AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Hei, skal gifte meg til sommeren😁 veldig glad for det. Han har to barn, jeg har ingen. Barna har etternavnet til både far og mor. Men er så usikker om jeg skal ta hans etternavn, slik at jeg heter det samme som barna hans... Tenker litt på mammaen til barna som kanskje blir å føle at det blir galt, at jeg har ett av etternavnet til barna som jeg ikke er i slekt med... Vi har desverre ikke kontakt, så blir unaturlig for meg eller samboer å ta opp dette med henne. Har dere noe tanker rundt dette? Tenker jeg for mye, er dette noe å ta hensyn til? Vil ikke tråkke noen på tærne Anonymkode: 445ce...9af
Scoops Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Jeg ville ikke gjort det,men så ville ikke jeg byttet etternavn uansett da. 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Hvorfor vil du ikke bare beholde ditt eget? Anonymkode: 3504c...5ee 10
Gjest O.G. Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 Gift seg med noen med to unger fra før, folkens....
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hei, skal gifte meg til sommeren😁 veldig glad for det. Han har to barn, jeg har ingen. Barna har etternavnet til både far og mor. Men er så usikker om jeg skal ta hans etternavn, slik at jeg heter det samme som barna hans... Tenker litt på mammaen til barna som kanskje blir å føle at det blir galt, at jeg har ett av etternavnet til barna som jeg ikke er i slekt med... Vi har desverre ikke kontakt, så blir unaturlig for meg eller samboer å ta opp dette med henne. Har dere noe tanker rundt dette? Tenker jeg for mye, er dette noe å ta hensyn til? Vil ikke tråkke noen på tærne Anonymkode: 445ce...9af Jeg skjønte ikke helt den. Er ungene såpass store at de ordner samværet sitt selv eller har de ikke kontakt med moren? Uansett, så kan jeg ikke forstå hvordan det skulle tråkke noen på tærne ved at du tar hans etternavn. Anonymkode: bd21e...76f 7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 Har mor beholdt etternavnet etter at de skilte seg igjen? Hvis du ønsker å ta hans etternavn, ser jeg ingen problemer med det. Anonymkode: 2945c...b8e 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #7 Skrevet 3. mai 2021 Jeg syns det er stort av deg å tenke på følelsene til barnemoren 👏 Jeg ville uansett ikke skiftet navn. Anonymkode: 0fa4f...29d 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #8 Skrevet 3. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei, skal gifte meg til sommeren😁 veldig glad for det. Han har to barn, jeg har ingen. Barna har etternavnet til både far og mor. Men er så usikker om jeg skal ta hans etternavn, slik at jeg heter det samme som barna hans... Tenker litt på mammaen til barna som kanskje blir å føle at det blir galt, at jeg har ett av etternavnet til barna som jeg ikke er i slekt med... Anonymkode: 445ce...9af Det er jo mannens navn, ikke noe rart eller galt i å ta det navnet om du ønsker det. Anonymkode: 216f7...6b0 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #9 Skrevet 3. mai 2021 Skal du bytte tilbake til ditt igjen når dere skilles da? Er vel bedre å bare beholde ditt eget. Anonymkode: 97685...e78 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #11 Skrevet 3. mai 2021 4 hours ago, O.G. said: Gift seg med noen med to unger fra før, folkens.... Hvor gammel er du da ? Kan man ikke gifte seg med noen som har barn ? Anonymkode: 360d2...5b2 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #12 Skrevet 3. mai 2021 Hvorfor bytte i det hele tatt? Ta heller bare og la navnet ditt være som det er. Anonymkode: 726f6...d2a 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #13 Skrevet 4. mai 2021 Ønsker du å bytte navn? Da gjør du det. Hvis ikke, så lar du være. Hvorfor bry seg om hva andre mener? Du tar jo uansett ikke barnas navn, du tar navnet til mannen din. Får dere felles barn, får de alle samme navn. Er ikke det ok, da? Jeg byttet ikke navn, men det er fordi jeg har penere navn enn han. Hadde det vært omvendt, kunne jeg godt byttet. Anonymkode: 9edf2...f4a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #14 Skrevet 4. mai 2021 Aldri skjønt hvorfor man skal skifte til mannens navn. Og hvis du i tillegg har andre kvaler med det, vær moderne: La være! Anonymkode: df6af...6b8 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #15 Skrevet 4. mai 2021 Her heter mannen min "Stranden", barna hans heter "Nilsen Stranden", jeg heter "Risa". Barna mine heter "Pålsen Risa". Vi skal gifte oss nå så da kommer vi begge til å hete "Risa Stranden". Barna beholder sine navn. Ser ikke problemet med at jeg da har et navn som stebarna har og et navn som Barna mine har. Alle navn er fiktive btw Anonymkode: 83d25...106 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #16 Skrevet 4. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Aldri skjønt hvorfor man skal skifte til mannens navn. Og hvis du i tillegg har andre kvaler med det, vær moderne: La være! Anonymkode: df6af...6b8 Enig. Og det er ikke engang spesielt moderne å beholde sitt eget etternavn. Anonymkode: 3504c...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #17 Skrevet 4. mai 2021 Det er du som skal gifte deg med ham, så selvsagt kan du ta hans navn om du gjerne vil det. Eksen hans kommer i andre rekke når det kommer til navn... men har du et godt forhold til barna, vil de synes det er ok at dere har samme navn? Anonymkode: 2ee5c...33b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #18 Skrevet 4. mai 2021 Jeg skjønner ikke helt. Skal du ta begge eller bare hans navn? Om begge synes jeg det er litt rart. Bare hans så ville jeg ikke reagert. Synes det er rart med alle som ikke klarer holde seg til tema og kritiserer navnebytte. Det er vel en privatsak. Jeg har ikke byttet, men noen synes jo det er koselig Anonymkode: 27404...68c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #19 Skrevet 4. mai 2021 Jeg beholdt mitt eget navn og tok mannens navn i tillegg. Barna hans har sin mors og sin fars navn. Ingen problem her i gården. Dessuten koselig at alle har så og si samme navn dersom vi får felles barn ☺️ Anonymkode: 12130...1aa
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #20 Skrevet 4. mai 2021 Mannen har et barn fra før. Jeg har to fra før. Også har vi et sammen og da ble det naturlig å ta hans etternavn siden vårt barn også heter det. Skulle vi ikke hatt barn sammen hadde jeg vurdert det mer men jeg tenkte aldri på hva mora ville syns. Anonymkode: 24006...28d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå