hecuba Skrevet 2. september 2005 #1 Skrevet 2. september 2005 Hva er dine tips for å få fine hårfrie legger uten røde prikker, sår og nupper?
*Doriz* Skrevet 2. september 2005 #2 Skrevet 2. september 2005 Med meg so funka omtrent berre den gode gamle barberhøvelen.. osso rikelig med skum
Gjest gjest1 Skrevet 2. september 2005 #4 Skrevet 2. september 2005 Bruker høvel i dusjen sammen med dusjolje etter at jeg har varmet opp leggene med varmt vann. Smører inn leggene med lavendelolje etter dusjen. Samme prosedyre under armene også. Venter med deodorant.
Gjest gjest1 Skrevet 2. september 2005 #5 Skrevet 2. september 2005 Bruker bare engangshøvel uten å bruke skum/dusj sammen med! Blir ikke nuppete
vixen Skrevet 2. september 2005 #6 Skrevet 2. september 2005 Hårfjerningskrem burde vel ikke gi røde nupper... -viXen-
Gjest Mani Skrevet 2. september 2005 #7 Skrevet 2. september 2005 Mannehøvel og balsam! Balsam er like bra som barberskum. Venus og de andre feminine høvlene syns jeg ikke noe særlig om. To minutter i dusjen så blir det glatt og fint!
Gjest gjest1 Skrevet 2. september 2005 #8 Skrevet 2. september 2005 Voks og epilator fungerer for meg Foretrekker muligens epilator fordi hårene kan være kortere
Gjest LoisLane Skrevet 2. september 2005 #9 Skrevet 2. september 2005 Jeg er nuppete uansett! Hjelper littebitt å peele leggene. Bruker olje når leggene er tørre.
Milla Skrevet 2. september 2005 #10 Skrevet 2. september 2005 Bruker epilator, gir best og mest langvarig resultat. Men viktig å bruke en god lotion etterpå, det funker for meg!
Rosenrød Skrevet 2. september 2005 #11 Skrevet 2. september 2005 Blir så sint, for jeg får nupper av epilering. Trodd det skulle bli bedre etterhvert, men har holdt på i flere måneder nå, uten bedring. Må visst bare gå tilbake til høvelen igjen..
Gjest Gjest_Lita_* Skrevet 2. september 2005 #12 Skrevet 2. september 2005 Jeg har alltid brukt barbering som hårfjerningsmetode og gjør det alle steder jeg fjerner hår. Synes det er kjapt,enkelt og billig. 1. først peeler jeg leggene. 2. tar på mye barberskum(bruker fraktisk akkureat nå First Price og det funker fakta meg bra. Og når det er sååå billig kan jeg sløse sikkerlig:) 3. tar "lette" strøk mot hårenes retning. Vitkig: ikke slurv! 4. skyller av med varmt vann og klapper huden tørr. 5. smører på sinksalve. Det er vel mitt beste tips,tror jeg...Den er litt ekkel å smøre på og ikke enkel å smøre "inn",men bare vent et par minutter til den får trekt inn.... 6. smører med bodylotion for sensibel hud hver dag!
Gjest Manic Skrevet 2. september 2005 #13 Skrevet 2. september 2005 Jeg får bare nupper der hårene er skikkelig grove, for eksempel bikinilinja. På leggene har jeg babyhår og er aldri plaget av nupper. Kanskje det kommer ann på tykkelsen og grovheten på hårene? Bortsett fra det anbefaler jeg på det dypeste å bruke decleor sitt barberskum for menn, det er det eneste som funker på mine grove hår Samboer krever at jeg er med å sponser på det skummet (det er dyyrt) for han har ingen tro på at det blir brukt opp så vanvittig fort..
Ellisiv Skrevet 3. september 2005 #14 Skrevet 3. september 2005 Skyll leggen i iskaldt vann etter du har barbert, da trekker porene seg sammen - resutatet blir mye bedre enn om du ikke gjør det!
Søtpotita Skrevet 3. september 2005 #15 Skrevet 3. september 2005 Før blei eg alltid nuppete, men det viste seg at det var fordi eg ikkje tålte det eine barberskummet! Fekk allergisk reaksjon av det, men no når eg har gått over til det rosa Gillette skummet så går det bra Det er eit must med bodylotion etterpå, spesielt body butter frå Body Shop
Ellisiv Skrevet 3. september 2005 #16 Skrevet 3. september 2005 Body Butter fra Body shop - gir meg silkelegger! den er faktisk den beste av alt jeg har smurt mine legger med oppgjennom!
Gjest Isabellas Skrevet 3. september 2005 #17 Skrevet 3. september 2005 Peel huden to-tre ganger i uka. Når du barberer, ikke bruk barberingsskum eller gel, men bruk monoi-olje (også kalt tiareolje - kan får kjøpt bl a gjennom yves rocher.) bruk også monoi-olje til å smøre leggene med etterpå og du skal se at du får kjempeflotte legger! Er også enig med Vilje78 - bodybutter er bra! Min favoritt er kokos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå