Gå til innhold

First Price kjøttdeig, hvordan er den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
On 5/3/2021 at 8:48 AM, Whistler said:

Det er regler for hva man kan kalle kjøttdeig.  Det er vel ingen som tror at First Price kjøttdeig kommer fra First Price storfe, som har spist First Price gress og First Price kraftfor.  For deretter å ha blitt slaktet, partert og kvernet med First Price utstyr?

Det kommer fra Tyskland!!!!!

Anonymkode: b8fd9...2a4

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 9.22):

Jeg spiser ikke kjøtt, men mannen kjøpte First Price kjøttdeig til tacoen i forrige uke. Det førte til at barnet spyttet ut kjøttdeigen pga. noen rare klumper (?) som han syntes var ekle, og faren konkluderte med at ungen fikk lov til å la være å spise det for den var visstnok ikke noe god. Siden jeg ikke spiser kjøtt selv så vet jeg ikke helt hva problemet var, men det jeg hørte var «klumper», «ekkel» og «uspiselig». 🤷‍♀️

Anonymkode: cfe5b...2aa

Jeg har spist FP kjøttdeig i sikkert 10 år og aldri opplevd klumper.  Den inneholder nøyaktig det samme som andre merker. Avskjær av ben og fra seigere deler av dyret som ikke egner seg til biff ol Dvs. Skank, hode ovs. 

Anonymkode: 1a09e...4eb

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker
16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har spist FP kjøttdeig i sikkert 10 år og aldri opplevd klumper.  Den inneholder nøyaktig det samme som andre merker. Avskjær av ben og fra seigere deler av dyret som ikke egner seg til biff ol Dvs. Skank, hode ovs. 

Hode?=????

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hode?=????

Avskjær av kjøtt fra hodene på slaktedyrene, ja, det kjøttet brukes også. Kinn osv., det er kjøtt det også. Det går i kverna og blir til diverse saker som bl.a. kjøttdeig.Og sikkert noe pålegg og slikt også.

Kjøtt er kjøtt, uansett hvor det sitter på dyret.

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
15 minutter siden, Million said:

Avskjær av kjøtt fra hodene på slaktedyrene, ja, det kjøttet brukes også. Kinn osv., det er kjøtt det også. Det går i kverna og blir til diverse saker som bl.a. kjøttdeig.Og sikkert noe pålegg og slikt også.

Kjøtt er kjøtt, uansett hvor det sitter på dyret.

Ballene også? 🤢

AnonymBruker
19 hours ago, AnonymBruker said:

Det kommer fra Tyskland!!!!!

Så ifølge resonnementet ditt så kan det ikke være bra, siden det kommer fra Tyskland? Hva tenker du den tyske befolkningen spiser da? 

Anonymkode: 8cbda...83d

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så ifølge resonnementet ditt så kan det ikke være bra, siden det kommer fra Tyskland? Hva tenker du den tyske befolkningen spiser da? 

Anonymkode: 8cbda...83d

Og hva spiser norske turister når de er  Tyskland?  Tar de med seg eget norsk kjøtt?

• Liker 1
AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Og hva spiser norske turister når de er  Tyskland?  Tar de med seg eget norsk kjøtt?

Tyske turister tar i hvert fall med seg tysk mat når de ferierer i Norge.

FP-kjøttdeig fungerer helt greit her i huset i hvert fall. Liker innpakkingen, selv om det mister noe av det estetiske sammenlignet med Gilde. Særlig før den er stekt, men det kan jeg leve med.

Anonymkode: e357a...7ff

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tyske turister tar i hvert fall med seg tysk mat når de ferierer i Norge.

FP-kjøttdeig fungerer helt greit her i huset i hvert fall. Liker innpakkingen, selv om det mister noe av det estetiske sammenlignet med Gilde. Særlig før den er stekt, men det kan jeg leve med.

Virkelig. Du kan "leve med" pakningen? 

Etter å ha sett dyretransport i Europa. Åpne biler med kveg, full fart på motorvei. Lidelse i timesvis før kjøttet kommer til slakteri. Så er det virkelig noe jeg unngår. Og før det er kostnadene holdt lavest mulig. Dårlig fôr, små båser, elendig dyrevelferd. 

Tenk over hvordan dyret har hatt det neste gang du tar en bit av den kjøttdeigen. 

Anonymkode: b1d18...b0e

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Støtt dyrevelferd, og lokalmat.

Kjøp fra lokale bønder, som driver på en bærekraftig måte, og helst slakter på gård, eller i nærhet til gård. 

Det er ikke lov å slakte egne dyr hjemme på gården, og så selge kjøttet etterpå. Det er kun lov med hjemmeslakt som går til eget forbruk, altså kun det familien selv skal spise.

Så det nytter ikke kjøpe fra lokale bønder og tro de dyra har blitt slaktet hjemme på gården "i ro og fred", uten å sendes bort i en lastebil.

https://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/produksjon_av_mat/kjott_og_kjottprodukter/slakting_til_eget_bruk__hjemmeslakting.29038

• Liker 2
AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Støtt dyrevelferd, og lokalmat.

Kjøp fra lokale bønder, som driver på en bærekraftig måte, og helst slakter på gård, eller i nærhet til gård. 

Eh, sorry, men tror du bør sette deg inn i norsk dyrehold. Vi er ikke så utrolig mye bedre enn Tyskland på det punktet.

Jeg spiser kjøtt altså, med glede, så er ingen fanatiker, men at norsk storfe helst blir slaktet på gård er bare tull.

• Liker 1
AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Virkelig. Du kan "leve med" pakningen? 

Etter å ha sett dyretransport i Europa. Åpne biler med kveg, full fart på motorvei. Lidelse i timesvis før kjøttet kommer til slakteri. Så er det virkelig noe jeg unngår. Og før det er kostnadene holdt lavest mulig. Dårlig fôr, små båser, elendig dyrevelferd. 

Tenk over hvordan dyret har hatt det neste gang du tar en bit av den kjøttdeigen. 

Nei, det gidder jeg ikke, jeg vil spise maten uten slike tanker.

Uansett, dyretransport i Norge er faktisk ikke så mye bedre. Sjekk det ut.

AnonymBruker
Million skrev (Akkurat nå):

Det er ikke lov å slakte egne dyr hjemme på gården, og så selge kjøttet etterpå. Det er kun lov med hjemmeslakt som går til eget forbruk, altså kun det familien selv skal spise.

Så det nytter ikke kjøpe fra lokale bønder og tro de dyra har blitt slaktet hjemme på gården "i ro og fred", uten å sendes bort i en lastebil.

https://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/produksjon_av_mat/kjott_og_kjottprodukter/slakting_til_eget_bruk__hjemmeslakting.29038

Godkjent gardsslakteri. Veldig mange bønder har dette etterhvert. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...