AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Eller er det en beskyttet tittel? Snakket med en fyr som sa han var prosjektingeniør hos et entreprenørfirma. Jeg spurte om det var byggingeniør han hadde tatt på universitetet, men han sa han hadde tatt et studie som het handel, service og logistikk. Synes det hørtes interessant ut, og jeg har selv tenkt på å ta et ingeniørstudie, men når jeg så på studieplanen til handel, service og logistikk, så var det ingen realfag eller typiske ingeniørfag. Det sto heller ikke at man blir "ingeniør i handel, service og logistikk". Så vil det si at prosjektingeniør ikke har noe med ingeniørutdanning å gjøre, det er bare en stillingstittel? Anonymkode: 16881...e59
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 "Alle" er ingeniører nå til dags. Tittelen prosjektingeniør er ikke beskyttet. At noen kaller seg det betyr bare at de har lederansvar overfor et ingeniørfaglig prosjekt. Man er ikke nødvendigvis ingeniør, men det er et stort pluss å være det. Man må som regel ha jobbet seg opp før man ender opp med en slik stilling, så hvis det er dette du vil jobbe med, anbefaler jeg å bli ingeniør først. At han fyren du kjenner jobber akkurat som dette er litt tilfeldig, da hans utdanningsbakgrunn gir han muligheter i alle mulige bransjer. Anonymkode: b7b01...0f1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): "Alle" er ingeniører nå til dags. Tittelen prosjektingeniør er ikke beskyttet. At noen kaller seg det betyr bare at de har lederansvar overfor et ingeniørfaglig prosjekt. Man er ikke nødvendigvis ingeniør, men det er et stort pluss å være det. Man må som regel ha jobbet seg opp før man ender opp med en slik stilling, så hvis det er dette du vil jobbe med, anbefaler jeg å bli ingeniør først. At han fyren du kjenner jobber akkurat som dette er litt tilfeldig, da hans utdanningsbakgrunn gir han muligheter i alle mulige bransjer. Anonymkode: b7b01...0f1 Ah okei takk for veldig godt og utdypende svar! 😃 Anonymkode: 16881...e59 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå