AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Hallo, er det noen her som har eller har hatt babyer som slipper avføring hver gang de nyser eller hoster.. Altså med litt svak lukkemuskel i stumpen? Når ble det bedre? Her er det litt avføring hele tiden, fremfor større og sjeldnere. Han er veldig sår rundt endetarmen, og vi gjør alt vi kan, men dette er jo ikke noe behagelig for ham stakkars. Han er to mnd. Anonymkode: 6ddc7...45a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Helt vanlig at det alltid er bæsj i bleie på dette tidspunktet og at det er sårt Anonymkode: 7de5c...7bb 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt vanlig at det alltid er bæsj i bleie på dette tidspunktet og at det er sårt Anonymkode: 7de5c...7bb Det er da ikke vanlig, det tyder jo på at det er noe som ikke er som det skal være. Ta det med helsesøster og/eller lege, er ikke alarmerende altså så ikke stress men at baby kanskje reagerer på noe ol. Anonymkode: d8c94...b59 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 Så hvem av dere har rett? Bestiller time asap hvis det ikke er normalt. 😱 Anonymkode: 6ddc7...45a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hvem av dere har rett? Bestiller time asap hvis det ikke er normalt. 😱 Anonymkode: 6ddc7...45a Når man er usikker så går man til lege og /eller helsesøster. Råd fra kg er varierende alt ettersom. Anonymkode: d8c94...b59 12
Mezzosoprena Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så hvem av dere har rett? Bestiller time asap hvis det ikke er normalt. 😱 Anonymkode: 6ddc7...45a Du snakker vel egentlig med helsesøster uansett, hvis du er usikker...KG er ikke det beste steder for fasit. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #7 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så hvem av dere har rett? Bestiller time asap hvis det ikke er normalt. 😱 Anonymkode: 6ddc7...45a Du snakker så klart med helsepersonell om du er usikker, ikke stol på at fremmede på et forum «har rett» Anonymkode: ddca8...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #8 Skrevet 3. mai 2021 Ok takk, ringer i morgen. Har noen noe erfaring å dele? Anonymkode: 6ddc7...45a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #9 Skrevet 3. mai 2021 Mine var også sånn i starten, hvor gammel er baby? De første 6 ukene ca var det alltid bittelitt bæsj i bleia. Jeg fikk beskjed om at det var normalt helt i starten. Anonymkode: acdc1...20a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #10 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Mine var også sånn i starten, hvor gammel er baby? De første 6 ukene ca var det alltid bittelitt bæsj i bleia. Jeg fikk beskjed om at det var normalt helt i starten. Anonymkode: acdc1...20a Han er 8 uker idag 😢 Anonymkode: 6ddc7...45a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #11 Skrevet 3. mai 2021 Btw. Idag og i går har bajsen luktet litt vondt, mer sånn svovel, vi fullammer. Den minner litt om bergby sennep i farge, bare mer vannete. Jeg er ikke i form, og jeg mistenker at han er forkjøla. Kan det bidra til de problemene ejg nevner tro? Altså seriøst, på helsestasjonen føler jeg alt er normalt. De kan kanskje henvise til barnelege... Anonymkode: 6ddc7...45a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #12 Skrevet 3. mai 2021 Jeg har jobba i mange forskjellige bhg og har aldri opplevd dette. Enten så var det full bæsj, eller ingenting (kun tiss evt) så ville tatt med barnet til legen Anonymkode: 84820...26a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #13 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har jobba i mange forskjellige bhg og har aldri opplevd dette. Enten så var det full bæsj, eller ingenting (kun tiss evt) så ville tatt med barnet til legen Anonymkode: 84820...26a Ja, kan tenke meg det er veldig unormalt på barnehagebarn. Nå er sønnen min to mnd, så litt liten til å gå i bhg Anonymkode: 6ddc7...45a 7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #14 Skrevet 3. mai 2021 Var alltid gul rennende bæsj i bleia til min begynte med fast føde. Morsmelkbæsjen er så tynn at det tyter ut hele tiden. Bytta 10-12 bæsjebleier per dag den gang Anonymkode: efda0...193
