Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 10 år er kjæreste med en i klassen. Nå sier hun at han har spurt om å overnatte.

Mulig dette er et dumt spørsmål, men er dette innafor? Jeg vet de er veldig opptatt av å kysse hverandre, og har tatt datteren min i å søke på sex og diverse på nett for en liten stund siden.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: aa51d...b13

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også kjæreste da jeg var 10-11 og overnattet hos hun et par ganger.

Ikke la det skje.

Anonymkode: a660d...15b

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

På ulike rom? Ja. Men snakk med hans foreldre først 

Anonymkode: 45d0d...2c9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Greit om det er ulike rom, ellers blir uten tvil mye utforskning mens de er sammen på rommet

Anonymkode: c6d8d...d83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Greit om det er ulike rom, ellers blir uten tvil mye utforskning mens de er sammen på rommet

Anonymkode: c6d8d...d83

Ja, det er vitenskapelig bevist at ungdom sparer all utforskning til de er i samme seng på nattestid. Kun da, så det å holde dem på ulike rom vi hindre en slik utforskning for all fremtid.
Sånn, så slipper dere å snakke med ungene, forberede dem, veilede dem i en reise som tydeligvis starter langt tidligere nå enn da jeg var et barn.

Anonymkode: 0b590...ec6

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig sier du nei! 

Anonymkode: 6f72d...d35

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt ja til overnatting, men på forskjellige rom.

Anonymkode: a7106...156

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, det er vitenskapelig bevist at ungdom sparer all utforskning til de er i samme seng på nattestid. Kun da, så det å holde dem på ulike rom vi hindre en slik utforskning for all fremtid.
Sånn, så slipper dere å snakke med ungene, forberede dem, veilede dem i en reise som tydeligvis starter langt tidligere nå enn da jeg var et barn.

Anonymkode: 0b590...ec6

Det er en ting å anerkjenne at man ikke kan hindre dem fra å utforske og at man bør heller endre strategien og prøve å forberede dem så godt som mulig.

Men det sier seg selv at man uansett ikke skal legge til rette for at de skal gjøre enkelte ting...

Anonymkode: a660d...15b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Si NEI.

Anonymkode: 34e06...935

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ei på 11 og hun hadde en kjæreste i fjor i samme klasse (10 år da),  hun spurte om han kunne ligge over, jeg snakket med hans mor og hun sa at det var ok. Så når dagen kom var de så lykkelige, de kyssa i soffaen når de satt i den på ettermiddagen, ellers så var det bare lek ikke noen form for kyssing og kos. Så etter kveldstellet ( min datter må smøres godt inn grunnet eksem) Så hadde begge med seg Ipaden i sengen ( vi har køyeseng ) så hun lå oppe og han ned, jeg hørte de pratet og flirte i noen timer, så kl 23 på kvelden sovnet de. Så jeg tror ikke at de tenker på sex så mye, hun var kjæreste med han i cirka 1 uke så var det over..

Anonymkode: bfb0b...30d

• Liker 13
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man si nei til det?

Anonymkode: 860a4...5f9

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri overnatting av min kjæreste da jeg var 9, men vi gjorde mye rart selv under "leking" når han eller jeg var på besøk hos hverandre 🤔 

Anonymkode: 523f2...60e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt på maken! Har man kjærester når man er 9-10 år????

Anonymkode: bce0e...32f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde latt de få lov. Hvis de vil utforske hverandre, gjør de det uansett. Dere har mere kontroll om de er hjemme.

Anonymkode: a057f...1b2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Min hadde det i barnehagen (i ca to dager). 

Anonymkode: e9c15...f7c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Datter på 11 her i huset, har hatt gutter på overnatting og overnattet hos gutter. På samme måte som hun har overnattet hos venninner. De er venner. Selv om hun er kjæreste med en, så er de det bare i navnet. Er ikke snakk om leiing, nussing eller noe slikt. De gamer sammen, tegner sammen eller hopper på trampolina. 

Anonymkode: 854a4...f6e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke så uvanlig at barn sier de er kjærester med hverandre. Er jo aldri et langvarig forhold som vi tenker på som voksne, men mer hvis barn føler at de blir veldig gode venner og glade i hverandre :) Husker selv at vi snakket om kjærester osv. på barneskolen

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min var kjæreste med en gutt fra hun var 3 år til de gikk i 2. klasse. De var en haug med unger som sov hos hverandre, gutter og jenter blandet. De hadde kjent hverandre siden de var små og så på det som uproblematisk.

Anonymkode: 4a0b1...da0

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

I alle dager, har 10 åringer sex :sjokkert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at i den alderen er de veldig opptatt av kjærester og kyssing (gjerne bare kyss med lukket munn), mens sex fremdeles bare er noe spennende og rart som de ikke ønsker å utforske så veldig med andre. At hun har søkt på sex på nett trenger overhodet ikke bety at hun tenker på å ha noen form for sex med kjæresten.
Da jeg var på hennes alder var jeg opptatt av gutter og kunne godt bli betatt av dem, og kyssing var også veldig spennende. Sex var liksom noe helt annet som jeg var kjempenysgjerrig på, men som jeg aldri satte i sammenheng med gutter og kjærester. Tanken på sex med gutter var æsj.

Jeg mener du bør snakke med foreldrene til kjæresten og prøve å finne en løsning. Jeg er temmelig sikker på at det i "verste" fall blir bare kyssing/nussing og masse fnising og leking (ikke seksuell leking, men vanlige ting). gutter i den alderen er jo ofte enda mindre utviklet enn jenter, så jeg tror neppe gutten har noen store planer om noe som ligner på sex, annet enn evt "hvis jeg får se din, får du se min".
Det er jo også mulig å snakke med jenta om dette med kropp og sex, i hvert fall for å snakke om dette med å sette grenser for egen kropp og ikke være med på noe som ikke føles greit. Dette gjelder også for uskyldig doktor-leking.

Anonymkode: d9ce3...5ff

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...