AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Del Skrevet 2. mai 2021 Jeg jobber 80%, tjener omtrent 300 000 brutto året. Har en million i egenkapital etter boligsalg jeg eide med eksen. Jeg er i 30-årene, singel og barnløs. Har studielån på omtrent 400 000. Hvor mye tror dere at jeg kan låne? Er det bare 1,1 million? Anonymkode: fdabd...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Del Skrevet 2. mai 2021 Jeg kan legge til at jeg elsker jobben, men ikke får høyere stilling. Kunne jeg eventuelt tatt en ekstrajobb? Ville det telt for å få høyere lån? Hvis jeg etterhvert slutta i ekstra stilling, kunne jeg beholdt lånet? Jeg vil så gjerne bo i eller i nærheten av Oslo. Jeg har lavt forbruk. Vil det hjelpe å vise banken min budsjettet mitt og at jeg har levd sånn i flere år? - TS Anonymkode: fdabd...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Del Skrevet 2. mai 2021 Du får antagelig ingenting. De fleste banker vil synes at inntekten din er for lav og at det ikke er noe til overs til lån. Anonymkode: dc5b5...186 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Del Skrevet 2. mai 2021 Får ikke nok lån til bolig med det er. Eneste håpet for folk med slik inntekt er å kjøpe bitcoin og håpe på en finansiell klassereise om noen få år. De eneste som får kjøpe bolig i Oslo fremover er par som har solid inntekt. Eller leger og liknende. Anonymkode: 577a8...16e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Del Skrevet 2. mai 2021 Du får nok max 1,1 ja med den inntekten. Jeg jobbet masse helger og overtid en periode og sendte inn de 3 siste lønnsslippene. Fikk da mye mer i lån. Jobber du helg? viss ikke kan du få fast helgestilling slik at du har 100%. Anonymkode: e3f4e...7bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får ikke nok lån til bolig med det er. Eneste håpet for folk med slik inntekt er å kjøpe bitcoin og håpe på en finansiell klassereise om noen få år. De eneste som får kjøpe bolig i Oslo fremover er par som har solid inntekt. Eller leger og liknende. Anonymkode: 577a8...16e Får nok ikke bruke eventuell avkastning til boliglån, uansett 😏 Anonymkode: 888c2...56f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Del Skrevet 2. mai 2021 Hvis du får lån i det hele tatt, så blir det nok ikke mer enn rundt 1 mill nei... Kjøpe sentralt i Oslo med den inntekten kan du dessverre glemme Få deg en ekstrajobb slik at du jobber 100%, og helst skaff deg en mann/venninne du kan kjøpe sammen med. Lykke til. Anonymkode: e854e...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #8 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg kan legge til at jeg elsker jobben, men ikke får høyere stilling. Kunne jeg eventuelt tatt en ekstrajobb? Ville det telt for å få høyere lån? Hvis jeg etterhvert slutta i ekstra stilling, kunne jeg beholdt lånet? Jeg vil så gjerne bo i eller i nærheten av Oslo. Jeg har lavt forbruk. Vil det hjelpe å vise banken min budsjettet mitt og at jeg har levd sånn i flere år? - TS Anonymkode: fdabd...d2a Du kan ta ekstrajobb ja, og banken tar ikke fra deg lånet dersom du slutter i den ekstrajobben. Men tror det blir vanskelig for deg å finne et sted å bo i Oslo med så lite. Du kan alltids sjekke, du har jo bra egenkapital Anonymkode: cb62b...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #9 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan ta ekstrajobb ja, og banken tar ikke fra deg lånet dersom du slutter i den ekstrajobben. Men tror det blir vanskelig for deg å finne et sted å bo i Oslo med så lite. Du kan alltids sjekke, du har jo bra egenkapital Anonymkode: cb62b...c26 Jeg kan bekrefte dette, ettersom jeg selv havnet i den situasjonen (det var ikke noen ønsket strategi fra min side, men jeg fikk redusert arbeidsevne etter sykdom). Utfordringen er at det kan bli vanskelig å refinansiere dersom du trenger det, og har lavere inntekt enn da du tok opp lånet. Men jeg ville definitivt tatt en helgejobb i butikk e.l. for å øke inntekten din midlertidig. Vet om flere med under middels inntekt i Oslo som har gjort dette - f.eks. tatt en jobb i klesbutikk der de jobber én kveld og hver lørdag i en periode, i tillegg til den ordinære jobben. Hvis du har lavt forbruk kan du etterhvert klare deg uten ekstrajobben. 😊 Anonymkode: cd3a0...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #10 Del Skrevet 3. mai 2021 Med så lav inntekt tror jeg ikke banken vil gå med på 5x inntekt. Vil nok tro 4x inntekt er mer reelt. Siden du har stort studielån vil det si 800 000 i boliglån. Kanskje opp mot millionen hvis du har et godt budsjett å vise til. Anonymkode: 4b37f...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå