Gå til innhold

Hvilken sekk har din 6. klassing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser mange i klassen har oppgradert sekken og har 32 liter til barn under 160 cm og jeg vil jo helst at hun skal har 30 liter som er mer passende til hennes høyde. Men ja, hvilken sekk har ditt barn som er under 160?

Anonymkode: 98539...299

Skrevet (endret)

Våre fikk Bergans 2GO 32 liter i fjerde klasse. Eldste har hatt sin ut barneskolen og det er planen for de andre også. Det går helt fint med 30 liter også, men lengden bør kunne reguleres slik at sekken vokser med barnet. De vokser fort de siste årene på barneskolen så greit å velge noe som kan vare litt, både av økonomiske hensyn og miljø. 

Endret av Arkana
AnonymBruker
Skrevet

Har en Peak performance sekk, de har stort sett bare iPad og matpakke i sekken så størrelsen og komfort/ polstring er ikke sååå nøye. 

Anonymkode: 0ce3f...d52

AnonymBruker
Skrevet

Min 10.klassing er under 160, og her brukes jo flere typer sekker...

Anonymkode: 9c9a6...92b

AnonymBruker
Skrevet

Min 7-klassing har jo en diger beckmann-sak hun fikk i 4., , men har brukt fjellrevkanken i to/tre år nå. Hun ønsker seg en liten «Day»-sak til ungdomsskolen begynner.

Har barnet ditt fortsatt førsteklassesekken er det jo på tide med en ny, men jeg ville nok hørt på barnet selv mer enn å satset på den optimalt ergonomiske og perfekt i volum...

Anonymkode: ad421...0e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Min 7-klassing har jo en diger beckmann-sak hun fikk i 4., , men har brukt fjellrevkanken i to/tre år nå. Hun ønsker seg en liten «Day»-sak til ungdomsskolen begynner.

Har barnet ditt fortsatt førsteklassesekken er det jo på tide med en ny, men jeg ville nok hørt på barnet selv mer enn å satset på den optimalt ergonomiske og perfekt i volum...

Anonymkode: ad421...0e9

Nei, vi byttet ut førsteklassesekken i 3 klasse over til Beckmann 28L så over til 30L i 5. Men det er et mas om at alle har 32L sekk utenom henne... Men ingen er høye nok i den klassen for sekken uansett sier jeg da for alle er under 160 utenom han ene og han har 30L😅

Skrevet

Jeg synes det er helt unødvendig å bytte sekk allerede når hun fikk i fjor og i tillegg sannsynligvis får ny sekk om ett år når hun begynner på ungdomsskolen. Hvis hun i tillegg passer den sekken hun har nå hadde i alle fall jeg personlig satt foten ned, og så fikk hun heller ønske seg en skikkelig fin en til ungdomsskolen.

AnonymBruker
Skrevet

Fjellreven/kånken. Er bare den hun vil ha. Er klar over at den ergonomisk sett ikke er den beste, men vi bor et par min unna skolen, så det er ikke slik at hun går kilometervis hver dag med tung sekk. :)

Anonymkode: 50980...a79

AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er helt unødvendig å bytte sekk allerede når hun fikk i fjor og i tillegg sannsynligvis får ny sekk om ett år når hun begynner på ungdomsskolen. Hvis hun i tillegg passer den sekken hun har nå hadde i alle fall jeg personlig satt foten ned, og så fikk hun heller ønske seg en skikkelig fin en til ungdomsskolen.

Hadde det ikke vært for at det blir feil ergonomisk og det ser så teit ut så skulle hun nå fått en ny sekk. Men jeg er jo ikke mer enn 159 cm selv og jeg merker at min 32 L sekk er feil for min høyde. Du skal jo i teorien være over 160 cm når du går over på sekkene som er 32L, så hun er rett og slett ikke høy nok.

AnonymBruker
Skrevet

Når det blir ungdomsskoletid så skal hun selvsagt få ny sekk og få bestemme hva slags sekk hun skal ha. Men ungdomsskolen ligger 300 meter unna, barneskolen ligger 1.5 km unna så hun går mye mer med den sekken hun har nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...