre 20 min. Begge har en liten altan, men den første er litt mer «i orden» enn den siste - nyere kjøkken og bad, penere vegger. Den siste leiligheten koster 300k mer enn den første. Gode bussforbindelser fra begge stedene (busser hvert 10 min). Hvilken ville dere valgt? Anonymkode: 25b40...402 15min er jo ingenting med buss så helt klart hadde jeg valgt den som gav best komfort så lenge det ikke koster for mye i forhold til den andre. Anonymkode: e3b3d...bb9 4
Hanna! Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 Jeg ville valgt den lille, med mindre du har barn. Vegger kan males. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 Jeg hadde valgt den stor. Muligheten til å ha ett eller to ekstra rom hadde økt livskvaliteten min mye. Å ha hjemmekontor på et faktisk kontor og ikke måtte sitte i stua eller på kjøkkenet, ha muligheten til overnsttingsgjester på eget rom... Anonymkode: 72d83...c9e 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #7 Skrevet 3. mai 2021 3 hours ago, Blobette said: Jeg ville valgt 50 kvm nærmere sentrum. Tenker den er lettere å selge igjen eller leie ut. Og jeg liker å kunne gå til sentrum. For meg er 50 kvm mer enn nok, for meg og kjæresten også. Det går nok ikke helt an å gå til sentrum uansett - den korte veien går gjennom en tunnel som ikke er åpen for gående. Det er sikkert en vei rundt, men den er nok mye lenger enn bussveien. Med bil til sentrum tar det 15 min fra den ene, og 7 min fra den andre. Jeg har ikke bil da, men for å gi et litt bedre bilde av avstandene. Anonymkode: 25b40...402
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #8 Skrevet 3. mai 2021 Da jeg var yngre valgte jeg større men mindre sentralt. Det angrer jeg på nå. Mer sentralt vil alltid oppnå høyere verdiøkning, og være lettere å selge! Så med mindre du virkelig trenger de ekstra kvm (barn el. liknende), så gå for den mer sentrale. Anonymkode: ebf88...4a0 2
prt90 Skrevet 3. mai 2021 #9 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Til den første leiligheten vil det ta ca. 35 min med buss til sentrum (og arbeidsplassen), til den andre 20 min. Begge har en liten altan, men den første er litt mer «i orden» enn den siste - nyere kjøkken og bad, penere vegger. Den siste leiligheten koster 300k mer enn den første. Gode bussforbindelser fra begge stedene (busser hvert 10 min). Hvilken ville dere valgt? Anonymkode: 25b40...402 Ingen av dem. Kjøp heller noe i sentrum. Neppe så veldig mye dyrere. Det er skikkelig dritt å ta bussen på jobb sammenlignet med å spasere. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #10 Skrevet 3. mai 2021 1 minutt siden, prt90 said: Ingen av dem. Kjøp heller noe i sentrum. Neppe så veldig mye dyrere. Det er skikkelig dritt å ta bussen på jobb sammenlignet med å spasere. Har ikke råd til sentrum, så det går ikke. 😊 I fall blir det 35m2. Anonymkode: 25b40...402
Brunello Skrevet 3. mai 2021 #11 Skrevet 3. mai 2021 prt90 skrev (5 minutter siden): Ingen av dem. Kjøp heller noe i sentrum. Neppe så veldig mye dyrere. Det er skikkelig dritt å ta bussen på jobb sammenlignet med å spasere. Hvor bor du? Forskjellen på Oslo sentrum og et kvarter ut med bil er ganske stor. 1
prt90 Skrevet 3. mai 2021 #12 Skrevet 3. mai 2021 Brunello skrev (4 minutter siden): Hvor bor du? Forskjellen på Oslo sentrum og et kvarter ut med bil er ganske stor. Er den nå egentlig det? Hvor kommer du på 15 minutter med bil i rushtiden som er betydelig billigere egentlig? 2
Brunello Skrevet 3. mai 2021 #13 Skrevet 3. mai 2021 prt90 skrev (2 minutter siden): Er den nå egentlig det? Hvor kommer du på 15 minutter med bil i rushtiden som er betydelig billigere egentlig? Busstidene hun indikerer er Lørenskog omtrent.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #14 Skrevet 3. mai 2021 Den leiligheten som har mest ordnet. Anonymkode: 693db...370 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #15 Skrevet 4. mai 2021 Ville nok valgt den største. Men tenk frem i tid ift familieforøkelse, nærhet til bhg/skole, hvis det er aktuelt. Anonymkode: 9bcbd...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #16 Skrevet 4. mai 2021 Ville valgt den største, bedre sjanse for at du blir der lengre og dermed ikke må oppgradere med det første (og betale mer dokumentavgift og megleravgift). 15 min er lite egentlig. Flyttet selv 10 min lengre ut av sentrum og fikk enebolig i stedet for rekkehus til nesten samme pris, og det var virkelig verd det for meg. Du må selv vurdere om de 15 min ekstra vil plage deg i hverdagen. Kan du høre podcast eller lese på bussen så er det jo ikke bortkastet tid. Tenk også på matbutikk, hvordan går begge bussene på kveldstid og helger osv Anonymkode: 1bad5...fce 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #17 Skrevet 4. mai 2021 Brunello skrev (På 4.5.2021 den 0.22): Busstidene hun indikerer er Lørenskog omtrent. Og hvor mye billigere er Lørenskog enn Oslo sentrum? 20%? Anonymkode: 918a5...68c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #18 Skrevet 5. mai 2021 Helt klart den største! Jeg tror ikke prisøkningen vil være så enormt mye større på den mindre leiligheten mtp det du sier angående tunellen. I tillegg er den store bedre i stand og billigere. For min del hadde jeg ikke vært i tvil! Har du noen formening om hvor lenge du ønsker å bli boende der? Anonymkode: edae0...db3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #19 Skrevet 5. mai 2021 Brunello skrev (På 4.5.2021 den 0.22): Busstidene hun indikerer er Lørenskog omtrent. Står ikke noe om Oslo? Finnes faktisk flere byer i Norge... Anonymkode: 9a109...46a 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #20 Skrevet 5. mai 2021 Jeg hadde ikke kjøpt en liten, og 300 000 dyrere leilighet... Det koster mye penger hver gang du skal selge, så velg den du ser for deg at du vil bli boende i en del år... Anonymkode: 9a109...46a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå