AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Jeg er litt grønn på dette med fond, men har spart en stund i to forskjellige banker. Men det jeg lurer på er; koster det noe å kjøpe fond i alle banker? F.eks i Nordea, hvis jeg skal kjøpe fond for 400 kr, så står det at estimerte kostnader er 4,63kr. Og så stiger kostnaden, alt etter hvor mye jeg skal kjøpe for. Det er jo ikke mange kronene, men lurte på om det er slik i alle banker? Anonymkode: 1852e...33f
Blobette Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Fond har løpende kostnader. For eksempel 1% i året. Men som regel går aksjene i fondet mer opp enn konstandene til fondet. Noen fond koster det også noe å kjøpe. Dette er en av grunnene til at globale indeksfond anbefales. De har veldig lave kostnader. 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Jeg tror ikke mine fond koster noe. Ikke som jeg kan huske. Sparer i ulike indeksfond. Anonymkode: 14d47...31d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tror ikke mine fond koster noe. Ikke som jeg kan huske. Sparer i ulike indeksfond. Anonymkode: 14d47...31d hva heter desse fondene?🤑 Anonymkode: 50178...27b
newman01 Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Det er vel ytterst få fond som ikke har forvaltningshonorar. Dersom du skulle finne et selskap som tilbyr et produkt gratis, og som de dermed taper penger på, må du spørre deg selv om du synes det virker lurt å gi dem alle sparepengene dine... 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror ikke mine fond koster noe. Ikke som jeg kan huske. Sparer i ulike indeksfond. Anonymkode: 14d47...31d De koster nok noe, det er bare du som ikke har fått det med deg. Det er neppe snakk om store summer. Anonymkode: 73b48...7b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå