AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #61 Skrevet 3. mai 2021 Skyblue7 skrev (1 time siden): Meierismør eller bremykt. Vil helst ikke ha ultraprossesert olje på knekkebrødet. Mye bedre smak også ☺️ Enig. Alt annet er bare æsj. Anonymkode: cf60f...984 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #62 Skrevet 3. mai 2021 Brelett, fordi det smaker veldig godt. Anonymkode: 18ddb...8f2 1
Uglems Skrevet 3. mai 2021 #63 Skrevet 3. mai 2021 Jeg liker ikke smør, men er det smeltet på feks ristet brød går det bra. Det må være bremykt.
Uglems Skrevet 3. mai 2021 #64 Skrevet 3. mai 2021 Uglems skrev (1 minutt siden): Jeg liker ikke smør, men er det smeltet på feks ristet brød går det bra. Det må være bremykt. Det er det vi kjøper for jeg tenker det er bra at ungen får i seg det.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #65 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Takk for tips, skal prøve Røros og Kviteseid....:) TS Anonymkode: 0d16d...ad6 Hvorfor ikke høre på legen? Anonymkode: e6544...280 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #66 Skrevet 3. mai 2021 Uglems skrev (Akkurat nå): Det er det vi kjøper for jeg tenker det er bra at ungen får i seg det. Med all respekt, så er det mye bedre om unger får i seg smør. Helst rørossmør, med en stor andel beiting, men uansett så er ethvert smør uendelig mye bedre enn margarin. Anonymkode: c3a56...4ab 4
Uglems Skrevet 3. mai 2021 #67 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med all respekt, så er det mye bedre om unger får i seg smør. Helst rørossmør, med en stor andel beiting, men uansett så er ethvert smør uendelig mye bedre enn margarin. Anonymkode: c3a56...4ab Er ikke bremykt ekte smør? Leste på nett at det var blanding av meierismør og rapsolje. At det ikke er et slit å smøre det ut liksom 😊 Margarin er jo nasty, vi bruker ikke det nemlig.😱 Men hvis rørossmør er mye bedre, kan jeg teste det ut, tusen takk for tipset ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #68 Skrevet 3. mai 2021 De smørtypene folk nevner er jo ikke bra for kolesterolet!? Anonymkode: e6544...280
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #69 Skrevet 3. mai 2021 Aller mest rørossmør, eventuelt kviteseid. Baker med laktosefritt meierismør pga intoleranse i familien. Anonymkode: cdefb...c90 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #70 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvorfor svarer dere i tråden da? Greide dere ikke å forstå overskriften? Anonymkode: 02716...548 Du er kanskje ny her. Det er tradisjon på KG at alle må svare på problemstillinger som ikke er relevant for dem i det hele tatt. Anonymkode: 45726...f01 7
Tripptrapp1 Skrevet 3. mai 2021 #71 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og selvsagt tror jeg de fleste vet at brelett, soft Flora etc ikke er smør, men det er likevel det vi sier, det ordet vi bruker når vi snakker om disse. Har ingenting med manglende kunnskap å gjøre. Men selvsagt, her på kg er det jo så pirkete og nøye men tror flesteparten av befolkningen sier smør om slike produkter, og det får da virkelig være helt greit. De sier til og med dette på reklamer av ymse slag.. Ingen grunn til å bli helt hysterisk her selv om vi kaller brelett for smør. Anonymkode: 9d285...3bb Jeg syns faktisk at det er viktig å skille på margarin og smør, fordi det ér faktisk en vesentlig forskjell både på innhold og fremstillingsprosess selv om begge er gule og begge kan smøres på brødskiva. Og nei, hvis man ser på hva som omsettes av mat her i landet, så tror jeg ikke at folk flest har særlig kunnskap om mat og ernæring ut i fra hva de frivillig stapper i seg. Ikke tror jeg at det er lovlig å markedsføre margarin som smør heller. Det er villedende, og strider derfor mot markedsføringsloven. 7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #72 Skrevet 3. mai 2021 Jeg lurer på hvorfor TS ikke vil høre på legen sin? Anonymkode: e6544...280 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #73 Skrevet 4. mai 2021 Har to danske damer på jobb. De synes det er helt sykt at mannen ikke har noe å si i Norge. I Danmark har de hatt juridisk abort lenge. Anonymkode: a5afc...4ba
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #74 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har to danske damer på jobb. De synes det er helt sykt at mannen ikke har noe å si i Norge. I Danmark har de hatt juridisk abort lenge. Anonymkode: a5afc...4ba Hva har dette i en tråd om smør å gjøre? Anonymkode: 3f6d7...83f 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #75 Skrevet 4. mai 2021 Spiser ikke smør, synes det er for kvalmt. Bruker margarin fra melange i mat og vita hjertego lett på brødskiva. Anonymkode: 60283...fde
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #76 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg lurer på hvorfor TS ikke vil høre på legen sin? Anonymkode: e6544...280 Hei. Tenker at jeg vil kose meg med ekte godt smør,og heller tenke helhet mtp sunt kosthold. F.eks KUN kake,bakst og slikt en gang i uka. Jeg er sukkeravhengig....så vil prøve å kutte sukker helt etterhvert. Bare til info for deg som lurte:) ts Anonymkode: 0d16d...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #77 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei. Tenker at jeg vil kose meg med ekte godt smør,og heller tenke helhet mtp sunt kosthold. F.eks KUN kake,bakst og slikt en gang i uka. Jeg er sukkeravhengig....så vil prøve å kutte sukker helt etterhvert. Bare til info for deg som lurte:) ts Anonymkode: 0d16d...ad6 Ok. Google hvilke matvarer du bør unngå når du har høyt kolesterol. Anonymkode: e6544...280
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #78 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei. Tenker at jeg vil kose meg med ekte godt smør,og heller tenke helhet mtp sunt kosthold. F.eks KUN kake,bakst og slikt en gang i uka. Jeg er sukkeravhengig....så vil prøve å kutte sukker helt etterhvert. Bare til info for deg som lurte:) ts Anonymkode: 0d16d...ad6 https://nhi.no/kosthold/forebyggende-kost-og-sykdom/kostrad-ved-forhoyet-kolesterolniva/ Det er bra å kutte ut sukker , men for kolesterolet følg disse rådene. Anonymkode: e6544...280
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #79 Skrevet 4. mai 2021 Bruker Berit Nordstand sitt rapskokos "smør" akkurat nå siden jeg ikke skal ha meieriprodukter. Smaker overraskende likt vanlig lettmargarin. Men ellers har jeg brukt meierismør fordi det smaker best og jeg tror det er sunnest så lenge man ikke bruker for mye av det 🙂 Anonymkode: 581b1...dcf
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #80 Skrevet 4. mai 2021 Soft Flora lett, fordi jeg har fått beskjed om det fra kirurgen. På knekkebrød-diett. Anonymkode: 7c620...999
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå