Snuppelure Skrevet 2. september 2005 #1 Skrevet 2. september 2005 I dag har jeg lyst på kamskjell, og mannen har lyst på kylling.... Finnes det en artig oppskrift som kan forene begges ønsker?
*Doriz* Skrevet 2. september 2005 #2 Skrevet 2. september 2005 Har ikkje noke svar på det spørsmålet.. men eg lure faktisk på ka kamskjell egentli smaka og ser ut??
Arkana Skrevet 2. september 2005 #3 Skrevet 2. september 2005 Hehe, jeg har én oppskrift med begge deler. Havkylling 2-3 kyllingfileter salt/sitronpepper 5 båter presset hvitløk 2 finhakkede sjalottløk 1 dl tørr hvitvin 1 laurbærblad 4 ss hakket timian 4 ss hakket estragon 1 flådd, hakket tomat 2,5 dl fløte 2 ss østerssaus ¼ ts cayennepepper 2 ts chilisaus ¼ ts paprikapulver 225 g krabbekjøtt 4-6 kamskjell lettkokt asparges Åpne kamskjellene med en kniv. Fjern den lille muskelen og frigjør det runde, hvite skjellkjøttet. Legg i iskaldt vann mens du lager sausen. Fres løk og hvitløk blank. Tilsett vin og laurbærblad og la koke noen minutter. Ha i resten av ingrediensene og kok opp. Stek kyllingfiletene med salt og pepper i 3-4 minutter på hver side og la hvile like lenge. Stek kamskjellene i litt olje ved høy temperatur i ½-1 minutt på hver side. Server kyllingfilet skåret i skiver, kamskjell, krabbekjøtt, lettkokt asparges og krabbesaus.
Snuppelure Skrevet 2. september 2005 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2005 Har ikkje noke svar på det spørsmålet.. men eg lure faktisk på ka kamskjell egentli smaka og ser ut?? ← Kamskjell ser ut som skjellet i Shell logoen. Det man spiser oftes er muskelen inne i skjellet. Den ser ut som en lang hvit pølse som man skjærer opp i små biter. ( man kan også spise rogn om man kjøper hele skjell) Muskelen har konsistens av kjøtt / muskel mer enn tradisjonel skjellklump. Og hva det smaker.... tja ... det smaker kamskjell... Kamskjell har en helt særegen smak. Men den er ikke noe som helst sær i hverken smak eller konsistens og burde passe de fleste ganer.
Snuppelure Skrevet 2. september 2005 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2005 Takker Arkana. Det var super rakt levert! takk
Lillesøster Skrevet 2. september 2005 #6 Skrevet 2. september 2005 Du kan woke grønnsaker der du woker noe med kampskjell og resten med kylling. NAM.
Gjest gjesta Skrevet 2. september 2005 #7 Skrevet 2. september 2005 Og hva det smaker.... tja ... det smaker kamskjell... Kamskjell har en helt særegen smak. Men den er ikke noe som helst sær i hverken smak eller konsistens og burde passe de fleste ganer. ← Smaker litt søtlig syntes jeg, og er helt enig med Snuppelure - ikke sært i smak eller konsistens. (Men den er ikke lang rund pølseformet? Mer som en rund medaljong. )
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #8 Skrevet 11. november 2005 Synes nå det smaker som en veldig god fiskepudding jeg....hehe.
Gjest Gjesta Skrevet 13. november 2005 #9 Skrevet 13. november 2005 (endret) Hehe, jeg har én oppskrift med begge deler. *bombe* Endret 13. november 2005 av Evelina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå