Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått ny fastlege og han svarer hverken på tlf eller sms som tlf.svareren ber meg sende melding til. Jeg lever i en kvalmetåke stort sett hele tiden og orker snart ikke mer. Jeg har hatt magesmerter og diaré i hele natt og føler meg bare elendig.

Var hos gynekolog på Volvat for noen uker siden for å ta tidlig ul. Hun synes jeg så noe pjusk ut og spurte hvordan det gikk. Fortalte som sant var at jeg kaster mye opp, har gått ned i vekt og er kvalm store deler av døgnet. Hun ba meg kontakte fastlege for å vurdere en sykmelding, men nå kommer jeg altså ikke igjennom der..Noen som vet om man kan kontakte allmennlege på Volvat for å få dette vurdert? 

Anonymkode: a479f...dc2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svarer ikke legesenteret på telefonen?

Anonymkode: 7a4c2...f6a

AnonymBruker
Skrevet

Bestill time hos fastlegen?

Anonymkode: 51c02...42b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Svarer ikke legesenteret på telefonen?

Nei, kommer bare til tlf.svarer selv om jeg ringer i tidsrommet der de skal ha åpent for tlf.henvendelser.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bestill time hos fastlegen?

Anonymkode: 51c02...42b

Ble bedt om å sende sms men får ikke noe svar.

AnonymBruker
Skrevet

Bytt fastlege først og fremst, håpløst å ha fastlege som man ikke kommer frem til. 

Det er mulig å få sykemelding hos privat lege. Ring og forklar situasjonen. 

Anonymkode: 83f4b...f4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, kommer bare til tlf.svarer selv om jeg ringer i tidsrommet der de skal ha åpent for tlf.henvendelser.

Ble bedt om å sende sms men får ikke noe svar.

Sykemelding kan vel tilbakedateres i slike tilfeller? Er jo ikke din skyld at legen er utilgjengelig. Er du syk så må du bli hjemme. 

Anonymkode: 0e695...fa7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det en enkel lege uten sekretær? Ikke tilknyttet et legekontor? Kan han være borte/syk? 

Sjekk om det er mulig å bestille time på nett? 

Alternativt ville jeg kontaktet kommunelegen dersom det går flere daget uten at du får kontakt med fastlegen. 

Anonymkode: 90c95...02e

AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt e-konsultasjon? Sjekk om legen din har det

AnonymBruker
Skrevet

Min lege har ikke e-konsultasjon eller nettbestilling desverre. Byttet til ham som fastlege 1/5-21. Han har to sekretærer såvidt jeg vet men ingen tar tlf.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min lege har ikke e-konsultasjon eller nettbestilling desverre. Byttet til ham som fastlege 1/5-21. Han har to sekretærer såvidt jeg vet men ingen tar tlf.

ts

Da hadde jeg dratt fysisk på legekontoret for å bestille time. Deretter byttet fastlege til en som faktisk fungerer.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke tak i legen min en dag som det ble noe akutt. Var en fredag, og gikk helga i møte. Til slutt så ringte jeg legevakten etter å ha prøvd noen timer, for å gi beskjed om at jeg måtte komme ditt så fort de åpnet på ettermiddagen. Legevakten er bemannet med sykepleier på dagtid. De ble ikke imponert over legekontoret, og sa at de skulle ordne opp i det. Ble da ringt opp av legen i løpet av 30 min. 

Anonymkode: 70f18...a1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill!

Jeg får bare vente litt og håpe legekontoret tar kontakt.

Som nevnt har jeg hatt magesmerter i hele natt, og diaré. Det er smerter som sitter litt høyt i magen , ikke i livmor-området. Men er likevel bekymret for at jeg kan ha abortert. Hadde en missed abortion i uke 8 i fjor høst. Da merket jeg ingenting annet enn at kvalmen ble borte. Er i uke 11 nå. Alt så fint ut på ul i uke 9. Har ikke blødd, kun hatt diaré og disse magesmertene som har kommet og gått i hele natt...Noen her som har opplevd magesmerter/løs mage i forbindelse med spontanabort? :( 

ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for innspill!

Som nevnt har jeg hatt magesmerter i hele natt, og diaré. Det er smerter som sitter litt høyt i magen , ikke i livmor-området. Men er likevel bekymret for at jeg kan ha abortert. Hadde en missed abortion i uke 8 i fjor høst. Da merket jeg ingenting annet enn at kvalmen ble borte. Er i uke 11 nå. Alt så fint ut på ul i uke 9. Har ikke blødd, kun hatt diaré og disse magesmertene som har kommet og gått i hele natt...Noen her som har opplevd magesmerter/løs mage i forbindelse med spontanabort? :( 

ts

Jeg har opplevd det i forbindelse med MA, men det betyr ikke at det samme gjelder deg. Du får bare ta det med ro. Men her er jo ikke nødvendigvis sykemelding som haster veldig. Blir du veldig dårlig må du uansett ta kontakt med legevakten. 

Anonymkode: 83f4b...f4d

Skrevet

Når "min" lege skal svare på spm, så blir det gjort etter han er ferdig for dagen, selv om jeg snakker med de som jobber der.  Det sier seg selv at det må være sånn, fordi det er jo pasienter som har time i arbeidstiden hans/hennes. Er det ikke svarer som sier at du står i kø hos legen din? Hvis det ikke er det, så må du bare ringe og ringe til du kommer igjennom.
Håper det ordner seg for deg. :klem1:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Takk for innspill!

ts

Jeg har hatt 1 spontanabort, men da satt smertene nederst i magen og korsryggen. Ingen diaré. Hatt 1 ma, hadde ingen magesmerter eller diaré.

Høres mer ut som kanskje smertene kommer fra tarmene,i og med at du har diare, og smertene sitter høyere.

Anonymkode: 70f18...a1e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...