Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. For en god stund siden hadde jeg og dama en stor krangel, og jeg presterte å gjøre det slutt og dro til familien min og fortalte dem om alle hennes dårlige sider. Inkludert dypt personlige ting om hennes fortid. 

Jeg dro tilbake dagen etterpå, vi ordnet opp og alt ble bra igjen. Nå er det nesten ett år siden dette skjedde og dama nekter fortsatt å møte familien min.

Dette begynner jo å bli for dumt. Hvordan overbevise henne?

Anonymkode: d35e9...304

Videoannonse
Annonse
Gjest Skogsalv
Skrevet

Det er jo du som har brutt tilliten hennes. Veldig illojalt å legge ut om krangler og ting hun har sagt til deg i fortrolighet til familien din . Ikke rart hun ikke vil møte dem. Hun vet jo ikke hvor hun har deg.Ett år er ikke lang tid i et forhold. 

For å fikse det , må du snakke med familien din om at du gjorde feil . 

Hun har INGEN grunn til å ville treffe de pr.nå. De kjenner jo hennes  personlige ting,sagt fra din synsvinkel i sinne 🙄Pga tillitsbruddet er du nok fortsatt på prøve . Ordne opp ,så kanskje hun vil treffe de rundt juletider.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette begynner jo å bli for dumt. Hvordan overbevise henne?

Det er klart det er for dumt, men det er du som har skapt denne situasjonen, og det kan du ikke dytte over på henne.

Hvis dere skal fortsette sammen må hun på ett eller annet tidspunkt møte dem, men jeg forstår godt at det er vanskelig for henne.

Dette er noe DU må fikse, og gjøre så enkelt som mulig for henne.

Mitt forslag er at hun møter en og en, ikke familien samlet.  (Det kan være overveldende å møte alle på en gang til vanlig, men ekstra ille er det for henne som vet at hun vil bli vurdert med et ekstra kritisk blikk etter alt det negative du har fortalt om henne).  Det vil være viktig at hun føler seg trygg.
Og før møtene må du ha fortalt famlien at du gjorde en feil, og at du ikke vil godta at de straffer henne for den feilen du gjorde.

Jeg foreslår også at møtene finner sted på et nøytralt sted.

Anonymkode: 29d72...d3d

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg presterte å gjøre det slutt og dro til familien min og fortalte dem om alle hennes dårlige sider. Inkludert dypt personlige ting om hennes fortid. 

Jeg synes det er veldig merkelig at hun ville ha deg tilbake. Forstår du ikke at det du gjorde var galt?

Hvis hele innlegget ikke bare er fri fantasi for å provosere, da.

Anonymkode: f426d...492

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det eneste som er dumt her er at du har ødelagt all tillit ved å baksnakke henne og dele hennes private ting med din familie. At du snakker om henne til familien din som ikke kjenner henne i det hele tatt eller godt nok til å ikke la det du sier om henne være med på å danne et bilde av hva de mener om henne. At de har en forutinntatt negativ mening om henne som hun føler hun må motbevise. Og det dummeste av alt er at hun ble sammen med deg igjen. Jeg hadde aldri orket å dele livet med en drittunge som løper til andre  svartmaler meg hvis vi er uenige. 

Anonymkode: 25cc6...b88

Men hva ellers skulle jeg ha gjort da? Jeg var forbannet og ville faktisk slå opp. Men skjønner ikke hva hun er redd for? De kommer jo ikke til å bite hun akkurat. Men ok, skal snakke med henne. Ikke at det hjelper.

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig at hun ble sammen med deg igjen. Du må ha noen bra egenskaper ett eller annet sted 

Anonymkode: 67d95...c23

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke at hun fortsatt er sammen med deg. Du har brutt all tillit. Hvorfor fortalte du fortrolig ting til familien din? Er du virkelig så slem mot et menneske som åpner seg for deg og er sårbar? Det er det styggeste jeg vet om. Men finnes flere som deg, derfor forteller jeg aldri dype fortrolige ting til noen. 

Anonymkode: d45c7...2dd

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Hun har nå blitt forhåndsdømt på grunn av deg, og de fordommene vil sitte lenge og dypt. Du må ta dette opp med familien din, og... Jeg vet faktisk ikke om det du har gjort er gjenopprettelig.

Du må være et av de slemmeste menneskene jeg har lest om her på KG.

Anonymkode: 91915...619

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva ellers skulle jeg ha gjort da? Jeg var forbannet og ville faktisk slå opp. Men skjønner ikke hva hun er redd for? De kommer jo ikke til å bite hun akkurat. Men ok, skal snakke med henne. Ikke at det hjelper.

Hva du ellers skulle ha gjort???

