Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt jobb men begynte i ny jobb akkurat når jeg ble gravid og det ser muligens ut til at de går konkurs i august, har da jobbet 5 mnd i ny jobb. Har jeg da krav på foreldrepenger

Anonymkode: 89102...bdb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har fått deg ny jobb innen ev konkurs går du vel over på dagpenger. Og dagpenger er med i opptjening til foreldrepenger.

Anonymkode: f6714...c16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du om de regner dagpengene med på hvor mye jeg får i foreldrepenger da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De vil telle med i utregningsgrunnlaget ja. Men har du variabel inntekt regner de nok et snitt i stedet for 3 siste mnd.

Anonymkode: f6714...c16

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fra nav: 

Disse utbetalingene fra NAV teller med som inntekt når du skal ha foreldrepenger

sykepenger

foreldre- og svangerskapspenger

arbeidsavklaringspenger

dagpenger

dagpenger ved permittering

pleiepenger

https://familie.nav.no/om-foreldrepenger

Du vil få det samme i dagsats på foreldrepenger, som du har i dagpenger eller arbeidsavklaringspenger.

Er du mor som venter barn ved fødsel og mottar dagpenger, kan du få foreldrepengene beregnet etter et snitt av inntekten din i de 6 beste av de 10 siste månedene, hvis det gir deg en høyere utbetaling. NAV vil beregne hvilket alternativ er best for deg.

https://familie.nav.no/hvor-mye

Dette kan også være relevant: 

Er du blitt permittert og lurer på hvor mye du kan få utbetalt i foreldrepenger?

Hvis du er permittert og tidspunktet for beregning, som er dagen før du starter foreldrepengeperioden din, er i lønnspliktperioden, så vil foreldrepengene dine som hovedregel beregnes til inntekten opptil 6G.

Hvis tidspunktet for beregning, som er dagen før du starter foreldrepengeperioden din, er i perioden du mottar ordinære dagpenger ved permittering, så vil foreldrepengeperioden din beregnes etter samme regler som de som mottar dagpenger.

Du bør lese deg opp på nav.no, det står mye der:) 

Anonymkode: 4ab94...2df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...