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #15 Skrevet 3. mai 2021 Sinksalve vil iallfall beskytte huden til en viss grad. Ellers tror jeg du bør oppsøke en barnelege som kan vurdere dette skikkelig. Anonymkode: 05e13...473 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #16 Skrevet 3. mai 2021 Jeg som svarte over at mine babyer gjor det samme i starten. Jeg tror ikke du skal bekymre deg, men ta kontakt med hs for å høre. Dersom baby fullammes så er jo avføringen veldig løs og de har ikke god koordinasjon på musklene i starten (kniper igjen når de presser og motsatt, slipper luft og avføring ved nys/host osv). Anonymkode: acdc1...20a
jaromei Skrevet 3. mai 2021 #17 Skrevet 3. mai 2021 (endret) Min også bæsjet veldig lett når han var liten, og fikk beskjed på helsestasjonen om at det var normalt. Hadde et par episoder på stellebordet jeg helst prøver å glemme, men kan nevne at det innebar nysing og "NÅ MÅ PAPPA TA OVER!" Det kommer til å bedre seg, for min ble det gradvis bedre fra 3 mnd, og ble helt bra når han hadde spist fast føde en liten stund. Men som andre skriver, føler du deg usikker på dette, så ta kontakt med helsestasjonen. Jeg fikk masse ekstra oppfølging i starten med poden min. Spør heller en ekstra gang for mye enn å føle deg usikker og engstelig. Edit: Ville brukt inotyol om han blir fort sår. Vi brukte det MASSE i starten. Fungerer mye bedre enn sinksalve, er ordentlig tykk og fet krem. Endret 3. mai 2021 av jaromei
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #18 Skrevet 3. mai 2021 jaromei skrev (Akkurat nå): Min også bæsjet veldig lett når han var liten, og fikk beskjed på helsestasjonen om at det var normalt. Hadde et par episoder på stellebordet jeg helst prøver å glemme, men kan nevne at det innebar nysing og "NÅ MÅ PAPPA TA OVER!" Det kommer til å bedre seg, for min ble det gradvis bedre fra 3 mnd, og ble helt bra når han hadde spist fast føde en liten stund. Men som andre skriver, føler du deg usikker på dette, så ta kontakt med helsestasjonen. Jeg fikk masse ekstra oppfølging i starten med poden min. Spør heller en ekstra gang for mye enn å føle deg usikker og engstelig. Jeg tar kontakt med dem i morgen. Det er jeg som skrev et innlegg under her også om at jeg stadig er så bekymret for babyen min. De er jo hjelpsomme, så vet jeg jo at de ber meg ta kontakt videre om det er noe utenfor kunnskapen de innehar😊 Håper virkelig det blir bedre ved 3 mnd. Her har pappaen måttet ta over mange ganger og 😅. Anonymkode: 6ddc7...45a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #19 Skrevet 3. mai 2021 Jenta mi på 2,5 mnd har alltid litt gul farge i rompa/bleia. Promp med farge😅 Hun har ellers en stooor bæsjebleie i tilleg hver 1-2 dag. Dette må du absolutt ikke uroe deg for, men snakk gjerne med hs:) Anonymkode: 333ec...f5c
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #20 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jenta mi på 2,5 mnd har alltid litt gul farge i rompa/bleia. Promp med farge😅 Hun har ellers en stooor bæsjebleie i tilleg hver 1-2 dag. Dette må du absolutt ikke uroe deg for, men snakk gjerne med hs:) Anonymkode: 333ec...f5c Går egentlig fint om det kun hadde vært bæsj, men han er blitt sår, og mellom rumpestumpene blir det jo veldig klamt. Vi lufter veldig mye😊 Anonymkode: 6ddc7...45a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå