Gå til innhold

Hvorfor vil folk dra på overnattingsbesøk til syke høygravide kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et risikosvangerskap og er nå blitt sykmeldt ut det siste trimesteret. Svigers var på besøk her for noen uker siden og maser allerede om å få komme igjen snart. De bor langt unna og må overnatte om de først kommer.
Samboer har forsøkt å forklare at jeg er sliten og sykmeldt, og at de må vente til barnet er født. Vi har allerede avtalt at de kommer hit noen uker etter fødsel. Men dette er ikke godt nok. De vil absolutt være her nå. Dette er personer som aldri bidrar med noe praktisk, det være seg barnepass, husarbeid eller matlaging. De sitter i sofaen og ser på tv hele dagen med mindre de blir tatt med ut og luftet på biltur (dårlige til bens og kan ikke gå langt til fots). 
Jeg kjenner jeg gruer meg noe helt forferdelig til å ha folk gående «oppå meg» i vår lille leilighet i denne tiden som jeg føler er slitsom nok som den er. Både gyn på sykehuset der jeg går til oppfølging og fastlege har sagt jeg må ha ro og hvile. 

Hvorfor skal dette bli en slik kamp? Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 5dbf3...61f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk korona unnskyldningen. Veldig dumt å bli smittet av noe nå som du er høygravid med risikosvangerskap. Det er grunn til at du er hjemme 😊

Anonymkode: 368e5...ceb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sagt at de må gjerne komme, men de kan ikke bo hos dere. Det finnes Airbnb og hotell de fleste steder:)

Anonymkode: 31fbd...c10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si nei. Dere har prøvd å forklare uten at det går inn, så da er det ikke noe vits. "Nei" er et fullgodt svar :)

Anonymkode: e1db1...bc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt blankt nei. "Det passer dessverre ikke nå, for NN er sykmeldt, og vi har nok med oss selv og barna. Vi sees etter fødsel."

Anonymkode: a3961...ef1

• Liker 3
Skrevet

"Beklager mamma og pappa, men slik situasjonen er med helsa til Kari og risikoen for tidlig fødsel, samt Coronasituasjonen, kan dere ikke komme på besøk. Jeg forstår at dere synes det er dumt, men slik blir det. "

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...