Drizzt Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ga9Vo6/fikk-offentlig-stoette-de-ikke-skulle-ha-vi-har-ikke-loeyet-om-medlemstallene-vaare Jeg blir mildt sagt kvalm 🤢 av denne saken like mye nå som da jeg først leste om den. Regnskapene Oslo AUF har sendt til Oslo kommune viser at fylkeslaget gikk med overskudd flere år. Oppspart egenkapital økte fra 868.000 kroner ved utgangen av 2016 til over 1,6 millioner kroner ved utgangen av 2019. Underveis plasserte Oslo AUF 800.000 kroner i aksjefond. Trenger virkelig AUF støtte i form av skattepenger etter dette? Fy faen for noen grådige griser. VG har også spurt Hiwa hvorfor kuttet i støtte gjør det vanskelig å gi medlemmer et godt tilbud i år, når fylkeslaget har lagt seg opp over 700.000 kroner de siste årene. – Som jeg sa tidligere blir det vanskeligere for oss å ha like engasjerende tilbud til unge fra hele Oslo som vi gjør i dag uten kommunal støtte i 2021. Fylkeslederen svarer følgende på spørsmål om pengene AUF har lagt til side: – Det er helt vanlig for en organisasjon å ha en liten buffer til dårligere tider. Vi har mesteparten på en vanlig sparekonto og satt av noen penger i et fond i Sparebank 1, som er vår bank, for å skape et sikkerhetsnett for AUF-ere i Oslo i framtida også, som er helt vanlig og lurt å gjøre. Vanskeligere? Liten buffer? Are ... you ... joking me? Men det er ikke bare AUF - hele 5 ungdomspartier har fått for mye penger hvor AUF står for mesteparten av beløpet, dvs medlemsjukset har vært mest omfattende. Men tenker de å betale tilbake? ... De håper ikke det. Historien fortsetter. Spørsmål: Må ungdomspartiene betale tilbake nå? Må de i det hele tatt få penger videre? Mine svar: Ja. Nei. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå