AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Alle snakker om at magen blir så fort stort med nummer to? «Bare vent til du er 12 uker på vei! Du kommer til å få sjokk over hvor stor magen blir denne gangen!» Er det om man får to tette eller synes alle dette gjaldt dem? Er fire år mellom her. Er 16 uker på vei med nummer to og synes ikke det er så voldsomt til mage. Og blir magen generelt større enn med første gjennom HELE svangerskapet? Dvs større mot slutten også? Anonymkode: 141a2...4e6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Tror dette er individuelt. Jeg har så langt samme erfaring som deg. Er i uke 12 men ingen mage enda. Når jeg sammenligner med magebilder fra uke 12 i samme svangerskap ser jeg ingen forskjell. Anonymkode: 6c3c6...964
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Magen kom fortere med nr 2, men så fikk ikke jeg antydning til mage med nr 1 før jeg var 6,5 mnd på vei. Selv om magen kom fortere med nr 2 så var det så vidt en synlig kul på magen da jeg var halveis. Fikk enda fortere mage med nr 3, men har endt opp med like stor mage alle gangene. Forskjellen var at med nr 1 så kom hele magen og alle kiloene etter at jeg var 5-6 mnd på vei, med nr 2 litt tidligere og med nr 3 så kom det jevnt hele veien Gikk opp mellom 15-17 kg hver gang Anonymkode: a158b...660
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Magen kom fortere med nr 2, men så fikk ikke jeg antydning til mage med nr 1 før jeg var 6,5 mnd på vei. Selv om magen kom fortere med nr 2 så var det så vidt en synlig kul på magen da jeg var halveis. Fikk enda fortere mage med nr 3, men har endt opp med like stor mage alle gangene. Forskjellen var at med nr 1 så kom hele magen og alle kiloene etter at jeg var 5-6 mnd på vei, med nr 2 litt tidligere og med nr 3 så kom det jevnt hele veien Gikk opp mellom 15-17 kg hver gang Anonymkode: a158b...660 bare litt off topic her: synes det er så rart at vekt nevnes i absolutt alle tråder om graviditet? uavhengig av tema liksom Anonymkode: 141a2...4e6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 Nja, magen har kanskje kommet litt før for hvert barn, men ikke blitt noe større De har vært ca like store alle tre gangene, men kunne se at jeg var gravid tidligere Anonymkode: cfe2f...73f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 Har to år mellom nr 1 og nr 2. Med nr 1 viste det en liten mage på meg fra rundt uke 22. Med nr 2 var jeg i uke 12 når magen var like stor. Var så rart å være på ordinær ul med nr og ha stor mage, for med nr 1 hadde jeg mage i det hele tatt på oul Med nr 3 lot magen vente på seg igjen, var vel 16-18 uker når det begynte å vise på meg. 4 år mellom nr 2 og 3. Anonymkode: 76923...504
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #7 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): bare litt off topic her: synes det er så rart at vekt nevnes i absolutt alle tråder om graviditet? uavhengig av tema liksom Anonymkode: 141a2...4e6 Det er godt mulig, men akkurat i dette tilfellet tok jeg det med for det er relevant i forhold til fort magen kom og hvor stor den ble. I de fleste tilfeller vil magen være mindre med nr 1 om du gikk om 12 kg da, og større med nr 2 om du gikk opp 25 kg da, eller omvendt såframt man har lik vekt før svangerskapene Anonymkode: a158b...660 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #8 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er godt mulig, men akkurat i dette tilfellet tok jeg det med for det er relevant i forhold til fort magen kom og hvor stor den ble. I de fleste tilfeller vil magen være mindre med nr 1 om du gikk om 12 kg da, og større med nr 2 om du gikk opp 25 kg da, eller omvendt såframt man har lik vekt før svangerskapene Anonymkode: a158b...660 Jo, men å si «gikk opp like mye i vekt med alle tre» er liksom litt det samme. Er ikke ment som et stikk mot deg altså, men har bare sett tråder på tråder der vekt ramses opp der folk kanskje spør om helt andre ting Anonymkode: 141a2...4e6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #9 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, men å si «gikk opp like mye i vekt med alle tre» er liksom litt det samme. Er ikke ment som et stikk mot deg altså, men har bare sett tråder på tråder der vekt ramses opp der folk kanskje spør om helt andre ting Anonymkode: 141a2...4e6 Det har du helt rett i, tenkte ikke på det, men det er helt klart en mye bedre måte si det på Anonymkode: a158b...660 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #10 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Alle snakker om at magen blir så fort stort med nummer to? «Bare vent til du er 12 uker på vei! Du kommer til å få sjokk over hvor stor magen blir denne gangen!» Er det om man får to tette eller synes alle dette gjaldt dem? Er fire år mellom her. Er 16 uker på vei med nummer to og synes ikke det er så voldsomt til mage. Og blir magen generelt større enn med første gjennom HELE svangerskapet? Dvs større mot slutten også? Anonymkode: 141a2...4e6 Hei! Dattera mi var 3,5 da jeg ble gravid med nr to. Jeg begynte med løsere bukser da jeg var ca 10 uker på vei og magen ble mye større enn med første. Den var også synlig mye tidligere. Anonymkode: 138c3...108 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #11 Skrevet 3. mai 2021 Magen kom mye fortere med nr to hos meg, men magen var mye større på slutten med nr 1 enn nr to (nr to var fire cm kortere og veide 700gram mindre). 2 år og 8 mnd mellom de. Nå med tredjemann kom magen skremmende fort, men den har nesten ikke vokst siden uke 30-32 så nå er jeg nok mer lik som jeg var med nr to igjen (så for meg at jeg kom til å bli enorm 😅). 4,5 år mellom nr to og tre. Anonymkode: bfec8...ea3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå