Gå til innhold

Jeg er gravid og snorker helt synskt mye. Forsvinner det etter fødsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nå i uke 37 og mannen lurer på om han kanskje må sove på sofaen for å få søvn før jobb. Syns det er helt forferdelig. Våkner av det selv av og til og, pluss at jeg sikler😩 

Forsvinner det etter fødselen? Hva er grunnen til det? Har holdt på en stund så er vel ikke bare at magen er tung?

Anonymkode: 06cd0...180

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange begynner å snorke ved vektøkning, fordi man legger også på seg i det indre av kroppen. Dette betyr at hals, svelg og området rundt der blir mere "kjøttfylt" og slapt. Dette medfører snorking, fordi det henger i veien når man puster.

Har du lagt på deg i graviditeten, kan dette føre til snorking. Går du ned igjen i vekt etter fødsel og en stund med amming, så vil sannsynligvis snorkingen også gi seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var akkurat sånn jeg også! Siklet helt sykt og snorket som en gris.. Ga seg noen dager etter fødsel! 😬

Anonymkode: 6c7ec...b83

Skrevet

Her gikk det over begge gangene. Hadde ikke nødvendigvis bare med vektoppgang å gjøre, men ble jo liggende en del mer på ryggen mot slutten. Ble av en eller annen grunn tettere i nesa også, så det bidro kanskje til snorkingen.  

AnonymBruker
Skrevet

Alle slimhinner blir mer blodfyllte og øker dermed i volum når man er gravid, så derfor er det helt naturlig og vanlig å snorke mer da. Går over etter svangerskapet.

Anonymkode: 964a7...5bb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var tett i nesa omtrent hele svangerskapet og snorket skikkelig mye. Mannen ble nesten gal 😆 Men det ga seg gradvis etter fødsel. Tok et par måneder så var det tilbake til normalen. Jordmor fortalte at slimhinnene ble mer oppsvulmet ila svangerskapet og det var helt normalt. 

Anonymkode: 00a98...d2e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å snorke omtrent dagen baby var ute, kan også ha noe med at jeg sover veldig mye lettere samt slimhinnene går tilbake til normalen. 

Anonymkode: fe5ea...28a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snorka som en hvalross på slutten, og det var jo nettopp det jeg var og, med mine +15kg :fnise:

Men så fort ungen var ute, så sluttet jeg å snorke! 

Anonymkode: f3445...8c0

AnonymBruker
Skrevet

Snorker så jeg vekket meg selv, og siklet som en foss. Begge deler ga seg før vi dro hjem fra sykehuset. 

Anonymkode: 7be3c...ea6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...