AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Siden fødsel har baby vært en såkalt "klistremerkebaby". Sov kun på puppen eller bæresele på dagtid, men har sovet i egen seng på natt siden fødselen. Jeg har måttet gi mme siden start, men også ammet. Nå har jeg veldig lite melk igjen (hun blir ikke mett selv etter en natt på 11-12 timer uten amming, så brystene produserer lite). Jeg begynner også på jobb igjen om en liten stund, så vurderer å bare slutte å amme siden hun likevel må få mme etterpå. Siden 4-5 mnd har hun godtatt å sove i vogn, og har som regel sovet en dupp på meg der hun har sovnet til pupp eller flaske. De to andre hvilene har hun i vogn. Nå som pappaen skal i permisjon så blir nok alle duppene i vogna, baby finner ikke roen på samme måte på han. Men så blir jeg så trist fordi jeg tenker at hun da får så lite nærhet. Når hun er våken har hun ingen tid til å kose, da skal hun se på alt, ta på alt og vil bare tulle og leke. Hun får jo nærhet ved flaskematingen da. Men er dette nok? Får så dårlig samvittighet, men kan jo være fordi jeg er vant med å ha henne så mye på meg. Vet jo at mange har babyer som aldri sover på dem. Hva tenker dere? Kommer nok kanskje litt å forsette å ha henne på meg en dupp når jeg har fri, men det er jo ikke hver dag.😊 Anonymkode: c9df5...c64
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Baby trenger så mye nærhet som den sier den vil ha. Mi har dager hvor hun er klistremerke og dager hvor hun helst vil ligge i fred. Hun sier tydelig i fra om hva som er greit og ikke. Ikke overtenk, det er bare positivt at baby finner roen andre steder enn på deg. Det viser blandt annet at baby er i trygge omgivelser og trives. Anonymkode: 76868...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Det kan jo også godt hende at hun finner bedre roen hos pappa enn før nå når han skal være hjemme med henne? Anonymkode: b97d9...065 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 Baby finner nok ro på han også, har bare ikke fått anledning til det ennå. Å skape en fysisk relasjon til flere enn mor er jo en fordel. For vår del fikk vi råd om å la han ta over der baby var mest knyttet til meg i starten, sånn at det ble mer likeverdig, og det fungerte veldig godt. Nå velger baby like gjerne han som meg. Anonymkode: ef192...412
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 Høres veldig likt ut som min jente. Jeg går tur med henne i bæresele når jeg er ferdig på jobb, så får hun siste lur der. Og så får vi begge dekt nærhetsbehovet:) Hun går i barnehage. Anonymkode: 08756...20b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå