Gå til innhold

Vet du om rapportverdige forhold i din sosiale sirkel?

Anbefalte innlegg

Gjest byråkrati
Skrevet

Kom til å tenke på det her om dagen når jeg var i familieselskap

Jeg vet om en person i min slekt som jeg tenker er voldelig mot sine kone og sine barn. Bevis? Nei, jeg ser det i øynene hans. Kona er en pushover, barna har diverse psykiske problemer. Jeg kan se i øynene hans at han har tendenser til å være voldelig og like følelsen av makt. Kan jeg gjøre noe med det? Selvsagt ikke. Jeg kan ikke gå til politiet og si det "det virker som" familien hans lider under hans jernhånd

Jeg har en bekjent, sjenert person med lav selvtillit som er sammen med en psykopat. Jeg kan se han er psykopat utifra holdning og øyne. Kan jeg advare henne? Selvsagt ikke. 

Jeg ser slike ting iblant, men jeg kan selvsagt aldri si noe, med mindre det er til partner eller bestevenn. Når man blir voksen så må man akseptere at mange man kjenner lever under fæle forhold og man kan ikke gjøre noe. 

Så bare nysgjerrig på når du opplever slike ting, og når skulle du ønske du hadde bevis fordu du vet det kunne stanset lidelse hos andre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du bør roe ned hva du "ser" andre gjør og er.

Anonymkode: bfddc...2ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du ser det i ØYNENE deres? Du burde søke jobb i helsevesener og domstolene. Det vil redusere arbeidsmengden dersom man har noen som bare kan se det på andre!

Anonymkode: 05c71...6c1

• Liker 2
Gjest byråkrati
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Du ser det i ØYNENE deres? Du burde søke jobb i helsevesener og domstolene. Det vil redusere arbeidsmengden dersom man har noen som bare kan se det på andre!

Anonymkode: 05c71...6c1

Det er ingen som gir makt til mennesker som har usedvanlig god sosial innsikt. Det er muligens ikke lurt heller, da selv mennesker med god sosial innsikt kunne vært tilbøyelig til å dømme en uskyldig person om de fikk penger for det. For eksempel

Men ja, om man kunne bruke god sosial innsikt kunne man forhindret enkelte overgrep, voldshendelser og drap. For man kan merke på mennesker at de har tendenser dittil før det skjer. 

Det er selvsagt vanskelig å tro på for de som ikke har den type evner. For oss som kan lese andre mennesker, så er det åpenbart at man kan. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...