Gå til innhold

First Price kjøttdeig, hvordan er den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er den spiselig?

Anonymkode: b8fd9...2a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker karbonadedeigen deres og den er helt kurant iallefall.

Anonymkode: 881b9...995

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er den spiselig, den smaker som alle de andre. 

Anonymkode: b592e...d1f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Helt grei.

Anonymkode: 5a0fb...4b4

Skrevet

Den er akkurat like bra som de andre. Og med mer praktisk innpakning, så den tar mindre plass og det blir mindre søppel. Jeg kjøper kun den, så lenge noe annet ikke er på tilbud og dermed blir billigere. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Den er god, men jeg bruker den ikke når jeg lager spagetti med bare kjøttdeig, jeg er ikke så glad i den rene smaken av det, ikke at det er ille, bare feil. Så jeg bruker den til alt annet, pizza lasagne osv. Smaker perfekt der 

Anonymkode: 67581...9c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er den spiselig?

Det er regler for hva man kan kalle kjøttdeig.  Det er vel ingen som tror at First Price kjøttdeig kommer fra First Price storfe, som har spist First Price gress og First Price kraftfor.  For deretter å ha blitt slaktet, partert og kvernet med First Price utstyr?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Whistler skrev (Akkurat nå):

Det er regler for hva man kan kalle kjøttdeig.  Det er vel ingen som tror at First Price kjøttdeig kommer fra First Price storfe, som har spist First Price gress og First Price kraftfor.  For deretter å ha blitt slaktet, partert og kvernet med First Price utstyr?

Ikke??? Faen og....😑

Anonymkode: aa98e...496

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Whistler said:

Den kunne jo hende den blir laget av gamle seige kuer siden den er så billig.

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet

Kjøp karbonadedeigen. Både sunnere og færre kalorier.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, loveli said:

Kjøp karbonadedeigen. Både sunnere og færre kalorier.

Liker ikke karbonadedeig. Mer smak av den fete kjøttdeigen.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Noen av de rimelige billigmerkene sine kjøttdeiger er ikke fra norsk storfe, men feks tysk. Gilde ol er fra norske kuer. I noen land har de mer problemer med salmonella ol og andre pakkeforhold enn i Norge. Det er ikke uten grunn at de oftere tilbakekalles pga funnet feil. Det kan skje på norsk kjøtt og produksjon også, men virker ikke å skje like ofte. Jeg kjøper billig merker, men sjekker alltid opprinnelsesland på kjøttet og velger norsk kjøtt. Noen billig merker er produsert i samme fabrikk og maskiner som andre dyrere merker. 

Anonymkode: 370a6...a0b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen av de rimelige billigmerkene sine kjøttdeiger er ikke fra norsk storfe, men feks tysk. Gilde ol er fra norske kuer. I noen land har de mer problemer med salmonella ol og andre pakkeforhold enn i Norge. Det er ikke uten grunn at de oftere tilbakekalles pga funnet feil. Det kan skje på norsk kjøtt og produksjon også, men virker ikke å skje like ofte. Jeg kjøper billig merker, men sjekker alltid opprinnelsesland på kjøttet og velger norsk kjøtt. Noen billig merker er produsert i samme fabrikk og maskiner som andre dyrere merker. 

https://www.fhi.no/nyheter/2021/utbruddsstammen-pavist-i-importert-storfekjott-fra-tyskland/

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den kunne jo hende den blir laget av gamle seige kuer siden den er så billig.

Jaha, hva tenker du da om First Price fiskepinner?  First Price egg?  Gamle fisker og slappe høner?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Whistler said:

Jaha, hva tenker du da om First Price fiskepinner?  First Price egg?  Gamle fisker og slappe høner?

Kan være bortsoterte råvarer som ikke er så bra. Som f.eks. First Price frukt. Druene er f.eks. mye mindre og ofte surere enn Cevita sine druer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke kjøtt, men mannen kjøpte First Price kjøttdeig til tacoen i forrige uke. Det førte til at barnet spyttet ut kjøttdeigen pga. noen rare klumper (?) som han syntes var ekle, og faren konkluderte med at ungen fikk lov til å la være å spise det for den var visstnok ikke noe god. Siden jeg ikke spiser kjøtt selv så vet jeg ikke helt hva problemet var, men det jeg hørte var «klumper», «ekkel» og «uspiselig». 🤷‍♀️

Anonymkode: cfe5b...2aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg spiser ikke kjøtt, men mannen kjøpte First Price kjøttdeig til tacoen i forrige uke. Det førte til at barnet spyttet ut kjøttdeigen pga. noen rare klumper (?) som han syntes var ekle, og faren konkluderte med at ungen fikk lov til å la være å spise det for den var visstnok ikke noe god. Siden jeg ikke spiser kjøtt selv så vet jeg ikke helt hva problemet var, men det jeg hørte var «klumper», «ekkel» og «uspiselig». 🤷‍♀️

Jeg har kjøpt mange titalls pakker og har aldri opplevd at den har vært noe dårligere enn de andre. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Altså, interessant. Vi har brukt fp kjøttdeigen det siste året, mye fordi jeg liker innpakningen (og selvfølgelig pris). Men, jeg har syntes kjøttet har vært litt, klumpete / «seigt». Akkurat som om det er mer klumper av hardt fett eller brusk i den? Vet ikke, men tenker vi skal prøve Gilde sin igjen..

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Men det var jo produsert i Tyskland viste det seg, så det ble helt uaktuelt! Vil ikke bli smittet av salmonella og kugalskap.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Whistler skrev (På 3.5.2021 den 8.48):

Whistler skrev (På 3.5.2021 den 8.59):

🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: b4641...46e

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...