AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Er førstegangs og skal settes i gang på grunn av svangerskapsdiabetes. Regner med jeg er skikkelig umoden i uke 38 og er litt bekymret for det. Men hørt noen snakke om at hvis man bruker pumpe kan det være med på å starte fødsel. Stemmer dette? Kan det være en ide før igangsettelsen eller er dette noe man ikke skal gjøre? Anonymkode: 04e6c...a7a
jaromei Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Jeg vet ikke om det med å pumpe ha noe å si, men jeg tok keisersnitt i uke 38+4, og melken min kom inn den 4. dagen etter snittet. Jeg pumpet da ikke FØR jeg tok keisersnitt, men pumpet en del mens jeg var på sykehuset siden babyen min hadde litt gulsott og ikke var veldig sugevillig. Det gikk helt fint det. Baby skal jo ha i seg råmelken som kommer først. Jeg var livredd for at jeg ikke skulle få melk, men naturen ordnet opp. Bare legg baby til brystet ofte, så kommer melken når den er klar Her kan du lese litt om råmelken: https://ammehjelpen.no/ramelk/
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 Det handler mer om at barnets munn er ganske lite når det kommer tidligere og det vil slite med å få tak på de enorme brystvortene når melka kommer. Det handler ikke om melk eller ei. Den kommer. Trenger oxytocin for at melka skal starte, så hjelper lite å pumpe sjæl. Anonymkode: 1098b...438
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 Jeg tok keisersnitt I uke 39+1 for 11 dager siden, var altså ikke moden for fødsel sånn egentlig men melken kom litt og litt på dag 2 likevel, kom for fullt på dag 3 og barnet til brystet uten problemer ☺️ du trenger ikke pumpe I så fall, du kan stimulere brystvortene dine med fingrene og gjøre samme nytta mtp å bli moden. Anonymkode: 75990...61c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå