AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Del Skrevet 3. mai 2021 Det går i ett her fra kl.07.00 til kl.19.30, vi er to foreldre i full jobb og en liten en på ett år. Vi er ute av døren kl.07.45 og hjemme igjen kl.15.45. Så er det middag, dusj, mating, tannpuss og legging. Når klokka er 19.30 og oppvasken tatt er vi temmelig slitne begge to. Da er det sofaen resten av kvelden, frem til vi legger oss i 22 -tiden. Det er jo nå vi skulle ha trent, drevet med hobbyer eller ett eller annet. Er det flere som har det sånn? Treningssenter tørr vi ikke å melde oss inn i en gang, for det er umulig for oss å rekke det. Hvordan finner dere andre tid og energi til hobby og trening? Anonymkode: 8bace...30a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Del Skrevet 3. mai 2021 🙋♀️ Anonymkode: 08d55...ecb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Del Skrevet 3. mai 2021 Sånn er det bare i noen år nå. Anonymkode: 66c19...1bc 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Del Skrevet 3. mai 2021 Høres ut som min tilværelse det der 🤪 Det er liksom bånn gass så lenge min er våken. Masse hygge og fine stunder, men ganske intenst... Har hatt noen halvhjerta forsøk på trening via YouTube, det finnes faktisk en del ålreite økter der. Men så slo slitenheten inn her i gården. Foreløpig er det litt Korona og litt sliten småbarnsmor jeg skylder på. Anonymkode: f21b2...1b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 3. mai 2021 #5 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan finner dere andre tid og energi til hobby og trening? Anonymkode: 8bace...30a Gjør ikke det. velkommen til livet som småbarnsforeldre. Da vår eldste var 3, fikk vi like gjerne en til vi da. Bare for å sikre noen år til med konstant underskudd på søvn, stress og bekymring. husker ikke sist jeg la meg etter klokken 2200, eller sovnet på sofaen. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Del Skrevet 3. mai 2021 Ja sånn er småbarnslivet. Men en gang blir ungene store så får man mer tid 😊 Anonymkode: d41e4...748 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kladd Skrevet 3. mai 2021 #7 Del Skrevet 3. mai 2021 🙋♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #8 Del Skrevet 3. mai 2021 Sånn er det her også. Det begynte å bli litt bedre når barnet ble 3 år. Meeen så ble jeg gravid og er sykemeldt med ekstrem svangerskapskvalme. Så vi har noen hektiske (men koselige) timer på ettermiddagen og så kollapser jeg på sofaen eller i senga så fort 3åringen er i seng 🙈 Anonymkode: 22cec...599 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #9 Del Skrevet 3. mai 2021 Fatter ikke at man orker å gå gjennom dette flere ganger. Man ødelegger de beste årene i ens liv, kroppen forfaller og en får ikke LEVE. Synes småbarnstiden dreper livsgnisten, helt jævla pyton. Anonymkode: 81462...959 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #10 Del Skrevet 3. mai 2021 Klokka er 21 og sistemann, 5-åringen har sovnet, er bare å legge seg selv... Zzz Anonymkode: d8146...48d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #11 Del Skrevet 3. mai 2021 Vi hadde det sånn med førstemann. Så fikk vi nr 2 og innså at vi nå hadde enda mindre energi. Da begynte vi å trene på skift. Ene trente en dag, den andre neste dag. Nå er ungene 3 og 6, og vi holder på sånn enda. Fått mye mer overskudd faktisk. Anonymkode: 4ff80...5f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #12 Del Skrevet 3. mai 2021 Har to barn, 1 og 4 år. Begge foreldre bruker transport til trening, feks tur/retur butikken med joggevogn eller sykkel med barn bakpå. Løper også en del ved siden av 5-åringen på sykkel, rundt 6-7 km to ganger i uken, gjerne i helgen. Løper i tillegg 5 km etter leggetid et par ganger i uken. Vi har begge overskudd til både hobbyer, studier, og diverse på kveldstid. Rydder og ordner gjør den ene mens den andre legger barna. Lager triple porsjoner av all middag og spiser rester, så trenger vi bare lage middag to ganger i uken. Kanskje det er noe i det at trening gir enda mer overskudd når man først er godt trent? Anonymkode: f3280...997 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #13 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går i ett her fra kl.07.00 til kl.19.30, vi er to foreldre i full jobb og en liten en på ett år. Vi er ute av døren kl.07.45 og hjemme igjen kl.15.45. Så er det middag, dusj, mating, tannpuss og legging. Når klokka er 19.30 og oppvasken tatt er vi temmelig slitne begge to. Da er det sofaen resten av kvelden, frem til vi legger oss i 22 -tiden. Det er jo nå vi skulle ha trent, drevet med hobbyer eller ett eller annet. Er det flere som har det sånn? Treningssenter tørr vi ikke å melde oss inn i en gang, for det er umulig for oss å rekke det. Hvordan finner dere andre tid og energi til hobby og trening? Anonymkode: 8bace...30a Hehe samme her men mor har turnus, far kontortid, ungene barnehage (3stk). Går i et kjør til kvelden kommer og mamma og pappa skal sitte å ha sin verdifulle stund sammen - i halvsvime 😜 Anonymkode: be5b4...3b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #14 Del Skrevet 3. mai 2021 sicario skrev (1 time siden): Gjør ikke det. velkommen til livet som småbarnsforeldre. Da vår eldste var 3, fikk vi like gjerne en til vi da. Bare for å sikre noen år til med konstant underskudd på søvn, stress og bekymring. husker ikke sist jeg la meg etter klokken 2200, eller sovnet på sofaen. Like greit med tette så blir man ferdig med babytiden på likt også Fikk tredje når eldste var 3 vi hehe ❤️ Anonymkode: be5b4...3b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 3. mai 2021 #15 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Like greit med tette så blir man ferdig med babytiden på likt også Fikk tredje når eldste var 3 vi hehe ❤️ Anonymkode: be5b4...3b1 Lurt 😆. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #16 Del Skrevet 3. mai 2021 Jobber som lærer og har to barn på 2 og 4. Har hatt tidenes mest hektiske arbeidsår, og føler meg egentlig ganske utslitt... Samtidig går det bra. Henter og leverer i bhg for fot. Det gir noen treningminutter både ifølge pai og Apple watch. Prioriterer også annen trening. Har kjøpt boka til funkygine og kjører styrke i stua mens ungene leker der eller ser på barne-TV, og tar en joggetur eller går en lang tur et par kvelder i uka etter at de er lagt. Er helt overbevist om at det er dette som gir meg nødvendig overskudd. Var nemlig som dere for ca 6 mnd siden, men tok meg sammen og startet med å trene etter pai i januar. Det synes jeg er skikkelig motiverende , og hverdagsmosjonen med unger teller også med. https://forskning.no/aldring-ntnu-partner/100-pai-et-enkelt-tall-forteller-om-du-trener-nok/1626269 Anonymkode: 59407...d9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #17 Del Skrevet 3. mai 2021 Hadde det sånn frem til etter nyttår egentlig. Eldste er snart 7, minste 3,5. Plutselig begynte han lille å sove rundt, være mer selvstendig og trenger ikke følge like mye med. Nå har jeg og eldste en ettermiddag vi er på fotball sammen, og pappaen og minsten finner på sine ting. Jeg har en dag til trening og min mann en annen dag. Helgene prøver vi å ha mye familietid og litt egentid. (Eks legge meg litt å lese en bok, ta en joggetur, lunsj med en venninne) Anonymkode: af876...006 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 3. mai 2021 #18 Del Skrevet 3. mai 2021 Hehehe kjenner meg igjen fra når vi selv hadde en et-åring og begge var i jobb igjen. Jeg tvang meg selv til å trene 3 ganger i uka og tillot meg selv å slappe av de andre kveldene. Det var en veldig fin balanse for meg, og de kveldene jeg ikke trente tok jeg alltid en 10 minutters power nap etter legging og rydding slik at jeg ikke skulle sove bort hele kvelden på sofaen. Da klarte jeg å kose meg med TV/bok/mobil/avis. Da jeg ble gravid igjen ble jeg sykemeldt pga bekkenplager (ikke mulighet for tilrettelegging på jobb) og prøvde å trene forsiktig styrke og svømte da svømmehallen var åpen. Og nå som jeg har fått nr 2 trener jeg masse på dagtid, fjellturer, styrke, løping med vogn. Jeg kan nå holde kveldene ledige. Planen er å jogge/sykle til jobb når permisjonen er ferdig. Poenget er at det kan være greit å tenke litt gjennom hva man ønsker å bruke tiden på, veldig ofte kan man forandre litt for å bli litt mer opplagt og fornøyd 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #19 Del Skrevet 3. mai 2021 Utslitt fra 17 tiden. Minst. Alene med to små. Anonymkode: 71d31...58a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #20 Del Skrevet 3. mai 2021 Vi peiste på med to tette barn på grunn av dette, prøvde på en til 6 mndr etter fødsel, klaffa ikke før etter ett år. De skulle gjerne vært enda tettere, følte nesten vi begynte på nytt med andremann. Seks og åtte år nå - det er like forbanna slitsomt. Men andre utfordringer ifht da de var yngre. Men vi tar oss tid til trening/fysisk aktivitet. Mannen trener to dager i uka på ettermiddag/kveld og jeg går tur to dager i uka på morgenen. Det holder oss sinnsfriske, i det minste. Ellers lufter vi ungene mye. Alt blir bedre om man kan slippe dem fri... Vi har en barnehage i nabolaget vi brukte mye på ettermiddager og helger vi ikke var på tur, da de var små. Inngjerdet, åpenbart barnevennlig. Helt supert. Da trenger man ikke passe på hele tida, og det gjør noe med en å kunne dra ut 🙂 Anonymkode: 6155d...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå