Gå til innhold

Er det hersketeknikker og manipulering, eller er det jeg som er problemet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i noen uker hatt mye kontakt med en fyr jeg matchet med på tinder. Av praktiske årsaker har vi ikke fått møttes enda. Vi er begge i 30 årene hvis det skulle ha noe å si.. 

Så til saken. Han fremstår for meg som usikker og vinglete i forhold til meg. Han virker veldig selvsikker og trygg i seg selv, har en bra jobb med mye kundekontakt og fremstår som autoritær og en ledertype, men samtidig så senser jeg en mer sårbar mann under dette. Han sier han ble såret av eksen og at hun har brutt tilliten hans. Vet ikke om det er det han drar med seg inn i relasjonen vår. Merker at det er vanskelig å forklare dette. Det som gjør meg usikker er altså at han i deg ene øyeblikket virker veldig interessert i meg og at han ser for seg at vi møtes på date med den hensikt å se om det er en gnist der. Men så er han plutselig mer reservert og sier han bare var på tinder for å se og kanskje finne vennskap med noen han kunne chatte med bare. Han har sagt ting som "Men så så jeg deg der da, og de snilleste øynene jeg har sett", og legger til at jeg er ikke modell-pen, men at det var noe med øynene mine. Jeg blir litt perpleks, for jeg føler nesten at han sier jeg ikke egentlig er hans type. Vet eksen var veldig pen, og hun ser veldig operert ut. Og eksen før det var modell. Altså, jeg føler meg som hun som ikke er spesielt pen, men som har personligheten så denne gangen vil han heller satse på det fordi de pene jentene har screwed him over hver gang. Dette ble skikkelig rotete, men jeg håper noen forstår tankene mine og kan komme med innspill.. 

Anonymkode: d08ae...8c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det at han sier han var på tider for vennskap, det kan jo godt stemme. Men sier han dette for å avvise deg? I hvilken sammenheng har han sagt dette? 

Tror kanskje det beste hadde vært å få møtt han, før du bruker mye tid på å tenke og gruble. 

Endret av Hannabanna
AnonymBruker
Skrevet

Løp forrest, LØP. Han skaper allerede masse forvirring for å liksom "ja jeg VIL ikke ha et forhold men vi får se om det dukker opp noe som blir som jeg vil".

Han kommenterer at du har snille øyne, vent bare til han ikke får det som han vil, da er du ikke mye snill lenger. En fyr som drar inn "eksen var så fæl og brøt tilliten og ødela meg" vekker denne reaksjonen i deg "jeg skal ikke være sånn, jeg skal ikke såre ham" men før du vet ordet av det har også du såret ham, bare ved å være deg selv og ha meninger.

Dropp ham som brennende kull, han er ikke stabil.

Anonymkode: 759d9...d0a

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Løp forrest, LØP. Han skaper allerede masse forvirring for å liksom "ja jeg VIL ikke ha et forhold men vi får se om det dukker opp noe som blir som jeg vil".

Han kommenterer at du har snille øyne, vent bare til han ikke får det som han vil, da er du ikke mye snill lenger. En fyr som drar inn "eksen var så fæl og brøt tilliten og ødela meg" vekker denne reaksjonen i deg "jeg skal ikke være sånn, jeg skal ikke såre ham" men før du vet ordet av det har også du såret ham, bare ved å være deg selv og ha meninger.

Dropp ham som brennende kull, han er ikke stabil.

Seriøst? De har ikke møttes en gang? Du har ingen forutsetninger for å påstå at han ikke er stabil. 

Anonymkode: 1450d...aeb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sier som over: løp!

Anonymkode: 93d88...a3a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (2 minutter siden):

Det at han sier han var på tider for vennskap, det kan jo godt stemme. Men sier han dette for å avvise deg? I hvilken sammenheng har han sagt dette? 

Han sa det med modellpen i forbindelse med at han snakket om dette med at han var på tinder bare for å se og finne noen å chatte med. Han sa det var noe med øynene mine. Når jeg da sa jeg syntes det var hyggelig at han likte bildene mine og at jeg synes han ser veldig bra ut selv, så sa han at jeg er jo ikke modell-pen, men at jeg hadde de snilleste øynene han har sett. Men jeg blir veldig forvirret for noen ganger snakker han slik at jeg oppfatter det som at han advarer meg mot å tro at det kan bli noe mellom oss. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Seriøst? De har ikke møttes en gang? Du har ingen forutsetninger for å påstå at han ikke er stabil. 

Hehe jo det har jeg. Ts forteller hva han sier og gjør, det er ikke stabil oppførsel at noen sier det ene så det motsatte samtidig. Det skaper masse forvirring og usikkerhet. Selve innlegget til ta drypper av usikkerhet. Pga han. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg blir veldig forvirret for noen ganger snakker han slik at jeg oppfatter det som at han advarer meg mot å tro at det kan bli noe mellom oss. 

Og DET vil vare selv om dere får et "forhold", han kan ville være sammen med deg, bare du ikke tror eller forventer nærhet og intimitet. Verdens mest forvirrende relasjon.

Tro meg, jeg har vært sammen med en sånn. Mitt livs mest sinnsyke opplevelse.

• Liker 8
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Han sa det med modellpen i forbindelse med at han snakket om dette med at han var på tinder bare for å se og finne noen å chatte med. Han sa det var noe med øynene mine. Når jeg da sa jeg syntes det var hyggelig at han likte bildene mine og at jeg synes han ser veldig bra ut selv, så sa han at jeg er jo ikke modell-pen, men at jeg hadde de snilleste øynene han har sett. Men jeg blir veldig forvirret for noen ganger snakker han slik at jeg oppfatter det som at han advarer meg mot å tro at det kan bli noe mellom oss. 

For å være ærlig, hvis noen allerede før vi hadde møttes har fokusert på utseende mitt på den måten, hadde jeg ikke møtt fyren. Rett å slett fordi han ikke virker som en hyggelig mann, å uansett om dette er for å få en reaksjon fra deg eller hva grunnen er, så er det ikke ok. Det er totalt unødvendig og veldig overfladisk. I tillegg så er den der advaringen ganske nedlatende og irriterende. Mitt råd er at du finner noen som kan oppføre seg og som har ett minimum av folkeskikk. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe jo det har jeg. Ts forteller hva han sier og gjør, det er ikke stabil oppførsel at noen sier det ene så det motsatte samtidig. Det skaper masse forvirring og usikkerhet. Selve innlegget til ta drypper av usikkerhet. Pga han. 

Eller så er han bare en dust. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller så er han bare en dust. 

Jeg ville ikke tatt den sjansen, en dust er likevel en dust, jeg håper ts skjønner at dette er et forhold som fra hans side går som dette "jeg vil egentlig ikke ha et forhold og du er egentlig ikke pen nok, men om du gjør hele jobben så er det sikkert greit."

• Liker 9
Skrevet
Hannabanna skrev (6 minutter siden):

For å være ærlig, hvis noen allerede før vi hadde møttes har fokusert på utseende mitt på den måten, hadde jeg ikke møtt fyren. Rett å slett fordi han ikke virker som en hyggelig mann, å uansett om dette er for å få en reaksjon fra deg eller hva grunnen er, så er det ikke ok. Det er totalt unødvendig og veldig overfladisk. I tillegg så er den der advaringen ganske nedlatende og irriterende. Mitt råd er at du finner noen som kan oppføre seg og som har ett minimum av folkeskikk. 

Tenker du at en plukker folk på tinder pga av personlighet? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

@Skogsalv vil ha din mening.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, RoH said:

Tenker du at en plukker folk på tinder pga av personlighet? 

Nei. Jeg har heller ikke gitt utrykk for det. Når noen har matchet med noen som virker som de ikke har folkeskikk og allerede oppfører seg som en dust så råder jeg TS til å skygge banen. Hva er poenget med spørsmålet ditt? 

Endret av Hannabanna
  • Liker 4
Skrevet
Hannabanna skrev (1 minutt siden):

Nei. Jeg har heller ikke gitt utrykk for det. Når noen har matchet med noen som virker som de ikke har folkeskikk og allerede oppfører seg som en dust så råder jeg TS til å skygge banen. Hva er poenget med spørsmålet ditt? 

"hvis noen allerede før vi hadde møttes har fokusert på utseende mitt på den måten"  Hva er din definisjon på folkeskikk? PÅ et sted hvor en kun plukker bær som ser bra ut?  

Skrevet
2 minutter siden, RoH said:

"hvis noen allerede før vi hadde møttes har fokusert på utseende mitt på den måten"  Hva er din definisjon på folkeskikk? PÅ et sted hvor en kun plukker bær som ser bra ut?  

Ja, fordi han har allerede kommentert på utseende hennes i forhold til exene sine. Så det er mitt råd. Hva er problemet ditt? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke dette høres bra ut, slik du presenterer det TS. Finn noen andre som ikke vingler eller trekker frem "du er ikke modellpen, men..." eller eksen sin så tidlig, uten at dere engang har møttes.

Anonymkode: 2464c...c60

• Liker 5
Skrevet

Tja..hvis du leser innlegget ditt selv Ts, hva tenker du om det du leser? 

Jeg kan ikke svare på om denne personen driver med bevisst manipulering, til det har vi altfor lite informasjon..men samtidig går det et varsellys i meg når du allerede er så usikker på måten han kommuniserer. Men, denne usikkerheten kan skyldes både deg selv (at du har lav selvtillit og er usikker på deg selv), og det kan skyldes at han bevisst prøver å manipulere deg til å bli usikker - slik at du godtar ting du ellers aldri ville ha godtatt.

Det som ER sikkert, det er at fyren mangler sosiale antenner, og er ræva i kommunikasjonen sin. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (4 minutter siden):

Ja, fordi han har allerede kommentert på utseende hennes i forhold til exene sine. Så det er mitt råd. Hva er problemet ditt? 

Han har ikke sammenlignet meg med eksene. Hun ene har jeg sett bilder av på Facebook og at hun ene hadde vært modell har han bare nevnt i forbifarten i en annen historie. Men jeg sammenligner meg med dem fordi han sier ting som at jeg er jo ikke modell-pen, men har snille øye ect. At det gjør meg usikker på om han egentlig ikke liker hvordan jeg ser ut. At han liker meg som person og personligheten min, men er usikker på meg fordi han ikke liker utseende mitt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er likevel ikke et utenkelig scenario utifra hva vi leser i HI.

Anonymkode: d02e7...ad6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...