AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Jeg holder på å fylle ut et skjema i forhold til gjeld. Der må jeg fylle inn "utgifter til livsoppholdssatser". Man må velge "enslig" eller "person som forsørger ektefelle/samboer". Jeg bor ikke med andre enn min sønn. Han er 18 og ikke ferdig med videregående, så det er klart at jeg også har utgifter med han. Blir han da regnet som at jeg forsørger "samboer"? Noen som vet? Anonymkode: ef256...cbb
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Jeg har et spørsmål til...Innlegget ovenfor er altså i forhold til forhandling med kreditorer om gjeld og renter. Jeg har nå en ekstrainntekt utenom hovedjobben min som jeg tjener ca. 4000,- på i mnd. Hvis jeg får til en bedre avtale med kreditorene nå, og får mulighet til å tjene noen ekstra tusen i måneden på ekstrajobben min, må jeg da opplyse de om det på nytt? Har det mye å si? Anonymkode: ef256...cbb
Gjest Laffatus Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Du mår si i fra AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har et spørsmål til...Innlegget ovenfor er altså i forhold til forhandling med kreditorer om gjeld og renter. Jeg har nå en ekstrainntekt utenom hovedjobben min som jeg tjener ca. 4000,- på i mnd. Hvis jeg får til en bedre avtale med kreditorene nå, og får mulighet til å tjene noen ekstra tusen i måneden på ekstrajobben min, må jeg da opplyse de om det på nytt? Har det mye å si? Anonymkode: ef256...cbb
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 Du er enslig ut ifra hva de skriver. Anonymkode: 261f3...d28 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #5 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har et spørsmål til...Innlegget ovenfor er altså i forhold til forhandling med kreditorer om gjeld og renter. Jeg har nå en ekstrainntekt utenom hovedjobben min som jeg tjener ca. 4000,- på i mnd. Hvis jeg får til en bedre avtale med kreditorene nå, og får mulighet til å tjene noen ekstra tusen i måneden på ekstrajobben min, må jeg da opplyse de om det på nytt? Har det mye å si? Anonymkode: ef256...cbb Hvis du har inngått en ny avtale i sakene dine om endret rente så trenger du ikke si fra. Ved en offentlig gjeldsordning man må si fra ved endret inntekt. Anonymkode: c867a...678
Million Skrevet 4. mai 2021 #6 Skrevet 4. mai 2021 Ja, du må opplyse om alle endringer i inntekt, da alt overskudd under gjeldsordning normalt skal gå til nedbetaling av gjelden. I enkelte tilfeller kan det godkjennes at man får beholde noe, f.eks hvis man har en konfirmasjon for barnet sitt. 1
Taluno Skrevet 4. mai 2021 #7 Skrevet 4. mai 2021 du er enslig med forsørgeransvar for ett hjemmeboende barn.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 Taluno skrev (14 timer siden): du er enslig med forsørgeransvar for ett hjemmeboende barn. Selv om han er over 18? Anonymkode: ef256...cbb
GammelKaktus Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selv om han er over 18? Anonymkode: ef256...cbb Man har jo et forsørgeransvar så lenge de går på vgs. 2
Taluno Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Selv om han er over 18? Anonymkode: ef256...cbb Så lenge han bor med deg, er barnet ditt, og du har forsørgerplikt, så ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå