Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i uke 32 og kjenner babyen min sparke hver eneste dag. Men jeg klarer liksom ikke helt å si at jeg er skikkelig glad i han.. jeg håper han har det bra og gleder meg masse til å se han, men jeg føler meg ikke glad i han. Er det vanlig? Endret dette seg når babyen din ble født? 

Anonymkode: c971f...d59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke noe forhold til barna mine når de lå i magen annet enn at det var koselig å kjenne spark.

Anonymkode: b4cba...b02

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt. Jeg følte meg ikke i det helsvart tilknyttet til henne når hun lå i magen. Tok faktisk noen måneder etter at hun kom før jeg ble ordentlig glad i henne.

Anonymkode: 37306...49e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Noe heeelt annet når hun kom ut. Når hun var i magen greide jeg ikke å skjønne at det faktisks skulle komme et barn. Og er jo helt umulig å elske noen du aldri har møtt tenker jeg. Hos meg kom følelsene veldig fort etter hun var født og elsket henne bare mer og mer for hver dag som går føles det ut som :) Så ikke vær bekymret. Jeg var redd for at jeg ikke skulle ha de riktige følelsene.

Anonymkode: 4c4cf...aa7

• Liker 2
Skrevet

Samme som de over her. Helt frem til fødsel var babyen i magen nettopp kun det, babyen i magen. Jeg klarte ikke å forestille meg hvordan den skulle se ut eller hvordan det var å bli mamma. Jeg bestemte meg for å ikke vite kjønnet første gangen også. Det var koselig med spark, men det kunne like gjerne vært en alien inni der. Når babyen kom, tok det også litt tid før jeg kjente på den ordentlige "jeg elsker babyen min"-følelsen. Mest fordi ting var stressende og overveldende i starten.

Jeg kjenner at nå som jeg er gravid med nr 2 har jeg litt samme følelsene igjen, eneste er at denne gangen føler jeg at jeg klarer å knytte meg litt mer til den i magen, ved å finne ut kjønnet og å gi babyen et navn.

AnonymBruker
Skrevet

Næh. Elsket ungen utover morsinstinkt fra da ungen var 6 måneder gammel.

Anonymkode: c74e5...366

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er gravid i uke 32 og kjenner babyen min sparke hver eneste dag. Men jeg klarer liksom ikke helt å si at jeg er skikkelig glad i han.. jeg håper han har det bra og gleder meg masse til å se han, men jeg føler meg ikke glad i han. Er det vanlig? Endret dette seg når babyen din ble født? 

Jeg hadde ikke noe spesielt forhold til baby i magen verken med første eller nå med andre. Etter fødselen var jeg mest stressa og bekymret for at noe skulle skje med baby, ikke noe sånn overveldende kjærlighetsfølelser da heller egentlig. 🤷 Men er jo verdens beste unge som jeg er er veldig glad i allikevel. 

Anonymkode: 2b992...f53

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke så mye forhold til babyen mens han lå i magen. Jeg synes det var koselig å kjenne spark, og høre hjertelyd/se baby på ultralydene men det var stort sett det. Hele graviditeten føltes uvirkelig ut. Jeg var også sikker på at det kom til å gå galt på et eller tidspunkt, så jeg klarte aldri å glede meg lenge om gangen. Jeg følte meg dog knyttet til den lille i magen ganske tidlig i graviditeten.

Da han ble født derimot Ble jeg glad i han med engang. Den kjærligheten har bare vokst siden dag 1, han er snart 7 mnd nå. Derimot har den største tilknytningen kommet ettervært som han har vokst. De første ukene var det ingen respons, men etterhvert kommer smilene, pludringen, latteren, det at han strekker armene mot meg. Føler jo at man da kommuniserer toveis med babyen, og at det ikke bare er enveis. Tilknytning øker også ved at jeg leker med han feks, og at jeg observerer at han begynner å utvikle sin egen personlighet.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønte ikke helt greia når jeg var gravid. Jeg forsto lissom teorien, men i praksis var graviditeten utmattende og parasitten krevende. Når han kom ut med de søte små rynkene sine og det lille skriket og den rare lille munnen, så var jeg solgt. Det var kjærlighet! ❤️ 

Anonymkode: 3f786...bbb

• Liker 1
Skrevet

Jeg var livredd i alle mnd for å miste babyen og var nok allerede da glad i den. Da den ble født og jeg fikk den i armene mine så er jeg 100% sikker på at jeg hadde en lite infarkt. Den enorme eksplosjonen av følelser jeg kjente i hele kroppen kan ikke beskrives. På 1 sekund elsket jeg babyen over alt på jord.

Den morsfølelsen jeg hadde vet helt herlig og den unner jeg alle mødre å få oppleve.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føltes annerledes da hun var ute ja. Men opplevde ikke noen umiddelbar eksplosjon av følelser. Hun var en fremmed men av min kropp, veldig rar følelse. Nå er hun et par måneder gammel og følelsene er på vei.

Anonymkode: 11daf...1b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt! Jeg hadde ikke ordentlige følelser for babyen i magen og var veldig stresset for det. Syns det var kjempeubehagelig å få spørsmål om jeg gledet meg osv. 

Anonymkode: 6ccd6...b4c

• Liker 1
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Når jeg var gravid var jeg mest redd de skulle dø. Hadde mistet så mange ganger at alt handlet om at de skulle overleve. Når de ble født handlet det i enda større grad om at de måtte overleve, men da med en slags panisk kjærlighet i tillegg. Alt løsnet etterhvert, det var deilig når normalitet ble hverdag.

AnonymBruker
Skrevet

Elsket han fra han kom ut. Husker første skriket klokkeklart, var keisersnitt. Hørtes først ut som han var overrasket over å bli dratt ut, så kom det litt gråt. Utrolig søtt. 

Anonymkode: 1ddcb...13e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg falt pladask når baby ble lagt naken og nyfødt på den ny puffete magen min for å lete etter brystet! ❤️ 
En varmere følelse finnes ikke i hele den vide verden! ❤️

Anonymkode: ca45c...f9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja absolutt, med første og tredje så var jeg veldig distansert, på en måte. Jeg elsket å kjenne spark og stryke meg over magen, se de på ultralyd, og gledet med veldig til å møte dem. Nr 2 var prøvd på i noen år, med utallige spontanaborter før han satt, så han føltes litt annerledes ut. 

Men likt med dem alle er at når de kom ut, så små og uskyldige så bare boblet det over med kjærlighet fra første sekund. Helt magisk ❤️ 

Anonymkode: f00d3...054

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tror det du beskriver er helt vanlig. Mange blir veldig glad i babyen sin når den er ute, mens noen bruker lengre tid

Anonymkode: d3f1e...7b4

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Var som å få en bråkete fisk slengt opp på brystet. Følte ikke noe spesielt for baby i magen heller, bortsett fra at jeg gledet meg til hun kom. 

Anonymkode: dacec...ea8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg falt pladask når baby ble lagt naken og nyfødt på den ny puffete magen min for å lete etter brystet! ❤️ 
En varmere følelse finnes ikke i hele den vide verden! ❤️

Anonymkode: ca45c...f9a

Er så misunnelig på dere som fikk oppleve dette 😭

Anonymkode: dacec...ea8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en utrolig kjærlighet til babyen i magen. Elsket hvert sekund, og gledet meg ihjel til baby skulle komme. Da han ble lagt opp på magen min så..... var det som om de la en varm deigklump på meg. Ingenting av den kjærligheten jeg hadde for babyen i magen var der da baby ble født. Tok en del måneder før keg følte skikkelig kjærlighet for babyen utenfor (følte mer på et beskytterbehov enn kjærlighet). Måtte bli kjent med babyen på nytt følte jeg. Brukte like mange måneder på å savne å ha babyen inne i magen, savnet sparkene, savnet å stryke over magen osv.

Anonymkode: 3f2dd...44c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...