AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Dama og jeg har hatt det fint et par års tid hvor det har gått fra stormende forelskelse til mere normalt liv for særboere med særkullsbarn og de fordeler/ulemper dette medfører. I det siste har hun trukket seg mere og mere tilbake og vi tok en lengre samtale her i helgen. Hun føler litt på at det periodevis er ikke nok initiativ i meg, at hun er glad i meg fortsatt og vil gjerne fortsette forholdet, men at hun trenger avstand for øyeblikket. Jeg måtte forandre meg, men ikke for hennes skyld, men for min skyld slik at hun kunne ha mere tro på initiativene mine igjen. Så kom avslutningen med spørsmålet om hun var verdt det. For meg er hun det, men som mann tolker jeg det dithen nå at "det er deg, det er ikke meg, dette forholdet er over men jeg gir deg muligheten til å gjøre det slutt på egne vilkår". Eller tolker jeg ting helt feil? Kommer uansett til å ta en prat om dette når hun får tid, men det kan fort få noen dager med tanke på jobb og unger. Slike ting vil jeg ikke tekste/prate om på telefon, men ta det når man ser hverandre i virkeligheten. Anonymkode: 7fcb6...aa7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: For meg er hun det, men som mann tolker jeg det dithen nå at "det er deg, det er ikke meg, dette forholdet er over men jeg gir deg muligheten til å gjøre det slutt på egne vilkår". Eller tolker jeg ting helt feil? Jeg ville ikke automatisk tolket det sånn. Men du vil forhåpentligvis få litt mere svar når dere "tar praten". Anonymkode: 32401...f80 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Jeg har en pause fra min kjæreste nå. Mye av de samme årsaker som din kjæreste. Og det betyr ikke at det er slutt. Det betyr bare at både han og jeg skal få tenkt igjennom ting. Og at han ved hjelp av litt tid kanskje selv kan komme på hva som bør forandres for at dette skal fungere. Og hvis det ikke kommer noen reflekterte erkjennelser ved neste korsvei, så vil det nok bli slutt. Anonymkode: 4c9f1...256 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har en pause fra min kjæreste nå. Mye av de samme årsaker som din kjæreste. Og det betyr ikke at det er slutt. Det betyr bare at både han og jeg skal få tenkt igjennom ting. Og at han ved hjelp av litt tid kanskje selv kan komme på hva som bør forandres for at dette skal fungere. Og hvis det ikke kommer noen reflekterte erkjennelser ved neste korsvei, så vil det nok bli slutt. Anonymkode: 4c9f1...256 DU høres nesten ut som henne, men bare nesten Som mann da, så virker det som vi skal gjette hva dere mener vi skal vi bedre på selverkjennelse, men uten en ledetråd? Det er litt der jeg er, men vi får ta den praten og se hva vi ender opp med. På meg er det noen dramatakter over det. Uansett, den som spør får svar Anonymkode: 7fcb6...aa7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 Vel, du har ingenting å vinne på å kalle det dramatakter. Så tror ikke du skal si det til henne 😂. Det ligger nok dype følelser bak det valget hun har tatt nå. Og følelser bør man ta seriøst. det skrittet hun har tatt er såpass seriøst at du bør bli litt rystet av det. Nok til å få en tankevekker. Fortsetter ting slik som før, så kan du risikere å miste henne. Og hun bruker det nok ikke som en greie der du er den som skal gjøre det slutt. Anonymkode: 4c9f1...256 3
CorvusCorax Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 Men er du direkte? Når du ikke helt forstår hva hun mener - spør du? Eller antar du bare? Høres ut som hun ber om mer bekreftelse på at hun virkelig betyr noe for deg. Kanskje hun ønsker avstand for å se om du i det hele tatt tar initiativ og savner henne? Dere kan uansett ikke snakke i gåter. Dere må være direkte og tydelige. Ingen er tankelesere. 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #7 Skrevet 4. mai 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Vel, du har ingenting å vinne på å kalle det dramatakter. Så tror ikke du skal si det til henne 😂. Det ligger nok dype følelser bak det valget hun har tatt nå. Og følelser bør man ta seriøst. det skrittet hun har tatt er såpass seriøst at du bør bli litt rystet av det. Nok til å få en tankevekker. Fortsetter ting slik som før, så kan du risikere å miste henne. Og hun bruker det nok ikke som en greie der du er den som skal gjøre det slutt. Anonymkode: 4c9f1...256 Det ligger dype følelser bak det, men som jeg sa til henne, at de valgene setter meg halvveis i en situasjon hvor man er "damned if you do, damned if you don't". Hvis du ønsker at jeg skal endre meg, men ikke at jeg skal endre meg for deg men for meg selv. Da, slik at du ser at jeg endrer meg, hvordan skal jeg da endre meg uten at det dine følelser og meninger som ligger til grunn for endringen som da eventuelt vil oppstå?" Og gjør jeg det ene så går det mot det du vil, og gjør jeg andre så blir det status quo. Jeg har dype følelser for henne, men å bli satt i en slik situasjon er ikke noe jeg ønsker, og det legger alle føringer på hennes side, slik jeg oppfatter det. Det blir en voldsom ubalanse i forholdet, føler jeg. Har på følelsen av at undertegnende ender opp på singelliv og dating siden istedenfor samliv og kjærlighetsrelasjoner i nær fremtid. Da får det være mitt valg og ikke hennes. Det kommer til å svi hardt i hjertet, men slik jeg har det nå svir det altfor mye til å vare. Anonymkode: 7fcb6...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #8 Skrevet 4. mai 2021 8 hours ago, CorvusCorax said: Men er du direkte? Når du ikke helt forstår hva hun mener - spør du? Eller antar du bare? Høres ut som hun ber om mer bekreftelse på at hun virkelig betyr noe for deg. Kanskje hun ønsker avstand for å se om du i det hele tatt tar initiativ og savner henne? Dere kan uansett ikke snakke i gåter. Dere må være direkte og tydelige. Ingen er tankelesere. Nå er vel min erfaring at dere forventer at vi menn til en viss grad skal være tankelesere, også kjent som "Dette burde du ha forstått" Jeg har gitt, og jeg gir bekreftelser nok oftere enn den jevne mann etter de tilbakemeldinger jeg har fått gjennom livet. Anonymkode: 7fcb6...aa7 1
CorvusCorax Skrevet 4. mai 2021 #9 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er vel min erfaring at dere forventer at vi menn til en viss grad skal være tankelesere, også kjent som "Dette burde du ha forstått" Jeg har gitt, og jeg gir bekreftelser nok oftere enn den jevne mann etter de tilbakemeldinger jeg har fått gjennom livet. Anonymkode: 7fcb6...aa7 Jeg skriver "dere må være direkte og tydelige. Ingen er tankelesere". Basert på svaret ditt antar jeg at det er hun som er uklar, og forventer at du skal forstå. Men da må du jo forklare henne at du ikke forstår. Spør henne. Be henne være konkret. Hun kan ikke vite at du ikke forstår på lik linje som at du ikke forstår når hun er uklar. Hun vet tydeligvis ikke selv at hun er uklar. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #10 Skrevet 4. mai 2021 16 minutter siden, CorvusCorax said: Jeg skriver "dere må være direkte og tydelige. Ingen er tankelesere". Basert på svaret ditt antar jeg at det er hun som er uklar, og forventer at du skal forstå. Men da må du jo forklare henne at du ikke forstår. Spør henne. Be henne være konkret. Hun kan ikke vite at du ikke forstår på lik linje som at du ikke forstår når hun er uklar. Hun vet tydeligvis ikke selv at hun er uklar. Da er vi på samme linje. Kommer til å være så direkte som jeg kan neste gang hun har tid, og jeg antar at jeg kommer til å avvikle forholdet hvis hun forsatt ønsker en del avstand for å se hvordan det går. Avstand+mindre/dårligere kommunikasjon=brudd Når kommunikasjon bryter sammen så er det ikke liv laget. Så får vi heller se om vi kan finne tilbake til hverandre og om vi klarer å finne tilbake kommunikasjonen vi en gang hadde. Det er noe jeg håper, men vi trenger tydeligvis en seriøs resett av hele forholdet. Anonymkode: 7fcb6...aa7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #11 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har en pause fra min kjæreste nå. Mye av de samme årsaker som din kjæreste. Og det betyr ikke at det er slutt. Det betyr bare at både han og jeg skal få tenkt igjennom ting. Og at han ved hjelp av litt tid kanskje selv kan komme på hva som bør forandres for at dette skal fungere. Og hvis det ikke kommer noen reflekterte erkjennelser ved neste korsvei, så vil det nok bli slutt. Anonymkode: 4c9f1...256 Det er ikke noe som heter pauser i forholdet! Det er et helvete for den som venter. Ingen forhold som har sånne pauser holder. Anonymkode: e0424...0de 1
CorvusCorax Skrevet 4. mai 2021 #12 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er vi på samme linje. Kommer til å være så direkte som jeg kan neste gang hun har tid, og jeg antar at jeg kommer til å avvikle forholdet hvis hun forsatt ønsker en del avstand for å se hvordan det går. Avstand+mindre/dårligere kommunikasjon=brudd Når kommunikasjon bryter sammen så er det ikke liv laget. Så får vi heller se om vi kan finne tilbake til hverandre og om vi klarer å finne tilbake kommunikasjonen vi en gang hadde. Det er noe jeg håper, men vi trenger tydeligvis en seriøs resett av hele forholdet. Anonymkode: 7fcb6...aa7 Har hun vært klar på at hun ønsker avstand, eller er det slik du tolker det? Kan det være en misforståelse? Og hvordan er kommunikasjonen nå? Er hun ikke imøtekommende når dere snakker sammen - eller har det vært null kontakt? Håper dere finner ut av det. Og du har rett i at kommunikasjon er alfa og omega.
CorvusCorax Skrevet 4. mai 2021 #13 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke noe som heter pauser i forholdet! Det er et helvete for den som venter. Ingen forhold som har sånne pauser holder. Anonymkode: e0424...0de For noen kan det fungere med en pause. Slik at man får samlet tankene og følt på savnet.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #14 Skrevet 4. mai 2021 22 minutter siden, CorvusCorax said: Har hun vært klar på at hun ønsker avstand, eller er det slik du tolker det? Kan det være en misforståelse? Og hvordan er kommunikasjonen nå? Er hun ikke imøtekommende når dere snakker sammen - eller har det vært null kontakt? Håper dere finner ut av det. Og du har rett i at kommunikasjon er alfa og omega. Hun har vært klar på at hun ønsker avstand, så det er nok ikke en misforståelse. Hennes svar blir kortere og mindre innhold, mere bare rene fakta. Hun er imøtekommende, og hun har det godt i armkroken. Allikevel føler jeg at det blir bare mere og mere avstand mellom oss, og det gjør meg trist. Så får vi se hvor det går, og om vi kommer oss gjennom helgen på en god måte. Kommunikasjon/Dialog blir det i hvertfall, så får vi se om kvinner er fra Venus og menn fra Mars, for å bruke et forslitt uttrykk Anonymkode: 7fcb6...aa7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #15 Skrevet 4. mai 2021 Det høres nesten ut som du vil gjøre det slutt for å ikke tape ansikt? Det hender faktisk at man må jobbe med et forhold for å få det bedre. Faktisk føler jeg her i huset at vi gjør det ganske ofte. Snakker ut etter krangler, finner kompromisser, forteller hva vi ønsker oss av hverandre. Det høres ut som hun har savna noe en stund, men ikke vil gi deg opp. Samtidig som det høres ut som du er mest opptatt av å ikke se dum ut i situasjonen? Stemmer det? Anonymkode: f614c...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #16 Skrevet 4. mai 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Det høres nesten ut som du vil gjøre det slutt for å ikke tape ansikt? Det hender faktisk at man må jobbe med et forhold for å få det bedre. Faktisk føler jeg her i huset at vi gjør det ganske ofte. Snakker ut etter krangler, finner kompromisser, forteller hva vi ønsker oss av hverandre. Det høres ut som hun har savna noe en stund, men ikke vil gi deg opp. Samtidig som det høres ut som du er mest opptatt av å ikke se dum ut i situasjonen? Stemmer det? Anonymkode: f614c...7c3 Helt enig i prinsippet om at man må jobbe med et forhold, dele følelser og tanker rundt det som er bra og det som ikke virker. Hun har savnet noe, ingen tvil. Så virker det som du ønsker å projisere over på meg negative tanker/følelser ved å insinuere at min hovedfølelse er "å ikke se dum ut i situasjonen" ? Jeg er klar over mine feil og mangler, og jeg jobber med de, og noen klarer jeg tilogmed og endre for godt. Hvis hun ønsker avstand, og det er jo det hun ønsker, hva er det et foreslått handlingsmønster gitt annen info lenger oppe i tråden? (Rett nok fra mitt synspunkt/ståsted, men jeg prøver å ta et steg eller to tilbake og se litt mere analytisk på situasjonen jeg er oppe i nå) Anonymkode: 7fcb6...aa7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #17 Skrevet 4. mai 2021 CorvusCorax skrev (3 timer siden): For noen kan det fungere med en pause. Slik at man får samlet tankene og følt på savnet. Da er forholdet dødfødt. Anonymkode: e0424...0de
CorvusCorax Skrevet 4. mai 2021 #18 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da er forholdet dødfødt. Anonymkode: e0424...0de Det er din mening. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #19 Skrevet 4. mai 2021 Det har hjulpet å lufte tankene her. Det får bli pause av noe slag, så får vi om vi klarer å finne tilbake til hverandre. Psykisk, så har jeg ingen ønsker om å rundt å lure på om min oppførsel behager henne nok til at hun klarer å snu til å ønske mindre avstand igjen. Det blir selvplaging. Trist(for meg selv ihvertfall), men jeg tror et blir det som er mest fair for oss begge. Anonymkode: 7fcb6...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #20 Skrevet 4. mai 2021 CorvusCorax skrev (48 minutter siden): Det er din mening. Nei, det er fakta. Enten så er man sammen eller så er det slutt. Å be om pause i et forhold er bare en feig måte å gjøre det slutt på. Fordi man ikke tør å gå. Avstand skal gjøre et forhold bedre tror du? Anonymkode: e0424...0de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå