AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Fordi han - ønsket å leve et noenlunde vanlig liv noen år - Han ønsket ikke å bli valgt på grunn av pengene Hvordan hadde du reagert. Anonymkode: f0d05...741 3
Bolthorn Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Forståelig, da kunne jeg fått lettet brystet med samme hemmelighet selv. 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Hadde ikke brydd meg sånn sett med mindre han hadde levd på mine penger, men han skulle hatt gode grunner for å skjule det, men likevel Vært selvtendig. Jeg hadde ikke blitt glad om vi hadde måtte slite og streve, leve av bare min lønn, og leve fra hånd til munn bare fordi han skulle teste fattigmannslivet. Anonymkode: d1177...9aa 15
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Vold og utroskap er vel mine absolutte dealbreaker. Så noen kriminelle forhold hadde vært vanskelig å svelge, men det der hadde jeg fint kunnet leve med 🤣 Anonymkode: 0e6df...f01 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 Hadde ikke brydd meg for jeg gjør akkurat det samme mot mennene jeg møter/er sammen med (har en formue på flere titalls millioner, men ingen har visst om det hittil). Anonymkode: 9cf19...799 9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Jeg tjener mine egne penger, så jeg hadde ikke brydd meg. Anonymkode: 6f3e4...88e 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 1 minutt siden, Bolthorn said: Forståelig, da kunne jeg fått lettet brystet med samme hemmelighet selv. Vi har jo en viss innsikt i ektefelles økonomi gjennom skattemeldingen. Anonymkode: 0e6df...f01
Bolthorn Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Vi har jo en viss innsikt i ektefelles økonomi gjennom skattemeldingen. Anonymkode: 0e6df...f01 Jeg er i dette scenarioet ikke norsk statsborger. 2
Pia Sofia Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 Det hadde jeg egentlig synes var litt fint, for da visste han at jeg tok han som person og ikke for pengene. Hadde jeg vært steinrik selv så hadde jeg også holdt det for meg selv i begynnelsen. Lurt, det. 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #11 Skrevet 3. mai 2021 Det kommer an på når jeg hadde funnet det ut tror jeg. I starten av et forhold, hadde ikke plaget meg. Smart å ikke være flashy med penger om man er bekymret for at det skal være avgjørende for at det blir et forhold. Hadde vi vært sammen i noen år tror jeg at jeg ville blitt skuffet. Skuffet fordi han da, i mine øyne, ikke stoler på meg nok til å fortelle meg det. Anonymkode: 32198...4b7 10
SPOCA Skrevet 3. mai 2021 #12 Skrevet 3. mai 2021 (endret) Hadde han vært min ektemann når jeg fant dette ut, antar jeg vi hadde vært sammen noen år, og da hadde jeg blitt ekstremt skuffet og lei meg. For meg er dette et svik. Ikke fordi jeg er i interessert i pengene, men jeg ønsker en åpen og ærlig relasjon. Jeg hadde f.eks insistert på særeie i en slik situasjon, det hadde jeg selv med min eksmann, så det har virkelig ingenting med pengene å gjøre. Det hadde altså vært en dealbreaker og jeg hadde antagelig gått. Et forhold basert på løgner og ingen tillit er ikke et forhold jeg ville vært i. Endret 3. mai 2021 av SPOCA 10
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #13 Skrevet 3. mai 2021 Sa hadde jeg blitt glad da! 😁 Anonymkode: 4abac...f04
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #14 Skrevet 3. mai 2021 Nå har jeg vært sammen med mannen i over 15 år så jeg hadde blitt skuffet om han ikke hadde fortalt det før. Nå kommer han fra en bemidlet familie, men det merket jeg ikke noe til egentlig. Vi har jobbet og slitt som alle andre. Kanskje det endrer seg når foreldrene dør. Ikke at jeg regner med det. Hadde han vært rik men snyltet og vært mindre generøs enn andre jeg har datet har det vært et rødt flagg. Har han oppført seg som folk flest og forklart hvorfor innen grei tid. Så har det vært trivelig overraskelse. Anonymkode: 3b4aa...fcd 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #15 Skrevet 3. mai 2021 Da hadde jeg blitt superglad først, for da hadde vi kunnet kjøpe oss større bolig og unngått at vi måtte flyttet fra barnas venner. Så hadde jeg faktisk blitt kjempeskuffa fordi han ikke hadde sagt det tidligere (vi har vært sammen i 10+ år og har periodevis hatt det tøft økonomisk) fordi han vet at jeg har blitt behandlet svært kritikkverdig på jobb, og dersom vi hadde hatt penger da det sto på som verst så kunne jeg ha sluttet og ikke måtte stresse dersom det tok litt tid før jeg fikk ny jobb (jeg har alltid tjent mer enn mannen og har også spyttet inn over en million mer enn han i bolig og bil, så det å forvente at han hadde forsørget meg en stund dersom han kunne hadde ikke gjort meg til en «snylter») Jeg hadde også blitt skuffa fordi han ikke hadde sagt det tidligere slik at vi kunne ha vært lenger hjemme sammen med barna da de var babyer. Så summa summarum hadde jeg først blitt glad fordi det hadde løst de utfordringene vi har med tanke på bolig nå, så hadde jeg kjent meg svært skuffa og sviktet, og det hadde tatt litt tid å komme over. Men jeg vet at min mann aldri hadde holdt noe slikt skjult for meg i over et tiår. Anonymkode: 453f6...f18 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #16 Skrevet 3. mai 2021 Da har ikke jeg lyst til å være idioten som forlanger hans verdier, som står der og tripper: GIEF GIEF GIEF GIEF GIEF GIEF Det skal være basert på frivillighet, ikke fordi jeg krever det. Har opplevd å være altfor mye på den siden hvor jeg har mye å gi, og jeg søker å slippe slik mentalitet hvor den andre presser en, nærmest står og tar tiden før de får noe som ikke er deres i utgangspunktet. Hvem hadde giddet noen som står utenfor huset som står der og krever å få komme inn, fordi du var snill mot dem en eller annen gang. Anonymkode: ef584...7f5
Ullvott Skrevet 3. mai 2021 #17 Skrevet 3. mai 2021 SPOCA skrev (16 minutter siden): Hadde han vært min ektemann når jeg fant dette ut, antar jeg vi hadde vært sammen noen år, og da hadde jeg blitt ekstremt skuffet og lei meg. For meg er dette et svik. Ikke fordi jeg er i interessert i pengene, men jeg ønsker en åpen og ærlig relasjon. Jeg hadde f.eks insistert på særeie i en slik situasjon, det hadde jeg selv med min eksmann, så det har virkelig ingenting med pengene å gjøre. Det hadde altså vært en dealbreaker og jeg hadde antagelig gått. Et forhold basert på løgner og ingen tillit er ikke et forhold jeg ville vært i. Enig med deg. Én ting er å holde det skjult i innledningen av forholdet for å forsikre seg om at man ikke blir valgt for pengenes skyld; det kunne jeg akseptert. Å holde slike ting skjult over flere år, derimot, ville jeg sett på som et svik. 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #18 Skrevet 3. mai 2021 Hvis min mann skjulte dette, så hadde det ikke vært fordi han ikke ville blitt valgt på grunn av pengene. Hadde daten min unnlatt å si noe, evt. kjæreste før samboerskap, så er det greit og forståelig. Da er det lettere å velge utfra penger, for de som gjør sånt. Men min mann hadde begått et stort tillitsbrudd. Et vanlig liv kan man leve med mye penger også. Anonymkode: 1bb29...742
Nuith Skrevet 3. mai 2021 #19 Skrevet 3. mai 2021 Da hadde jeg faktisk blitt skuffet fordi han hadde sagt det i det hele tatt. Jeg har aldri hatt noe ønske om å være rik, det fleste rike mennesker har en livsstil jeg overhodet ikke ønsker å ha, og dersom mannen min egentlig var rik - som i mangemillionær, ikke "bare" for eksempel 2-5 millioner i banken - og han bestemte seg for å fortelle meg om det, så ville jeg gått ut i fra at det var fordi han nå ønsket å begynne å bruke av de pengene og leve "rikinglivet". På den andre siden, hvis han hadde sagt han ville fortsette å leve et nøkternt liv og at han bare fortalte det så jeg ikke skulle trenge å bekymre meg over sparing til ungene, så hadde det jo vært ok. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #20 Skrevet 3. mai 2021 Kommer veldig an på hvordan han hadde lagt det opp underveis. Hadde tatt en helhetsvurdering av løgnene. Anonymkode: 92902...aff 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå