Gjest Brunetten_ Skrevet 2. september 2005 #1 Skrevet 2. september 2005 Denne ----> Er et vennlig smil. Et varmt ett. Denne --- > Litt usikker. Den kan både le godt, og le sarkastisk. -----> En goooood klem. Er denne ----> Sinna, eller furter den? Hva med denne? Er den egentlig forvirret? Er er den bekymret? ----> Er denne cool? Eller er den lur? Jeg bruker den ofte når jeg skal være lur. ---> Og denne her da. Det ser ut som en baby, med smokk. Men den gjeiper jo egentlig. Hvordan tolker dere de forskjellige smileyene? Jaaaaaaaaaaahahahaha... Jeg kjeder meg jeg. (ja, denne siste smileyen her skal visstnok være sjarmerende, men jeg syns den er mer lur enn sjarmerende).
Lille Ballerina Skrevet 2. september 2005 #2 Skrevet 2. september 2005 - Synes denne sier noe slikt som "Haha, gjett hva du skal få i kveld.."
Gjest Brunetten_ Skrevet 2. september 2005 #3 Skrevet 2. september 2005 - Synes denne sier noe slikt som "Haha, gjett hva du skal få i kveld.." ← hehe, sant. men den er også litt sånn: "draaaa til helvette, hihi"
Gjest gjest1 Skrevet 2. september 2005 #4 Skrevet 2. september 2005 Han her er så ekkel og smørblid, jeg er glad noe skremmer livsdritten ut av han :D
Gjest gjesta Skrevet 2. september 2005 #5 Skrevet 2. september 2005 Han her er så ekkel og smørblid, jeg er glad noe skremmer livsdritten ut av han :D ← Jeg synes denne ser litt rusa ut: :rosasmil:
vixen Skrevet 2. september 2005 #6 Skrevet 2. september 2005 Synes noen av de kan passe til å illustrere flere uttrykk. Det kommer derfor litt an på hva meningen med innlegget mitt er, hva slags uttrykksikon jeg bruker. Jeg ser bare på bildene og leser ikke teksten som beskriver dem, og plukker et jeg syns passer. Derfor kan det godt skje at jeg har valgt en opprinnelig "upassende" smiley... (Beklager om jeg har forvirret noen, men jeg kommer ikke til å endre meg! ) Tror det viktigste er at man ser innholdet i teksten i sammenheng med uttrykket. -viXen-
Gjest Emera Skrevet 2. september 2005 #7 Skrevet 2. september 2005 Denne her forbinder jeg stort sett med sex. Når KG-damene vil dele sine opplevelser av seksuell karakter med oss andre, etterfølges det som regel av en ... Denne synes jeg er hånlig og nedlatende, men jeg vet at andre oppfatter den annerledes. Morsomt uttrykk for frustrasjon eller sinne. Lurer på hva den sier. Mæ-mo-æ-mæ-mo-æ... En befriende, liten latter, i motsetning til: "stopp, jeg tisser på meg...", eller "det er det dummeste jeg har lest, og nå råskratter jeg av deg."
Gjest Gjesta Skrevet 2. september 2005 #8 Skrevet 2. september 2005 og er samme ulla for meg - men er nok litt mer betenkt. er *jeg holder på å le meg i hjel av noe kjempevittig* er rett og slett en sånn lett latter er en lur utgave av = :hår: + betyr noe sånt som *du er en knupp* betyr at man er skikkelig furten for et eller annet
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2005 #9 Skrevet 3. september 2005 ----> Vennlig smil. Kan gjerne brukes når noen er lei seg, og jeg skal trøste o.l ----> Forvirret og bekymret. -----> Litt småsint. : ------> Klem. ------> Ler. -----> Sjokkert over noe. ------> Himler med øyenene over noe teit som er sagt -----> Sjenert, flau ------> Grinete og sur -------> Ordentlig trist.
Gjest Spacegirl Skrevet 3. september 2005 #10 Skrevet 3. september 2005 heter forvirret, men jeg syns den minner mer om misfornøyd eller usikker
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2005 #11 Skrevet 3. september 2005 Enig med deg - jeg tenker heller "æsj" når jeg bruker den, jeg!
Lillesøster Skrevet 3. september 2005 #12 Skrevet 3. september 2005 (endret) Jøss, ser at noen tolker smailye helt annerledes enn det jeg gjør. = usikker :-D = fornøyd = dødsfornøyd = indignert = morsomt = jeg ruller med øya, djesus = fred.... = snill Endret 3. september 2005 av Lillesøster
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2005 #13 Skrevet 3. september 2005 Det har jo vært tatt opp tidligere også, og det er nok denne ---> som skaper mest forvirring her - siden noen mener den himler med øynene - og andre igjen, meg inkludert, mener at den er usikker, betenkt. Det er jo ganske stor forskjell da!
Gjest Embla s Skrevet 3. september 2005 #14 Skrevet 3. september 2005 Jeg syns at er litt selvironisk, jeg. = "hallo, henger du med?" = hyggelig = litt barnslig furtete, eller innbitt/gir ikke opp = litt selvgod og hoverende :icon_neutral: = ambivalent = Ler på en litt fårete måte, eventuelt ler på en avvæpnende måte, prøver å sjarmere seg ut av situasjonen.
Lillesøster Skrevet 3. september 2005 #15 Skrevet 3. september 2005 Denne har jeg aldri likt. Synes den er litt spottende.
Anglofil Skrevet 3. september 2005 #16 Skrevet 3. september 2005 (endret) = Veldig koselig smily, blid og hyggelig. = Forvirret, usikker. = Sing og irritert, lettere forbanna :grine2: = Ler så man gråter, tisser på seg = Markerer at noe er ironisk ment = Klapper for et bra innlegg o.l = Gir en god klem for å trøste eller vise at man setter pris på personen = Godlatter, hygger seg = Sjokkert = Oppgitt = Smørblid,litt sånn "gjett hva jeg har" o.l.. = Sjenert, usikker = Frustert, sint = Veldig lei seg, nedfor = At man er helt enig eller skjønner.. Mvh Yvonne Endret 3. september 2005 av yvonne
Kafka Skrevet 4. september 2005 #17 Skrevet 4. september 2005 Oj, mine bytter betydning alt ettersom hva jeg skriver om.
Anglofil Skrevet 4. september 2005 #18 Skrevet 4. september 2005 (endret) Oj, mine bytter betydning alt ettersom hva jeg skriver om. ← Det gjør det for meg også forsåvidt, men mine beskrivelser av smilyene er hva jeg tenker mest om dem generelt sett - tatt ut av sammenheng med eventuell kontekst. Mvh Yvonne Endret 4. september 2005 av yvonne
Gjest Catwoman Skrevet 4. september 2005 #19 Skrevet 4. september 2005 Oj, mine bytter betydning alt ettersom hva jeg skriver om. ← Hos meg og i grunn. Så det ble veldig vanskelig å beskrive de, selv om jeg jo vet godt hva jeg mener med de.
Lurvina Skrevet 4. september 2005 #20 Skrevet 4. september 2005 :storfot: Jeg har ofte lurt på hva denne kan bety. Noen som har et forslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå