Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følte for å dele en positiv historie for én gangs skyld:

Jeg bodde hos min mor og hennes samboer for rundt to år siden. Bodde der i 7 måneder mens jeg var på leting etter leilighet, og det var helt ærlig et helvete. Mor er ustabil og samboeren hennes er en manipulativ dritsekk. Jeg holdt på å bli sprø; jeg har ikke telling på hvor mange telefoner jeg satt i med min beste venninne og var i tårer fordi jeg hadde det så vondt. 

I den perioden så jeg etter leiligheter i en annen kommune for å komme meg vekk fra stedet jeg har vokst opp på grunn av dårlige minner, og komme meg vekk fra familien. I 2019 fikk jeg en leilighet. Jeg har siden flyttet derfra på grunn av problemer med huseier, men nå bor jeg på en stabil og trygg plass, og jeg har det så mye bedre med meg selv enn for to år siden. Jeg var helt vrak da jeg flyttet. 

Det kjennes så herlig å ikke ha min mor og den ekle mannen hennes i livet mitt. Jeg har full frihet til å være den jeg er; noe som ikke ble akseptert hos dem. Det er så verdt det å kutte ut mennesker som bare vil en vondt. Fanken ta dem, og fanken ta dårlig samvittighet. Den eneste jeg har ansvar for er meg selv og det er den mest befriende tanken jeg noen gang har hatt.

Hvis noen som leser dette har folk i livet sitt som er negative for dem: kutt dem ut! Du vil få det mye bedre med deg selv, og det fortjener du. Ja, det er et hardt valg i noen tilfeller, men det er så verdt det å ta vare på deg selv. Andre må ikke få lov til å frata deg din verdighet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...