Anonymkode: f426d...492

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du kranglet med kjæresten og løp hjem til mamma for å få trøst og sympati, og svartmalte og utleverte henne for å skaffe deg det. Ikke så veldig voksen oppførsel og det innbyr ikke til tillit. Du må faktisk erkjenne at du ikke har klart å stå i ro når du er til knes i dritt, og faktisk be om unnskyldning (og mene det), samt gå i dialog med henne og finne ut hva som skal til for at dere kan gå videre, og hva som må til for at hun skal tørre å møte familien din. Her er det du som må gjøre jobben og ikke legge ansvaret for din drittoppførsel på henne. 

Anonymkode: 7c184...f7f

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Seriøst??

Hva med å ikke bryte tilliten hun har vist deg ved å dele dypt personlige ting, kun fordi du er forbanna...?

Du er jo en møkkasperson. At du ville slå opp og hva enn som var grunnen til at du var sint gir deg absolutt ingen rett til å spre personlige detaljer fortalt deg i fortrolighet.

Du har fratatt henne kontrollen.

Den eneste måten hun har igjen å kontrollere situasjonen på, er å ikke møte disse personene du har valgt å dele hennes personlige hemmeligheter med.

Du har ingen rett til å forvente at hun skal fortsette å ha en relasjon til dem. Og absolutt ingen rett til å presse henne eller forsøke å gi henne dårlig samvittighet. Det er manipulering. 

Du må faktisk akseptere at hun selv eier sin livshistorie, og hvordan hun ønsker å forvalte den.

Anonymkode: cd20b...a83

• Liker 22
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det du skulle ha gjort.! : Sagt at dere hadde problemer og at du ikke visste hvor forholdet bar hen. Men uten ytteligere detaljer. Og det at du utleverte henne ENDA mer, er så trist ! Det er ikke henne du skal snakke med først. Men familien din! Du har virkelig tråkket på sjela hennes.Så fiks det ❤ Om du ikke har innsikten enda,,,,kanskje er du ung,- så har du vilja! Du skriver hvertfall innlegg på KG om råd. Det er bra 🙂Du er på vei ! 

Endret av Skogsalv
Skrevet

Sett forbi idiotien av å utlevere henne i utgangspunktet - hvorfor gikk du tilbake til damen og sa at du hadde gjort det?

Det hadde jo vært din anledning til å feie dette under teppet og kanskje en mulighet til å be familien din aldri ta dette opp og bare glemme det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
ekkoet skrev (2 minutter siden):

Sett forbi idiotien av å utlevere henne i utgangspunktet - hvorfor gikk du tilbake til damen og sa at du hadde gjort det?

Det hadde jo vært din anledning til å feie dette under teppet og kanskje en mulighet til å be familien din aldri ta dette opp og bare glemme det.

Ja, for det doble tillitsbruddet - når en eller annen før eller siden forsnakket seg - ville gått kjempebra....! /s

Ikke bare spre en personlige hemmeligheter, men attpåtil be andre å lyve om det til henne.

Så skulle hun liksom gå der og ane fred og ingen fare, mens alle andre kjenner hennes private ting...?

Dama ville jo blitt ødelagt.

Anonymkode: cd20b...a83

• Liker 7
Skrevet

Men hva (om noe) har du gjort i ettertid for å rydde opp i denne situasjonen som er fullt og helt ditt ansvar? Har du lagt deg helt flat og beklaget ovenfor dama og gjort det du kan for å gi henne en grunn til å kunne vurdere å stole på deg igjen, og snakket med familien om at du var en dust som snakket i sinne og brøt hennes fortrolighet, og bedt dem prøve å glemme det som ble sagt, samt fortalt om alle hennes gode sider og grunnene til at dere nå har det bra sammen i et forsøk på rette opp noe av inntrykket du har gitt dem? Du kan ikke forvente at andre bare skal komme over idiotiske ting du har sagt og gjort fordi det har gått litt tid. Ditt rot, din oppgave å lede gjenoppryddingen.

• Liker 19
Skrevet

Er dette din første kjæreste? I så fall, nå har du forhåpentligvis lært at det er bedre å betro seg til en god venn etter en krangel enn å involvere hele familien. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig at hun ble sammen med deg igjen. Du må ha noen bra egenskaper ett eller annet sted 

Anonymkode: 67d95...c23

Jeg må si at jeg tenkte det samme. :sjenert: Det er ganske utrolig at hun i det hele tatt gadd å bli sammen med han etter det tillitsbruddet hun ble utsatt for. 

Anonymkode: fb17b...09d

• Liker 6
Gjest Skogsalv
Skrevet

Det har nok noe å gjøre med familiedynamikken  i hans familie også, som er litt usunn/ negativ. Men de vet det ikke selv ... 🙄  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...