AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #41 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh, sorry, men tror du bør sette deg inn i norsk dyrehold. Vi er ikke så utrolig mye bedre enn Tyskland på det punktet. Jeg spiser kjøtt altså, med glede, så er ingen fanatiker, men at norsk storfe helst blir slaktet på gård er bare tull. Anonymkode: e357a...7ff Norsk generelt, er ikke bedre enn tysk generelt. Det er mange norske leverandører jeg unngår. Uansett om det er kjøttdeig, egg eller kylling. Det er fullt mulig å sette seg inn i hvordan bonden driver. Norge er veldig transparent slik sett. Anonymkode: b1d18...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #42 Skrevet 16. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Godkjent gardsslakteri. Veldig mange bønder har dette etterhvert. Anonymkode: b1d18...b0e Nei.. Med dette gir du inntrykk av at majoriteten av bønder etter hvert slakter dyra som blir kjøttdeig selv. Det er helt på jordet (hø hø). Anonymkode: e357a...7ff
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #43 Skrevet 16. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er fullt mulig å sette seg inn i hvordan bonden driver. Norge er veldig transparent slik sett. Ja, da det nok på tide at du gjør det. Anonymkode: e357a...7ff 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #44 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei.. Med dette gir du inntrykk av at majoriteten av bønder etter hvert slakter dyra som blir kjøttdeig selv. Det er helt på jordet (hø hø). Anonymkode: e357a...7ff Jeg har brukt mye tid på å sette meg inn i dette. Og det er kun et fåtall bønder jeg kjøper fra. Da også Norske bønder som regel driver på en måte jeg ikke klarer å støtte, så lenge jeg bryr meg om dyrevelferd. Men kos deg med first-price kjøttdeigen din, du. Ber deg ikke om annet enn å tenke over hvordan dyret har hatt det før det havner på tallerkenen din, for at du skal få lavest mulig kilopris. Anonymkode: b1d18...b0e 1
Maleficenta Skrevet 16. mai 2021 #45 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 8.36): Er den spiselig? Anonymkode: b8fd9...2a4 den er fullt spiselig
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #46 Skrevet 16. mai 2021 Alt formye salt og vann. Anonymkode: 907a3...1cb
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #47 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har brukt mye tid på å sette meg inn i dette. Og det er kun et fåtall bønder jeg kjøper fra. Da også Norske bønder som regel driver på en måte jeg ikke klarer å støtte, så lenge jeg bryr meg om dyrevelferd. Men kos deg med first-price kjøttdeigen din, du. Ber deg ikke om annet enn å tenke over hvordan dyret har hatt det før det havner på tallerkenen din, for at du skal få lavest mulig kilopris. Anonymkode: b1d18...b0e Gilde, Nordfjor og FP skiller med sånn 5 kr. Så FP er ikke akkurat et kupp. Anonymkode: 1a09e...4eb
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #48 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Alt formye salt og vann. Anonymkode: 907a3...1cb Den er ikke tilsatt verken salt eller vann. Den er også norsk og ikke tysk som noen her hevder! Mange som føler seg litt dumme nå? https://askoservering.no/vare/3171832#/ Anonymkode: 1a09e...4eb 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #49 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gilde, Nordfjor og FP skiller med sånn 5 kr. Så FP er ikke akkurat et kupp. Anonymkode: 1a09e...4eb Produsenter jeg ikke kjøper fra. På grunn av dyrevelferd. Anonymkode: b1d18...b0e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #50 Skrevet 16. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Så ifølge resonnementet ditt så kan det ikke være bra, siden det kommer fra Tyskland? Hva tenker du den tyske befolkningen spiser da? Anonymkode: 8cbda...83d Det er stadig salmonella i kjøtt fra tyskland. Ja til norsk kjøtt! https://www.fhi.no/nyheter/2021/utbruddsstammen-pavist-i-importert-storfekjott-fra-tyskland/ Anonymkode: b8fd9...2a4 1
Lafamiglia Skrevet 16. mai 2021 #51 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 9.18): Kan være bortsoterte råvarer som ikke er så bra. Som f.eks. First Price frukt. Druene er f.eks. mye mindre og ofte surere enn Cevita sine druer. Anonymkode: b8fd9...2a4 At de er bortsortert, trenger ikke å bety at de ikke er bra. First Price løk er løk som er for små til å pakkes i strømpe. De er akkurat like bra, og dessuten forhindrer man matsvinn når man kjøper grønnsaker som ellers ville blitt kastet/brukt til kompost/brukt til dyrefor. Men når det gjelder kjøtt, er jeg enig med flere her. Jeg vil bare kjøpe norsk kjøtt når jeg er i Norge. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #52 Skrevet 17. mai 2021 Merker ikke forskjell på den og feks gilde sin. Men spiser aldri ren karbonadedeig uansett, er som blandet i tomat/pizzasaus etc Anonymkode: b707b...035
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #53 Skrevet 18. mai 2021 Jeg synes at jeg merker forskjell når jeg steker den. FP og Nordfjord har mer kjøttsaft og jeg synes oftere de har biter av vener og hvitt enn Gilde. Det hadde vært interessant å se hva som gjør billigmerkene billigere enn de andre. Kvalitet eller kvantitet? Lønnsnivå? Hvor er det de sparer penger? Anonymkode: 29240...259
Frekkulf Skrevet 18. mai 2021 #54 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 8.36): Er den spiselig? Anonymkode: b8fd9...2a4 Selvsagt. Ingen ting i veien med den. First Prince har mye bra. De har faktisk de beste karbonadene også. Potetsalaten er også veldig god.
Hunter7 Skrevet 18. mai 2021 #55 Skrevet 18. mai 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes at jeg merker forskjell når jeg steker den. FP og Nordfjord har mer kjøttsaft og jeg synes oftere de har biter av vener og hvitt enn Gilde. Det hadde vært interessant å se hva som gjør billigmerkene billigere enn de andre. Kvalitet eller kvantitet? Lønnsnivå? Hvor er det de sparer penger? Anonymkode: 29240...259 Det brukes betydelig mindre penger på design av forpakning og dens utseende sammenlignet med "merkevarer". I tillegg har "billigmerkene" et veldig lavt reklamebudsjett, hvis overhodet. Allerede der spares det faktisk inn en god del. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå