Gå til innhold

Fanta, faen ta! Norge er lettlurt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faen ta Coca Cola.

De putter altså ulike mengder sukker i Fanta i forskjellige land og Norge er blant de verste. Mye annet er forskjellig mellom landene også, sikkert annen brus også, og feks mengden fisk i fiskepinner, bær i syltetøy osv. Er nordmenn blant de mest lettlurte i Europa? https://www.investigate-europe.eu/en/2021/dual-quality-food-europe/

image.png.6b825a2f2ab0259fdc98bfde46c50e0d.png

Anonymkode: cd96c...22b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis mengden sukker plager deg så kan du alltids kjøpe fanta zero

Anonymkode: f35f5...4e1

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart vi blir bare fetere og fetere

Anonymkode: 63303...3e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det forklarer hvorfor jeg synes Fanta er så mye bedre i utlandet. 

Jeg vil ha mindre sukker og mer syrlighet. 

Anonymkode: 9b128...06d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Jeg synes Fanta i utlandet er MYE bedre enn her i Norge. I Hellas f.eks er den dyp oransje og GOD. Her er den gul og smaker høgg. Har tatt det for gitt at det er mer sukker i den som selges i Hellas. 

Anonymkode: 6151b...948

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ? Jeg synes Fanta i utlandet er MYE bedre enn her i Norge. I Hellas f.eks er den dyp oransje og GOD. Her er den gul og smaker høgg. Har tatt det for gitt at det er mer sukker i den som selges i Hellas. 

Anonymkode: 6151b...948

Ja, den er nesten ikke til å drikke her.

Og sukkerfri variant smaker også for søtt i tillegg til kunstig smak. Drikker man ikke mye kunstig søtning er den smaken fremtredende.

Anonymkode: 9b128...06d

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper spansk (?) appelsinbrus på Normal, den er frisk og fin :) 

Anonymkode: 88140...d77

Skrevet

Gir mening, husker jeg undret meg så over hvorfor fantaen i nederland var mye gulere enn i norge

Skrevet

Hva har lettlurt å gjøre med saken?  Tror du at folk går å kjøper produkter hovedsakelig fordi de liker det, eller hovedsakelig fordi de tror dette produktet er identisk med utgaven i andre land?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noen burde informere Fanta om at de burde begynne å selge en variant med mindre sukker, samme som i en del andre land? Det er sikkert noen som foretrekker den vi har nå, så det er kanskje upopulært å bytte, men som tillegg er det helt sikkert et solid marked.

Jeg kjøper aldri Fanta, kun Solo. Fanta har for mye sødme og for lite friskhet. 

Anonymkode: a06fc...ed7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mere overrasket at folk tror det er samme innhold i brus fra forskjellige land. Samme brus smaker forskjellig fra land til land. Har folk glemt hvordan det er å reise?? 

Anonymkode: c48e0...c3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det jo du som er dum som ikke forstår mekanismene bak produksjon, markedsundersøkelser og å kjenne sine kunder. Dette handler ikke om å være lettlurt, men om at mennesker fra ulike land har ulike preferanser. I Norge liker vi tydeligvis brusen ganske søt og det er det som selger best her. Et annet eksempel er egg. Du har kanskje lagt merke til at nesten alle egg som selges i Norge er hvite. Det er fordi nordmenn liker hvite egg best. I Storbritannia foretrekker de brune egg, derfor er det også det det finnes mest av der. Du kan synes det er så latterlig som du bare vil, det er sånn verden fungerer. Håper ikke du jobber med markedsføring. 

Anonymkode: 5867c...156

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette har man vel visst lenge.

Anonymkode: 2100c...701

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 10.34):

Faen ta Coca Cola.

De putter altså ulike mengder sukker i Fanta i forskjellige land og Norge er blant de verste. Mye annet er forskjellig mellom landene også, sikkert annen brus også, og feks mengden fisk i fiskepinner, bær i syltetøy osv. Er nordmenn blant de mest lettlurte i Europa? https://www.investigate-europe.eu/en/2021/dual-quality-food-europe/

image.png.6b825a2f2ab0259fdc98bfde46c50e0d.png

Anonymkode: cd96c...22b

Lureri?

Det STÅR hvor mye sukker det er på flaska.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 12.59):

Dette har man vel visst lenge.

Anonymkode: 2100c...701

Det har i hvert fall noen av oss. Selv oppdaget jeg tidlig på 90-tallet at polsk Pepsi smaker mye bedre enn norsk.

Anonymkode: 0d9b6...f0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...