yamask Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Har en kompis som har fått vaksinetime allerede denne uken. Han er 33 år og har en mindre alvorlig lungesykdom, men er ikke i noen risikogruppe. Han tror det er feil i systemet og er veldig usikker på om han bør si ifra. Hva hadde dere gjort? Jeg hadde tatt den om jeg var ham, men skjønner jo at han føler han tar den fra noen som kanskje burde vært før ham i køen.
Silva Pluvialis Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Han tar ikke plassen fra noen andre. Om han har blitt prioritert så er det en grunn til det, og da kan han ta den med god samvittighet. 7
Knitalong Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Fastlegene melder inn de som har underliggende sykdommer og- eller er i risikogruppen. Han er nok blitt meldt inn av fastlegen, så det er nok riktig at han prioriteres. 10
Rosa Sitron Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 Lungesykdom høres ikke ut som feil. Vet om mange med tilstander som de og jeg ikke ser på som alvorlige som har fått vaksinen. Og tenker at da har sikkert vaksinekontoret mer peiling enn meg. 5
parmanoia Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 Det er visst totalt bingo om vi med lungesykdom anses som risikogruppe eller ikke, og får tidligere vaksine, virker det som.
Mezzosoprena Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 parmanoia skrev (1 time siden): Det er visst totalt bingo om vi med lungesykdom anses som risikogruppe eller ikke, og får tidligere vaksine, virker det som. Det kommer visst helt an på fastlegen - det har denne som melder inn...
parmanoia Skrevet 3. mai 2021 #7 Skrevet 3. mai 2021 Teatrica skrev (1 minutt siden): Det kommer visst helt an på fastlegen - det har denne som melder inn... Og jet skifter fastlege ca 3 ganger i året helt ufrivillig. Aner ikke hvem jeg har nå og har bare gitt opp. De får sende en SMS når de er klare. Men på generelt grunnlag: ganske håpløst at det skal komme an på fastlegen og ikke sykdom/alvorlighetsgrad. Var vel ikke sånn det var mest.
Mezzosoprena Skrevet 4. mai 2021 #8 Skrevet 4. mai 2021 parmanoia skrev (16 timer siden): Og jet skifter fastlege ca 3 ganger i året helt ufrivillig. Aner ikke hvem jeg har nå og har bare gitt opp. De får sende en SMS når de er klare. Men på generelt grunnlag: ganske håpløst at det skal komme an på fastlegen og ikke sykdom/alvorlighetsgrad. Var vel ikke sånn det var mest. Nja ment og ment - det er jo fastlegen som har oversikten over hvem som er i risikosonen og man må vel gå ut fra at de fleste fastleger gjør jobben sin... (Du kan jo selv se hvilken fastlege du har på helsenorge.no)
parmanoia Skrevet 4. mai 2021 #9 Skrevet 4. mai 2021 Teatrica skrev (2 minutter siden): Nja ment og ment - det er jo fastlegen som har oversikten over hvem som er i risikosonen og man må vel gå ut fra at de fleste fastleger gjør jobben sin... (Du kan jo selv se hvilken fastlege du har på helsenorge.no) Jeg har ikke helt tro på at et fastlege som ikke er fast klarer å ha oversikt over det. Og jeg vet hvem som STÅR som fastlege. En annen sak er hvem som i praksis er det.
Anbefalte innlegg