Gå til innhold

Hvilket bachelorprogram krever mest studieinnsats?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det studieløp hvor det ikke anbefales å jobbe ved siden av, pga studiemengden? Jeg har hørt om sykepleiestudenter som ikke kunne leve av annen inntekt, da lesemengden ble for stor.

Anonymkode: 4bd00...229

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det studieløp hvor det ikke anbefales å jobbe ved siden av, pga studiemengden? Jeg har hørt om sykepleiestudenter som ikke kunne leve av annen inntekt, da lesemengden ble for stor.

Som vernepleiestudent har jeg mye felles med sykepleien, og jeg kan skrive under på at det er krevende, men allikevel ikke verre enn at det kan kombineres med en 50% stilling dersom man ikke har ansvar for barn (jeg jobber mer og får B). Sett av 40 timer pr uke, og 50 timer i innspurten de to siste ukene før de fire tyngste eksamenene.  Jeg antar at vernepleie og sykepleie er omtrent like store studier. Det går bra dersom man hele tiden er litt i forkant og forberedt.

Anonymkode: 52a18...35b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ei i familien er sykepleierstudent og jobber ved siden av samtidig som hun tar kurs for å bli personlig trener. Så tror det er veldig individuelt ut fra hvor mye «ork» du har og hvor lett du tar stoffet. 

Anonymkode: 0b4e3...ed4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel typisk siv. ing. og andre realfagsstudier, samt juss, medisin osv. som regnes som de mest arbeidskrevende. 

Anonymkode: 73849...932

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ei i familien er sykepleierstudent og jobber ved siden av samtidig som hun tar kurs for å bli personlig trener. Så tror det er veldig individuelt ut fra hvor mye «ork» du har og hvor lett du tar stoffet. 

Anonymkode: 0b4e3...ed4

Klarer hun å kombinere det med sykehuspraksis?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...