Ukjent navn Skrevet 3. mai 2021 #1 Del Skrevet 3. mai 2021 Hei. Håper noen her har litt erfaring, føler jeg får minimalt med hjelp hos veterinæren med lite erfaring innen katt. Har allerede vært på to ulike klinikker, hvor han har tatt mange røntgen bilder, blodprøver og biopsi av mage til han til slutt fikk diagnosen kronisk magekatarr og går på medisin. Men ser lite framgang siden han er så kvalm og får i seg lite mat. Nå er løsningen å sprøyte mat i munnen hans, hvor han etterpå må kjempe med kvalmen for å holde det nede. Han har fått kvalmestillende, men det kan han bare gå på i to dager i strekk. I dag fikk han først medisin på tom mage, deretter sprøyter med våtfor (hills restorative care) 1-2 timer etterpå. Medisin heter Antepsin og skal beskytte slimhinnene i magesekken. Etter jeg ga han det, ble han ekstremt kvalm og begynte å slikke seg masse rundt munn samtidig som han på en måte «tygde» på noe? Var en veldig merkelig lyd. Jeg føler meg så hjelpeløs, han nekter å spise og kan ikke gå fast på kvalmestillende. Han har rast ned i vekt, fra 6 kg stor ragdoll hann til 4 kg (rasen er stor, nå er han ekstrem underernært). Han spyr så og si daglig opp maten, men kanskje mer nå når han går på medisin. Medisin har han gått på i snart en uke i strekk, men magesekkbetennelsen har han hatt i godt over en måned, nærmere to. Er det noen som har erfaring rundt katt med magekatarr? Og med medisinen antepsin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Del Skrevet 3. mai 2021 Har ikke noe erfaring med dette men har du hørt om fredrikstad dyrehospital? Har hørt at de er det beste i Norge. Anonymkode: 00a9d...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #3 Del Skrevet 4. mai 2021 Kjøp noe som heter pro-kolin. Mulig dyrlegen har det inne. inneholder en leire som legger ett beskyttende lag i magen som kan hjelpe. samt gode tarmbakterier. Se på foret. Har det noe som helst fra fisk i seg ? Vanligste allergi på katt. Anonymkode: 00517...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå