AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #21 Skrevet 3. mai 2021 Et alternativ kan være en liten og lett termos som også kan holde på kulde noen timer (les tester på nett, det er store kvalitetsforskjeller på termoser). Da kan billigere melk tas med hjemmefra hvis skolemelk er dyrt. Anonymkode: e5e16...8a0
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #22 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Et alternativ kan være en liten og lett termos som også kan holde på kulde noen timer (les tester på nett, det er store kvalitetsforskjeller på termoser). Da kan billigere melk tas med hjemmefra hvis skolemelk er dyrt. Anonymkode: e5e16...8a0 Tenkte det samme. Men tror ikke det er noe å spare nå for tida? Melka er ikke så billig i 1-liters kartong heller. Har ikke nøyaktig literpris i hodet da. Men tipper rundt 20 kr literen? Og termos koster gjerne noen hundrelapper den også (pluss at det er noe herk å vaske termos det har vært melk i, få tåler oppvaskmaskin) Anonymkode: da4ed...fe5 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #23 Skrevet 3. mai 2021 Hør med foreldrene og tilby å betale for skolemelk i bursdagsgave til ungen hvis det er pengene det står på Anonymkode: 10ea0...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #24 Skrevet 3. mai 2021 Altså man kan jo fint synes at noe er dyrt selv om man har råd til det. Og det er jo ikke sikkert det er helt sånn som niesen legger det frem. Jeg personlig synes det var litt dyrt Anonymkode: 90777...35e 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #25 Skrevet 3. mai 2021 Jeg syns det er dyrt, og datteren min får ikke, for hun drikker ikke melk. Hun vil allikevel ha, fordi de fleste andre får. Kompromiss ble da smoothie hver fredag, og den er til dags dato aldri mer enn smakt på, jeg kaster én i uka (uka etter). Så jeg syns det er dyrt, vi har veldig god råd, men å kaste mat fordi man skal «være lik», det føles bokstavelig talt som bortkastede penger. Anonymkode: ebeea...f89 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #26 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Synes ikke det var så dyrt jeg, 8-9 kr for sjokolademelk og vanlig melk koster 6-7 kr. Betaler man noe mer for frakt, administrasjon eller lignende? 8 × 22 skoledager (en gjennomsnittlig måned) = 176 kr. La oss runde opp til 2000kr i tilfellet ungen vil ha litt dyrere alternativer innimellom. Jeg synes 200-250kr er en helt overkommelig pris å betale. Anser ikke det som "dyrt". Anonymkode: e0c7d...d61 24,88 i literspris for helt vanlig lettmelk er nå stiv pris synes jeg da. Anonymkode: 8d7f6...aab
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #27 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tenkte det samme. Men tror ikke det er noe å spare nå for tida? Melka er ikke så billig i 1-liters kartong heller. Har ikke nøyaktig literpris i hodet da. Men tipper rundt 20 kr literen? Og termos koster gjerne noen hundrelapper den også (pluss at det er noe herk å vaske termos det har vært melk i, få tåler oppvaskmaskin) Anonymkode: da4ed...fe5 Melka vi pleier kjøpe koster 13,50 for literen så synes faktisk det blir dyrt med nær det dobbelte. Anonymkode: 8d7f6...aab
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #28 Skrevet 4. mai 2021 Jeg synes det er rimelig. Betaler 1300 hvert semester, høst og vår. Dette dekker tre dager med melk og to dager med kakaomelk for to barn hele skoleåret . Betaler jo feks 1200 hver eneste måned for internett + tv, så 700 to ganger i året for daglig drikke til et barn mener jeg er helt innafor! Anonymkode: 43695...f91 2
Lizard Skrevet 4. mai 2021 #29 Skrevet 4. mai 2021 Jeg synes det er rimelig med 6 kr dagen for melken. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #30 Skrevet 4. mai 2021 Sønnen min får sjokomelk uten sukker og vanlig lettmelk annenhver dag. Syns det er en liten pris å betale for skolemelk, sånn i det store og hele. Vanlig lettmelk koster 6,22kr, og sjokomelk 8,80kr. 6,22kr x 2 + 8,80kr x 3 = 38,84kr. 38,84kr x 4 = 155,36 kr i måneden. 155 kr i måneden er billig syns jeg, for at han skal få noe godt å drikke til maten. Han er storfornøyd selv, og drikker alltid opp. Han får velge selv hva han vil ha. Veldig trist om et barn føler seg utenfor fordi det ikke får melk på skolen 😢 Mange voksne kjøper seg lunsj i ny og ne, en iskrem, en brus, snus, osv, noe som er mye dyrere enn 155kr i måneden til sammen. Prioritering burde vært inne i bildet her. Og hvis 155 kr (!) velter hele økonomien for en familie, har de absolutt ikke råd til et barn til! Anonymkode: 1036e...0d8 3
LedigNavn Skrevet 4. mai 2021 #31 Skrevet 4. mai 2021 (endret) Prisen er overkommelig for de aller fleste, men selv om det er en utgift jeg ikke merker noe til i mitt månedsbudsjett, er jeg ikke så begeistret for skolelyst-ordningen. Jeg synes det er altfor mange produkter å velge mellom og det vil helt klart bli sånn at noen får mer av de populære produktene som smoothie, sjokolademelk og yoghurt, mens noen bare får lettmelk eller ingenting. Ja, man må lære å tåle forskjeller, men jeg synes ikke det er nødvendig å lage business ut av skolemelkordningen. Jeg forstår niesen din veldig godt når hun synes det er vanskelig å være én blant få som ikke får skolemelk. Samtidig føler jeg meg rett og slett litt gretten når jeg legger inn bestilling for barnet mitt fordi jeg misliker at ordningen skaper unødvendige forskjeller som jeg egentlig ikke har lyst til å støtte opp om. Endret 4. mai 2021 av LedigNavn Skriveleif 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå