Ugle1234 Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Vi flytter snart inn i større hus, hvor vi (heldigvis) har et eget gjesterom med tilhørende bad. Har nemlig svigerforeldre som bor langt unna og som alltid overnatter hos oss ved besøk. Vi skal kjøpe ny sovesofa, og vi har nye dyner og puter med sengetøy til bruk for gjester. Svigers overnatter gladelig hos enhver de besøker og syns det er kjempekoselig. De tar alltid med seg egne dyner og puter med sengetøy i en svartsekk, og overnatter ofte hos flere de kjenner på vei opp til oss (det er en lang kjøretur). Nesten som en overnattingsturné. Jeg syns ikke noe om at de skal drasse med inn disse putene og dynene inn til oss. For det første er ikke disse akkurat av nyere dato eller vasket siden de ble kjøpt, for det andre har de bodd hos folk jeg ikke vet hvem er og hvordan renholdet er. Dessuten unødvendig ettersom vi har alt klart av dyner, puter og sengetøy. Jeg påser også at slikt vaskes jevnlig. De er litt typen som tar vare på alt gammelt, mener de ikke må vaske håret etter en svett treningsøkt, som jeg har sett har klippet negler med min kjøkkensaks og syns det er ok å låne hygieneprodukter inkl. (brukt) tannbørste eller barberhøvel. Samboer syns jeg er GAL som vil be dem om at de ikke trenger å ta med dyne + pute med sengetøy til oss, ettersom vi har alt klart. Jeg er ganske sikker på at svigers vil takle det helt fint, selv om de kanskje tenker at jeg nok er litt rar. For de er ikke urimelige. Men som nevnt er de glad i å dele alt med alle, jeg derimot syns det er litt ekkelt. Hva mener dere? 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 2. mai 2021 Du er sær! Anonymkode: f5122...6e0 56
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Dette overlever du!! Anonymkode: 505c3...6cf 32
mae1234 Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Hærregud, for et kontrollbehov. Du høres slitsom ut. 49
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 Enig med deg. Skjønner deg veldig godt Anonymkode: 7b028...9a3 7
Fiffig Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Jeg synes det rareste her er at dette er en potensiell konflikt? "Vi har sengetøy klart! Alt redd opp til dere" og så er man vel takknemlig for det? 34
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Det normale er jo at den man er på besøk hos stiller med dyne og sengetøy- så jeg synes virkelig ikke det er rart at din samboer kan si at det ikke er nødvendig å ta med. Men om det er nødvendig? Vet ikke. De kommer jo med hele seg- så vet ikke helt om det skulle gjøre det noe eklere st de har med seg sengetøy selv. Ta et laken på før de kommer- så kan du vaske det når de drar. Hvordan skal de smitte noe over til dere pga sengetøy? Anonymkode: 8d207...0c0 4
Ulven Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Kjøp inn madrassbeskyttere som kan vaskes. Å nekte svigerforeldrene dine å ta med sengetøy for å hindre at de tar med uhumskheter fra andre, har liten hensikt så lenge de har med tøy som har vært innom de respektive besøkene. 21
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 For det første hadde jeg nok kjøpt en skikkelig seng til gjesterommet og ikke en sovesofa. For det andre synes jeg det er helt greit at de tar med sitt eget om de vil det. Anonymkode: a4d08...9f0 22
Blomsterpotta Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Herregud, jeg skjønner ikke at du orker å være så hysterisk kontrollerende. Kutt ut og la nå folk få sove med egne dyner og puter. Hva er du redd for egentlig? Trur ikke de drar med seg lopper og lus eller hva det nå er du er redd for 14
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 Skjønner deg godt! Er vel større sansynlighet at veggdyr ol. kommer med en dyne/pute som har ligget direkte i mange forskjellige senger, enn klær som trolig har vært på kroppen eller i en koffert hele tiden. Anonymkode: 70033...c72 7
Ugle1234 Skrevet 2. mai 2021 Forfatter #12 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette overlever du!! Anonymkode: 505c3...6cf Klart jeg overlever! Og de får jo komme på besøk uansett, syns bare det er rart at de skal insistere på å drasse med dette når jeg ikke syns det er noe til hjelp at de tar det med... 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 Jøss, mye rart man skal lese her på KG. Anonymkode: 14c3b...751 14
Ugle1234 Skrevet 2. mai 2021 Forfatter #14 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For det første hadde jeg nok kjøpt en skikkelig seng til gjesterommet og ikke en sovesofa. For det andre synes jeg det er helt greit at de tar med sitt eget om de vil det. Anonymkode: a4d08...9f0 Gjesterommet kommer til å brukes som TV-rom når de ikke er på besøk, derav sovesofa. 8
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #15 Skrevet 2. mai 2021 De liker vel å ha med sitt eget sengetøy og ikke måtte bruke sengetøy som potensielt mange har brukt de. Dette er ikke en kamp som er verdt å ta. Anonymkode: d5b3a...975 15
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #16 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De liker vel å ha med sitt eget sengetøy og ikke måtte bruke sengetøy som potensielt mange har brukt før de. Dette er ikke en kamp som er verdt å ta. Anonymkode: d5b3a...975 rettelse Anonymkode: d5b3a...975
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #17 Skrevet 2. mai 2021 Eneste jeg reagerer på er at de kanskje låner en brukt (deres?) tannbørste. Ellers ser jeg ikke noen problemer her. Anonymkode: 657af...743 13
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. mai 2021 #18 Skrevet 2. mai 2021 Tenker du må roe deg ned et par hakk.
Ugle1234 Skrevet 2. mai 2021 Forfatter #19 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eneste jeg reagerer på er at de kanskje låner en brukt (deres?) tannbørste. Ellers ser jeg ikke noen problemer her. Anonymkode: 657af...743 Det skrev jeg for å danne et bilde av hvor opptatt de er av hygiene. Ja, min tannbørste er blant de tannbørster som er lånt. 3
Ugle1234 Skrevet 2. mai 2021 Forfatter #20 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): rettelse Anonymkode: d5b3a...975 Tror ikke akkurat det er dét de er redde for. De tar med for de syns det er en enkel måte å bidra på når de overnatter hos folk. For min del gjør det meg ingenting å re opp med rent sengetøy når jeg har overnattingsgjester, så det er ikke til hjelp for meg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå