Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette barnet er så utrolig mye vanskeligere å ha med å gjøre enn søsknene noen gang har vært til sammen. Barnet har alltid vært krevende, men på hvilken måte har forandret seg litt med årene og utviklingen. 

Dette barnet oppfører seg som en amerikansk tenåring av rike foreldre, hvis eneste omsorgstjeneste er å true med å anmelde alt og alle som gir tenåringen litt motstand i livet. Og det er virkelig ikke sånn vi har oppdratt barnet! Søsknene er så enkle, veloppdragne, omsorgsfulle og hjelpsomme. 12-åringen har bare seg og sitt i tankene og er lite villig til å ofre noe som helst av seg selv for de rundt seg. Har lett for å komme i konflikter. Er sint og frekk mot oss her hjemme hele tiden. Krever og forlanger og blir så sint da vi aldri gir etter. Veldig manipulativ, kommer med trusler, flink til å ytre hat og negative tanker men aldri det positive. Jeg går bare og teller ned til 18-årsdagen for livet nå er ekstremt utmattende.

Er det noen her som har lignende erfaringer med barn? 

Anonymkode: c61bb...e55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som at du sliter utmattende med aldri positive manipulative tanker omkring et alltid vanskeligere barn enn dine to andre. Hvilket forandret seg med utviklingen og årene. Dette er typisk amerikansk tenåring av rik foreldre, med truende og anmeldende omsorgstjeneste. 

Håper du klarer å telle ned fra 18, men jeg skjønner at det ikke er lett med så krevende og forlangede konfliktfulle mot det ikke ettergivende. 

Jeg har ingen slike erfaringer 

Anonymkode: fbee9...917

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres ut som at du sliter utmattende med aldri positive manipulative tanker omkring et alltid vanskeligere barn enn dine to andre. Hvilket forandret seg med utviklingen og årene. Dette er typisk amerikansk tenåring av rik foreldre, med truende og anmeldende omsorgstjeneste. 

Håper du klarer å telle ned fra 18, men jeg skjønner at det ikke er lett med så krevende og forlangede konfliktfulle mot det ikke ettergivende. 

Jeg har ingen slike erfaringer 

....dette fortsto jeg ingenting av.

Anonymkode: 289c4...438

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS, hvordan er barnet på skolen? Har han/hun gode venner? Driver med fritidsaktiviteter?

Noen barn er ekstremt velfungerende utad, men tar du alt overfor sine nærmeste. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

teller ned til 18-årsdagen

Hva skjer da? Skal du kaste han ut på dagen og kutte all kontakt?

Man er mor hele livet. Dvs gode mødre.

Anonymkode: b84e0...ec5

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er annerledes enn sine søsken og må møtes på en annen måte. Vet det er lett å si, men prøv å ikke bruk de andre barna som målestokk. Hvordan møter dere han? Er kravene uttrykk for en måte å bli sett på? 

Det er lett å bli sittende fast i en negativ spiral med krevende barn. Barn har en sjette sans for å føle det foreldrene tenker, så om du tenker en situasjon går dårlig, så går det gjerne dårlig. Har dere prøvd å snu fokus til å bygge gode opplevelser og gode situasjoner sammen med barnet? 

Vi har også et såkalt «enkelt» barn og en som krever mer av oss. Jeg måtte jobbe mye med mine reaksjoner og tanker i møte med han. Men veldig glad nå for det var utviklende for oss begge ❤️

Anonymkode: 25bd4...8d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Barnet er annerledes enn sine søsken og må møtes på en annen måte. Vet det er lett å si, men prøv å ikke bruk de andre barna som målestokk. Hvordan møter dere han? Er kravene uttrykk for en måte å bli sett på? 

Det er lett å bli sittende fast i en negativ spiral med krevende barn. Barn har en sjette sans for å føle det foreldrene tenker, så om du tenker en situasjon går dårlig, så går det gjerne dårlig. Har dere prøvd å snu fokus til å bygge gode opplevelser og gode situasjoner sammen med barnet? 

Vi har også et såkalt «enkelt» barn og en som krever mer av oss. Jeg måtte jobbe mye med mine reaksjoner og tanker i møte med han. Men veldig glad nå for det var utviklende for oss begge ❤️

Vårt barn var dog en del yngre. Har dere søkt hjelp? BUP, familie team?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

....dette fortsto jeg ingenting av.

Dette er en trolletråd 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lignende erfaringer, ja, datter i samme alder, og det er slitsomt. Jeg gråter mye om natten, har blitt helt frynsete, og som deg gleder jeg meg til hun flytter ut. Men det er så MANGE år til. I det siste har jeg begynt å lure på om det er jeg som må flytte ut, for å ikke gå til grunne.

På grunn av at jeg gruer meg til å komme hjem fra jobb om ettermiddagen, og gruer meg til hver helg der hun konstant er med oss, hyling, kasing av ting, utskjelling av meg og far, og stakkars søsknene som aldri får en hyggelig helg, har jeg og mannen min tatt kontakt med et samtaletilbud i kommunen. Håper å få hjelp der.

Hun har søsken som er helt normale og greie, og vi har alltid vært konsekvente i barneoppdragelsen, men da puberteten slo inn, er vår datter blitt et helt annet menneske, og jeg er bekymret for henne, og for hele familien vår, hvor mye kan vår lille flokk tåle. 😞

Vår datter er eksemplarisk på skolen, hører bare lovord på foreldresamtaler. Men hjemme........

Vil bare si, TS, at du ikke er alene.

Anonymkode: 0574d...aca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...