Gå til innhold

Til deg med diagnosebarn!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Diagnosebarn i barnehagealder. 

Får de reise på besøk uten foreldre?

Byggefeltet har ett problem med att barn i barnehagealder som beveger seg fritt uten tilsyn, ødelegger og knuser ting i hage og inne på besøk. 
Foreldrene bryr seg ikke og sier at barn er barn og at sånt må tåles🤷🏻‍♀️

Barnet har adhd og hører ikke på tilsnakk, tåler ikke at noen retter på det. 

Nå gruer jeg meg til planting og pynting til sommeren fordi jeg VET dette barnet kommer til å plukke blomstene og ødelegge ny hagepynt :( 

Anonymkode: d4e8b...e59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Diagnosebarn»?!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt fikk ikke gå alene uten voksen nei. Nå tok hun tilsnakk bra, men strevde med lek. 
Så trist å lese. Stakkars barnet som ikke har foreldre, som støtter og veileder i slike situasjoner. 
Kanskje dere kan gå sammen flere foreldre og prate med foreldrene til dette barnet?!

Anonymkode: aa9dc...586

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sequoia skrev (Akkurat nå):

«Diagnosebarn»?!

Ja, ja så brukte hun det ordet. Du skjønte vel hva hun mente?!

Barnet mitt har flere diagnoser, og gikk fint for meg at hun brukte det ordet 😉

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gitt beskjed til foreldrene om at de må følge med eller si ifra og at jeg neste gang kommer til å være streng mot barnet. 

Anonymkode: 3333e...ca9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, ja så brukte hun det ordet. Du skjønte vel hva hun mente?!

Barnet mitt har flere diagnoser, og gikk fint for meg at hun brukte det ordet 😉

Nå er det ikke forståeligheten av det hun sa jeg reagerer på.
Veldig rart at du ønsker en slik tilnærming til ditt eget barn, men du om det. Jeg tror ikke nødvendigvis at ts nødvendigvis mener mye vondt med uttrykket, men det vitner om en generell holdning som jeg virkelig ikke liker, og som forhåpentligvis ts også har godt av å bli oppmerksom på. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er gjentagende at barnet går inn i andres hager og ødelegger noe,ville jeg sagt til foreldrene at de faktisk er erstatningsansvarlig. Besøk inne kan man jo si nei til Om det er et problem. 

Hadde det vært mitt barn hadde jeg satt pris på at noen sa fra, ikke bare til barnet, men til meg, slik at jeg kunne pratet med barnet om det. Hadde det vært gjentagende Hadde mitt barn fått beskjed om at det ikke fikk være ute alene. Nå synes ikke jeg barnehagebarn bør fly rundt uten at man har oversikt over hvor de er og hva de driver med uansett da. Min eldste er seks og kan finne på mye rart, så jeg har regler for hvor han kan gå og følger med jevnlig. 

Anonymkode: 21eaf...1d9

AnonymBruker
Skrevet

Tja... diagnosebarn kan jo være så mangt. Vi bor ikke sånn til at det er naturlig å sende barn i barnehagealder ut uten tilsyn. Men min 2. klassing med adhd får dra til venner uten at jeg er med. Han er ikke sånn at han ødelegger ting da. Hadde jeg visst at han ødela ting ville jeg ha blitt med for å støtte han i de situasjonene som hadde endt med ødelagte ting. 

Anonymkode: 0febe...9fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Diagnosebarn i barnehagealder. 

Får de reise på besøk uten foreldre?

Byggefeltet har ett problem med att barn i barnehagealder som beveger seg fritt uten tilsyn, ødelegger og knuser ting i hage og inne på besøk. 
Foreldrene bryr seg ikke og sier at barn er barn og at sånt må tåles🤷🏻‍♀️

Barnet har adhd og hører ikke på tilsnakk, tåler ikke at noen retter på det. 

Nå gruer jeg meg til planting og pynting til sommeren fordi jeg VET dette barnet kommer til å plukke blomstene og ødelegge ny hagepynt :( 

Anonymkode: d4e8b...e59

Det er vel ikke noe offisielt regelverk knytta til hva foreldre kan tillate barnet å gjøre på fritida. Jeg synes i det hele tatt dette er forvirrende? Reker det rundt en gjeng med barnehagebarn med diagnoser i et byggfelt? Eller er det snakk om et bestemt barn? Kjenner du foreldrene? Er det på besøk hos deg dette skjer, eller på besøk hos andre? I så fall, er det vel andres sak å ordne opp i hva som skjer. Hvis du ikke vil ha barnet på besøk, så kan du jo si fra om det. Jeg skjønner at du går tunge tider i møte, men det hadde ikke gjort noe om du hadde endra språkbruken ørlite og omtalt barnet som et individ og ikke en representant for en svært vid gruppe. 

Anonymkode: 276b4...8a5

AnonymBruker
Skrevet

Diagnosebarn faktisk..

Anonymkode: 78196...331

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...