Gå til innhold

Hvilket smør spiser du og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare meierismør siden jeg tror det er mye sunnere enn planteoljer/margarin, og selvsagt også smaker mye bedre.

Spiser ikke brød, så det er kun til steking, da gjerne blandet med baconfett eller fett jeg har smeltet fra nakkekoteletter, entrecote osv.

Anonymkode: d9834...adf

• Liker 5
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg liker best Bremykt og Olivero,men legen anbefaler Vita hjertego siden jeg har stigende kolesterol ( bruker ikke medisin)

Jeg spiser ikke så altfor mye smør, kanskje på 2 skiver og to knekkebrød pr dag, samt ei skei på grøten noen ganger i uka. 

Har jo hørt at det er sunt med rent smør? Hva tenker du?

Anonymkode: 0d16d...ad6

Om du har så dårlig råd at du må fylle på med brød og grøt daglig, ts, anbefaler jeg at du kjøper frossne grønnsaker og bønner i store kvanta. Da får du i deg faktisk næring selv om maten er like billig som brød og grøt.

Jeg bruker ekte meierismør i bakverk. På mine 4 ukentlige brødskiver spiser jeg ikke smør.

Anonymkode: 52b57...fc1

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker
Catalina Culès skrev (55 minutter siden):

Brelett og Soft Flora, fordi de smaker best. 

Hva slags smakssanser er du utstyrt med egentlig?

Begge disse smaker jo helt jævelig! Kun ekte meierismør som gjelder. 

Anonymkode: a5afc...4ba

• Liker 8

Registrerer at mange ikke kan forskjellen mellom smør og margarin.

Jeg bruker kun smør. Vokste opp med en mor som kun kjøpte margarin, jeg elsket å være på besøk hos bestemor og mormor, for der fikk jeg ekte smør. Og det smakte så utrolig godt!

• Liker 10
AnonymBruker

Bremykt, fordi det er mest smør, men lettere å smøre ut en ekte meierismør.

Så ikke helt perfekt, men greit kompromiss for meg. Prøver å styre unna ultraprosessert mat og planteoljer utenom olivenolje, men denne passer resten av familien også i smak.

Etter jeg sluttet med andre margarintyper synes jeg ikke de smaker godt når jeg får det servert hos andre 😬 

Anonymkode: 5af4f...b79

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Om du har så dårlig råd at du må fylle på med brød og grøt daglig, ts, anbefaler jeg at du kjøper frossne grønnsaker og bønner i store kvanta. Da får du i deg faktisk næring selv om maten er like billig som brød og grøt.

Jeg bruker ekte meierismør i bakverk. På mine 4 ukentlige brødskiver spiser jeg ikke smør.

Hva i alle dager? 

Ts skriver absolutt intet om at h*n ikke spiser middager. Noen her inne leser jo innlegg som fanden leser bibelen..🙄

Brødskiver spiser jeg hverdag uten at jeg dauer av mangel på noe av den grunn. 

Anonymkode: 9d285...3bb

• Liker 4

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Oh my god 

• Liker 4
AnonymBruker

Bare SMØR er smør og Brelett og andre prossesserte greier er IKKE smør. SÅ spørmål i ts er egentlig bare dumt. Trist at folk ikke vet dette. Like dumt som å kalle kjøtt for fisk. 

Anonymkode: de501...6db

• Liker 6
Annonse
AnonymBruker
Pillarguri skrev (6 minutter siden):

Jeg spiser Vita Hjertegod fordi jeg har litt høyt kolesterol og prøver å ta hensyn til det.  Hvis jeg bare skulle gått for god smak så hadde jeg spist Kviteseid smør.

Det er ikke farlig å spise ekte smør mtp kolesterol. Det er faktisk det beste du kan gjøre. Smør og egg er sunt.

Anonymkode: e7fed...3f6

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...