AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Har en baby på tre måneder. Verdens blideste og fineste baby i mine øyne. Om kvelden og natta sover hun i egen seng, så dette er jo egentlig et luksusproblem. På dagtid får vi henne nemlig kun til å sove oppå meg eller samboer, eller trillende i vogn. Det er jo koselig, men veldig upraktisk. Vi har også ei på 2,5 år, og spesielt når jeg er alene med henne, er det veldig upraktisk. Kan bruke bæresele, men jeg synes det er tungvint. Hvordan har dere klart å vende baby av med å sove oppå dere? 😅 Anonymkode: 76136...a89
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Min jente sov kun i bæresele (i bevegelse) de første månedene. Jeg ventet bare til hun var klar, tror ikke man kan lære en baby å sove på en annen måte før den lille selv er klar for det. Har dere prøvd slyngevugge med motor? Det fungerer godt for mange jeg kjenner. Anonymkode: c9cb7...181
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Vent 30 min før dere legger ned barnet, når det er i en ny, dypere søvnsyklus skal det være lettere Anonymkode: c023f...48a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 Øve og øve, til barnet er klart. Her øver vi på å overføre fra selen eller armene til sengen. Bysser i søvn i selen, setter oss ned og liiiiiirker ham bort. Noen ganger går det og han sover litt videre alene.. vår bikker snart 3mnd, tenker øve mer ved å legge ham i dagsengen og gi det ti minutters forsøk, og så heller sele ham. Viktig å vente til han sover dypt. Tar armtesten, dvs løft armen og slipp. Faller den bare helt slapp, sover han dypt og det er størst sjanse for suksess. I fjerde trimester er mange veldig avhengig av kroppskontakt og/eller bevegelse. Med eldste tok det vel et halvt år før vi fikk til å legge ham våken i dagsengen og få ham til å sove ved å stryke på. Anonymkode: 09998...718
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 Det er jo supert at hun sover i vogn! Våkner hun alltid bnår dere slutter å trille vogna? Jeg tror det er temmelig vanlig at ikke babyer sover alene i seng på dagtid om det er noen trøst Jeg fikk det ikke til, enten sov hun på meg eller i vogn/sele. Jeg fikk ofte til å sette vognen fra meg men hun sov videre, da er man mye friere. Bor man slik at man ikke kan sette vognen utenfor/i hagen så kan man hekte av baggen. Vi bodde i blokk så jeg hekta av nag, bar opp tre etasjer og satt ut på balkongen med babycall i 👍🏼 Så fikk jeg spist og ryddet litt ihvertfall:) Anonymkode: 95bc2...992
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå