Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De som ikke klarer å la være? 
Som ødelegger alle sjanser de får og «driter i» om de ødelegger familien sin, psyken til den de sier de elsker osv. 

Hvorfor er noen mennesker sånn? 

Eksen min har fått mange sjanser, ødelagt alle sammen, lover bedring hver gang, driter seg ut igjen. Han har elendig selvtillit, klarer ikke å la være å prøve seg på jenter på datingsider, til og med utenlandske. Innrømmer aldri noe før jeg har bevis. 

Han lovte å vise meg at jeg kunne stole på han nå. Han ville ha meg tilbake. Familien sin tilbake. Han hadde forandret seg og lært. 
I kveld fant jeg ut at han har vært på WhatsApp igjen, appen han før har brukt for å snakke med andre jenter. Han sletter alltid appen før han kommer hjem. 

Så ja.. hva er det med sånne folk? Hvorfor er det noen som bare ikke klarer å være trofaste? 

Anonymkode: 05771...47d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 😕 

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper ilke å forklare, da du aldri kommer til å skjønne det. Du ville bare begynt å argumentere mot forklaringen.

Anonymkode: f7e4b...58b

• Liker 2
Skrevet

Narsissistiske/psykopatiske trekk, tenker jeg, når folk føler seg berettiget til å være notorisk utro og ødelegge en hel familie.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (58 minutter siden):

Narsissistiske/psykopatiske trekk, tenker jeg, når folk føler seg berettiget til å være notorisk utro og ødelegge en hel familie.

Støtter denne, heldigvis er hen en eks nå. 

Anonymkode: fda0e...46e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller spurt hva feiler det folk som gir sånne sjanse etter sjanse? Folk som involverer seg med dem og tror at de på magisk vis skal forandre seg...

Anonymkode: 7ec10...a41

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville heller spurt hva feiler det folk som gir sånne sjanse etter sjanse? Folk som involverer seg med dem og tror at de på magisk vis skal forandre seg...

Ofte lever de dobbeltliv, alt foregikk mens han var borte på jobb.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ofte lever de dobbeltliv, alt foregikk mens han var borte på jobb.. 

Alt kom frem etter jeg gikk

AnonymBruker
Skrevet

Mange av de mangler empati, tror jeg. Manglende evne til å sette seg inn i andres følelser. Setter seg selv foran andre alltid, også egne barn.

Anonymkode: 77655...c29

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jag etter bekreftelse 

Anonymkode: 23e4f...c82

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Manglende empati og respekt for andre, egoisme, risikovillig, spenningssøkende, avhengig av forelskelsesrus, stort bekreftelsesbehov, ulykkelig eller utilfredsstilt i forholdet. 

Anonymkode: 60f6e...bf3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje noen er litt godtroende da. Men det å være godtroende, betyr ikke at noe feiler en. Det er ikke de som tror på hva andre sier som har gjort noe galt, der partneren er notorisk utro. De har ikke skyld i det. Derfor synes jeg ikke det gir mening å snu på dette. 

Anonymkode: b00e5...5b4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan bare svare for meg selv; dårlig selvtillit, redd for å være alene, lav selvrespekt, for godtroende. 
Han har fått mange sjanser. 
Han virker ikke som en typisk psykopat eller narsissist.. tror jeg. Jeg vet ikke lenger. Kan man være det og kun ha denne notoriske utroheten som «symptom»? 

hi

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det hjelper ilke å forklare, da du aldri kommer til å skjønne det. Du ville bare begynt å argumentere mot forklaringen.

Anonymkode: f7e4b...58b

Neida. Forklar hvis du kan. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er stort sett en eller annen personlighetsforstyrrelse, eller kjemisk ubalanse i hjernen som belønner impulsiv og/eller selvdestruktiv adferd. Har enda ikke møtt en serieutro person som fikk tilstrekkelig med kjærlighet som barn, så det er jo noe der.

Men det viktigste å forstå er at de sjeldent endrer seg, og at du aldri kan forandre andre mennesker. 

Anonymkode: a75fa...5b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lav empati, hensynsløs i forhold til andres følelser og rett og slett uegnet som partner.

(Av nyskjerrighet: takler han farsrollen? Har litt vanskelig for å forestille at mennesker som tråkker på andres følelser på den måten gjør det bra som fedre)

Anonymkode: 6bc08...79c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Lav empati, hensynsløs i forhold til andres følelser og rett og slett uegnet som partner.

(Av nyskjerrighet: takler han farsrollen? Har litt vanskelig for å forestille at mennesker som tråkker på andres følelser på den måten gjør det bra som fedre)

Anonymkode: 6bc08...79c

Jeg vil si både og. Han er mye vekke i forbindelse med jobb og prioriterer stort sett alltid jobben først. Men når han er hjemme er han en god pappa. Han ser barnets behov og gir barnet mye nærhet og omsorg.

Hadde et så stort ønske om å holde familien samlet, men psyken min klarer snart ikke mer. Jeg føler jeg holder på å bli gal. Han tråkker over grenser, for så å bli sur på meg når jeg konfronterer han. Og siden han er lite hjemme er det lett for han å bare ikke svare meg. 

ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er stort sett en eller annen personlighetsforstyrrelse, eller kjemisk ubalanse i hjernen som belønner impulsiv og/eller selvdestruktiv adferd. Har enda ikke møtt en serieutro person som fikk tilstrekkelig med kjærlighet som barn, så det er jo noe der.

Men det viktigste å forstå er at de sjeldent endrer seg, og at du aldri kan forandre andre mennesker. 

Anonymkode: a75fa...5b1

Rart med det. Han har ett søsken som er ganske lik og ett som ikke er det.. Virker som de ble født uten moral. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De som ikke klarer å la være? 
Som ødelegger alle sjanser de får og «driter i» om de ødelegger familien sin, psyken til den de sier de elsker osv. 

Hvorfor er noen mennesker sånn? 

Eksen min har fått mange sjanser, ødelagt alle sammen, lover bedring hver gang, driter seg ut igjen. Han har elendig selvtillit, klarer ikke å la være å prøve seg på jenter på datingsider, til og med utenlandske. Innrømmer aldri noe før jeg har bevis. 

Han lovte å vise meg at jeg kunne stole på han nå. Han ville ha meg tilbake. Familien sin tilbake. Han hadde forandret seg og lært. 
I kveld fant jeg ut at han har vært på WhatsApp igjen, appen han før har brukt for å snakke med andre jenter. Han sletter alltid appen før han kommer hjem. 

Så ja.. hva er det med sånne folk? Hvorfor er det noen som bare ikke klarer å være trofaste? 

Det som feiler de er løgnene. At de går inn i et forhold på premisser de ikke kan stå for. De bør finne seg åpne forhold slik at vi som ikke liker åpne forhold kan slippe å oppleve tillitsbrudd og løgner. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Jordbæra skrev (20 minutter siden):

Det som feiler de er løgnene. At de går inn i et forhold på premisser de ikke kan stå for. De bør finne seg åpne forhold slik at vi som ikke liker åpne forhold kan slippe å oppleve tillitsbrudd og løgner. 

Det er jeg enig i. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...