Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Perleugla skrev (8 minutter siden):

Med argument nummer 1 burde man jo også forby prevensjon. Så man produserte nok barn mener jeg.

Å tvinge kvinner til å bli mødre er ingen god oppskrift for å få velfungerende bidragsytende borgere.

Kanskje flere kvinner hadde beholdt om menn ikke prioriterte studier og karriere? Eller anser du det som utelukkende en kvinneoppgave å oppdra barn?

Helt til slutt. Barn har rettsvern. Et foster er ikke et barn.

De fleste blir elsket og får gode hjem, og med støtteordninger har de alle forusetninger til å vokse opp og bidra. Kvinners studier og karrierer er ikke noe argument for å avlive barnet og frata dets rettslige vern, da får de heller utsette dette. Det er først og fremst kvinners oppgave, men ikke utelukkende. Hver familie får finne ut av organiseringen selv.

Fosteret er et barn under utvikling, et menneske med krav på rettslig vern.

Endret av Imariuz
Videoannonse
Annonse
Gjest O.G.
Skrevet
Imariuz skrev (4 timer siden):

Flere aborter som gir færre fødsler som er årsaken til eldrebølgen som vil føre til lavere økonomisk vekst, økte offentlige utgifter og behov for kutt i offentlige utgifter og/eller økte skatter. Det har også gitt et kaldere samfunn når barnet har lite rettsvern og kan avlives fordi det har medfødte sykdommer eller kvinnen ikke vil ta seg av det og heller prioriterer studier eller karriere, som er bakgrunnen for de fleste aborter som tas.

Hva med deres menn som også prioriterer studier og karriere?

Gjest O.G.
Skrevet
Imariuz skrev (4 minutter siden):

De fleste blir elsket og får gode hjem, og med støtteordninger har de alle forusetninger til å vokse opp og bidra. Kvinners studier og karrierer er ikke noe argument for å avlive barnet og frata dets rettslige vern, da får de heller utsette dette. Det er først og fremst kvinners oppgave, men ikke utelukkende. Hver familie får finne ut av organiseringen selv.

Hvilke støtteordninger er det du snakker om?

Skrevet
O.G. skrev (1 minutt siden):

Hva med deres menn som også prioriterer studier og karriere?

De tar ikke livet av barn for å gå på skole eller jobbe.

O.G. skrev (1 minutt siden):

Hvilke støtteordninger er det du snakker om?

Offentlige støtteordninger og tjenester hvor man kan få økonomisk eller annen støtte til familier.

Gjest AntonymBruker
Skrevet (endret)

Ja, som mann skal du så klart bare sitte stille, holde kjeft og se på at moren velger å drepe ditt barn, som er ønsket av deg, bare fordi hun fikk for seg at hun kan "gjøre bedre", og at det å være gravid eller få en unge vil stå i veien for det. "Det omsorgsfulle kjønn", kyss meg i rævva.

Og nå skal det ikke engang være nok med 3 måneder å bestemme seg på, nei nå skal man ha 6 måneder på å tråle Tinder etter hva annet bedre som potensielt er der ute, før man fatter beslutningen om å ta livet av et 6 måneder gammelt foster.

Og Gud forby at man skal måtte møte i en nemnd som kan fortelle deg at du ikke har noen legitim medisinsk grunn til å ta et menneskeliv. Nei, det er en kvinnes valg fordi alle kvinner er fantastiske, og det finnes ingen hevngjerrige, ondsinnede kvinner der ute som kunne finne på å gjøre noe galt for å ramme en potensiell barnefar, en potensiell bestemor eller en potensiell bestefar.

Det rokker noe ekstremt med kvinnesynet mitt at dette nye forslaget fra SV ikke bare har støtte blant en liten gruppe psykopater og bordelinere, men blant et stort antall (flertall?) av alminnelige kvinner. Det er som om de er komplett ute av stand til å se lenger enn sin egen nesetipp, eller å forstå at regler og lover har man i et samfunn fordi ikke alle mennesker har gode intensjoner.

Endret av AntonymBruker
Skrevet
Imariuz skrev (6 timer siden):

Det tror ikke jeg. Det er mange nok som ikke klarer å passe godt på barna sine som det er.

Vi er vel grunnleggende uenig når det gjelder hvem som har ansvar for barns oppvekst. Jeg mener det er like mye fars ansvar som mor.

• Liker 1
Gjest O.G.
Skrevet
Imariuz skrev (6 timer siden):

Nei, de ber dama om å ta livet av ungen i stedet.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er lei av menn som snakker om abort lovgivning på fest som om det er et lett samtaleemne. Man vet ikke om man sitter å snakker med noen som faktisk har gått gjennom det. Det samme gjelder hvite menn som snakker så bråkjekt om at rasisme ikke er noe problem. De mangler ydmykhet. 

• Liker 4
Skrevet
Gjenferdet skrev (På 3.5.2021 den 14.38):

Hvorfor det? Jeg mener at ethvert menneske bør ha grunnleggende rett til liv helt fra unnfangelsen.

Mener du da også at spiral burde være ulovlig? 

• Liker 2
Skrevet

Nok en idiotisk sammenligning på KG....

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
Imariuz skrev (På 7.5.2021 den 12.37):

Offentlige støtteordninger og tjenester hvor man kan få økonomisk eller annen støtte til familier.

Du tror ikke menn hadde vært for abort om det var de som kunne bli gravide? Ellers er det lurt å se på statistikk i land der abort enten er ulovlig eller sett på som omtrent uaktuelt. Mange barn der vokser opp med mødre som ikke er istand til å ta vare på de, både pga ung alder eller elendig økonomi. Det er veldig lett å si at abort er feil om man ikke har møtt personer som står i en utrolig vanskelig situasjon. 

• Liker 1
Skrevet
Gjenferdet skrev (På 3.5.2021 den 2.26):

Jeg er glad jeg ikke er mann slik som lovverket er utbygd. Det er helt hinsides at en kvinne kan velge å ta livet av deres felles barn uten at mannen har noe han skulle ha sagt til det. 

Ja nå falt brikkene på plass. Akkurat.

• Liker 1
Skrevet

Alle kan synse og mene. Men det er selvsagt kun kvinnen som bestemmer om hun vil ta abort eller ikke. 

• Liker 3
  • 5 uker senere...
Skrevet

I går møtte jeg en fyr som var SÅ imot abort. Da jeg spurte ham hva han hadde gjort om han plutselig en dag etter en fuktig natt på byen våkna opp og var gravid ble han stille.

• Liker 3
Gjest SomeDude32
Skrevet (endret)

Nå har ikke menn noe de skal ha sagt angående hele abortproblematikken. 

Slik jeg ser på det så er det risiko involvert for begge parter og prevensjon kan feile. Siden lovverket og systemet er lagt opp til kvinners fordel, så må du som mann være forberedt på å måtte forsørge en unge du kanskje ikke vil ha. 

Det er hva det er. Kan nok føles urettferdig men som sagt. Det er hva det er

Endret av SomeDude32
Skrevet (endret)
Hanna! skrev (3 timer siden):

I går møtte jeg en fyr som var SÅ imot abort. Da jeg spurte ham hva han hadde gjort om han plutselig en dag etter en fuktig natt på byen våkna opp og var gravid ble han stille.

Ja greit å tenke lenger enn nesetippen. Kjenner en som ble gravid på p-piller. Hun slet voldsomt psykisk og kunne aldri ha fungert som mor. I andre enden vet jeg om en som ble overtalt til å beholde barnet. Foreldrene var imot abort. Jenta ville jo ikke ha barn og det endret seg ikke da barnet kom dessverre. Barnevernet tok barnet etter 3 år pga omsorgssvikt. Flott start på livet det..  Er stygt redd for at abortforbud hadde gitt barnevernet mer arbeid enn de har nå.. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddetfor nedsettende innhold. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...