AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Hei! Jeg har gjort et forsøk på å bli litt klok på hva jeg egentlig trenger å ha med i fødebagen, men føler det er helt umulig!! Noen sier at de fikk alt av det mest nødvendige på sykehuset, mens andre sier at de overhodet ikke fikk alt de trengte og at de pakket med seg alt for lite! Noen sier f.eks at babyklærne på sykehuset funket gull, andre sier at de var grusomme og stive/harde. Så, er det noen her som har født på Kalnes som vet hva man får/ikke får, hva man trenger?? Hadde egentlig tenkt til å ha med minst mulig generelt, men så fikk jeg litt panikk da jeg leste om alle som hadde måttet sende mannen ut på shopping hele tiden fordi de manglet mye.. Hjelp!😄 Anonymkode: 8440c...0b9
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Fødte på Kalnes i desember. Da var det bleier (Libero comfort str 1), div brettebleier, håndklær (både små og til dusj. Vi fant ikke dusj-håndklærne før ved hjemreise, de lå høyt oppe i høyskapet), enkle klær til baby, stellematte, Q-tips, tørre stellekluter, babyolje, dusjsåpe. Alt vi trengte til baby, rett og slett. Til mamma har de nettingtruser, nattbind og svære sykehusbind. De fyller opp ved behov, husk å spørre om de kan finne mer før det går tomt. Jeg fikk tilbud om tannbørste og tannkrem på observasjon før fødsel, regner med jeg ville fått det om jeg hadde spurt på barsel. De har CozyFix ammepute på alle rom på barsel. Av det jeg hadde med selv brukte jeg noen klær til meg og klær til baby, toalettsaker, sandaler/slippers og mobillader Anonymkode: 45d72...8e6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fødte på Kalnes i desember. Da var det bleier (Libero comfort str 1), div brettebleier, håndklær (både små og til dusj. Vi fant ikke dusj-håndklærne før ved hjemreise, de lå høyt oppe i høyskapet), enkle klær til baby, stellematte, Q-tips, tørre stellekluter, babyolje, dusjsåpe. Alt vi trengte til baby, rett og slett. Til mamma har de nettingtruser, nattbind og svære sykehusbind. De fyller opp ved behov, husk å spørre om de kan finne mer før det går tomt. Jeg fikk tilbud om tannbørste og tannkrem på observasjon før fødsel, regner med jeg ville fått det om jeg hadde spurt på barsel. De har CozyFix ammepute på alle rom på barsel. Av det jeg hadde med selv brukte jeg noen klær til meg og klær til baby, toalettsaker, sandaler/slippers og mobillader Anonymkode: 45d72...8e6 Tusen takk for svar!! Anonymkode: 8440c...0b9
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fødte på Kalnes i desember. Da var det bleier (Libero comfort str 1), div brettebleier, håndklær (både små og til dusj. Vi fant ikke dusj-håndklærne før ved hjemreise, de lå høyt oppe i høyskapet), enkle klær til baby, stellematte, Q-tips, tørre stellekluter, babyolje, dusjsåpe. Alt vi trengte til baby, rett og slett. Til mamma har de nettingtruser, nattbind og svære sykehusbind. De fyller opp ved behov, husk å spørre om de kan finne mer før det går tomt. Jeg fikk tilbud om tannbørste og tannkrem på observasjon før fødsel, regner med jeg ville fått det om jeg hadde spurt på barsel. De har CozyFix ammepute på alle rom på barsel. Av det jeg hadde med selv brukte jeg noen klær til meg og klær til baby, toalettsaker, sandaler/slippers og mobillader Anonymkode: 45d72...8e6 Fikk mannen overnatte? Særlig mtp korona.. Anonymkode: 8440c...0b9
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 Hei Fødte på kalnes i mars, og vi fikk rom med en seng til mannen også. Han fikk være der hele oppholdet. Man får det man trenger til baby der, og du får klær til deg selv også, bukse og sånn skjorte, hvis du trenger. Anbefaler likevel å ta med egne. Noen komfortable bukser, ammesingleter og en land cardigan. Også snop. Snop på Narvesen er dyrt. Anonymkode: 4b387...289 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fikk mannen overnatte? Særlig mtp korona.. Anonymkode: 8440c...0b9 Ja. Mannen fikk komme når jeg fikk fødestue og var sammen med meg og (etterhvert) baby helt fram til vi dro hjem fra barsel. Mannen kan betale 100 kr i døgnet og forsyne seg fritt av brødmat, yoghurt og drikke. Varm mat kan han gå ned i sykehuskantina for å kjøpe. Anonymkode: 45d72...8e6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #7 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja. Mannen fikk komme når jeg fikk fødestue og var sammen med meg og (etterhvert) baby helt fram til vi dro hjem fra barsel. Mannen kan betale 100 kr i døgnet og forsyne seg fritt av brødmat, yoghurt og drikke. Varm mat kan han gå ned i sykehuskantina for å kjøpe. Anonymkode: 45d72...8e6 Tusen takk for svar! Anonymkode: 8440c...0b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå