Gå til innhold

Hvilket smør spiser du og hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg liker best Bremykt og Olivero,men legen anbefaler Vita hjertego siden jeg har stigende kolesterol ( bruker ikke medisin)

Jeg spiser ikke så altfor mye smør, kanskje på 2 skiver og to knekkebrød pr dag, samt ei skei på grøten noen ganger i uka. 

Har jo hørt at det er sunt med rent smør? Hva tenker du?

Anonymkode: 0d16d...ad6

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1475212-hvilket-sm%C3%B8r-spiser-du-og-hvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Mye av det som er nevnt her, er ikke smør, men derimot margarin.

Så dermed: for å svare på spørsmålet: Favoritten er det saltreduserte smøret fra Rørosmeieriet, som jeg synes smaker litt friskere enn det "vanlige" smøret deres. Men jeg liker også godt Kviteseidsmør.

Anonymkode: c3a56...4ab

• Liker 21

Soft Flora på skiven og "ekte" smør- meierismør (eller "godtesmør" :fnise:som faktisk er blitt et internt ord mellom meg og mann) på ring som flatbrød, grøt etc.. Smør er alltid nødvendig på skiven! 

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker

Om jeg først skal ha smør, går det kun i Bremykt. Synes ikke andre smør smaker noe godt rett og slett. Noe som burde vært ulovlig er å lage nystekte vafler eller sveler, og så serverer man det med Soft Flora eller noe annet dritt i den gata. Mister helt matlysten jeg da 😅 Identifiserer meg forøvrig veldig med han kongen på Bremykt-reklamen for dem som har sett den. 

Anonymkode: ac284...9a5

• Liker 8
Annonse

Ser at det er mange som blander smør og margarin her. 

Jeg bruker ekte meierismør til matlaging og baking. På brødskiva/knekkebrødet prøver jeg egentlig å la være å bruke smør (de kaloriene..), men når jeg ikke klarer å la være så blir det bremykt eller til nøden brelett margarin.

D4A30298-04D5-4BB1-8DE8-30CEC4D2F8D2.jpeg

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...