Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 10 nå, og er så sabla oppblåst utover dagen. Jeg er ganske slank fra før, og det meste av klær jeg eier er tettsittende. Alle buksene mine blir vonde å ha på etter jeg har spist, og jeg blir uvel og kvalm av det. Jeg er førstegangs gravid.

Hvor tidlig er det egentlig «innafor» å kjøpe f.eks en gravidbukse? Føler meg litt teit fordi det jo ikke er en babymage enda, men fordi jeg er oppblåst. Hjemme bruker jeg såklart joggebukser, men tenker mest til når vi spiser middag hos andre osv.

Anonymkode: e5f86...8b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å bruke gravidbukser allerede i uke 8. Jeg ble fort oppblåst og magen ble fort stor. Nå har jeg brukt kun gravidklær, både bukser, tskjorter, gensere og truser siden uke 8. 

Men det kan være lurt å kjøpe inn noen få plagg i starten.  For det kan hende du går opp i størrelse iløpet av graviditeten. Selv har jeg liggende noe i M og mye i L da jeg gikk opp en størrelse etterhvert

Anonymkode: cf755...92b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg begynte å bruke gravidbukser allerede i uke 8. Jeg ble fort oppblåst og magen ble fort stor. Nå har jeg brukt kun gravidklær, både bukser, tskjorter, gensere og truser siden uke 8. 

Men det kan være lurt å kjøpe inn noen få plagg i starten.  For det kan hende du går opp i størrelse iløpet av graviditeten. Selv har jeg liggende noe i M og mye i L da jeg gikk opp en størrelse etterhvert

Anonymkode: cf755...92b

Ja jeg tenker mest bare å kjøpe 1 dongeribukse sånn at jeg kan bruke den ute blandt folk, ikke noe storhandling enda😅

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 12 uker og har vært oppblåst leeenge. Datteren min på 4 kommenterte nettopp at magen min har vokst (hun vet ikke at jeg er gravid).. :P er bare så sykt oppblåst. 

har ikke gravd frem gravidklæra, men det er kun pga god stretch i det jeg allerede har 😆

Skrevet

Anbefaler forresten hårstrikk gjennom hullet på dongeribuksa for å feste i knappen om buksa er for stram i linningen. Men da med løs genser over 😆

AnonymBruker
Skrevet
Snurrepurre skrev (1 minutt siden):

Jeg er 12 uker og har vært oppblåst leeenge. Datteren min på 4 kommenterte nettopp at magen min har vokst (hun vet ikke at jeg er gravid).. :P er bare så sykt oppblåst. 

har ikke gravd frem gravidklæra, men det er kun pga god stretch i det jeg allerede har 😆

Hehe, ja ikke sant. Dongeribuksene mine sitter så stramt rundt magen, og det begynner andre finbukser å gjøre også😂 rart at man skal kjenne det så godt på klærne så tidlig🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe, ja ikke sant. Dongeribuksene mine sitter så stramt rundt magen, og det begynner andre finbukser å gjøre også😂 rart at man skal kjenne det så godt på klærne så tidlig🙈

Ja, det er veldig rart. Forrige svangerskap ganske usynlig frem til uke 15. nå må vi nok fortelle nyheten om ikke allverdens tid, før jeg får spørsmål 😆

AnonymBruker
Skrevet

Eg begynte faktisk i uke 13 🤪. Fekk ikkje ordentlig babymage før i uke 22 da.

Anonymkode: 6d038...fee

AnonymBruker
Skrevet

Forrige gang begynte jeg i uke 11, klarte meg med strikk i knappen frem til da. Denne gangen har jeg såååå vondt om noe strammer på magen at selv gravidbuksene som er strukket til uke 40 gjør vondt. Så nå er det flaks det er hjemmekontor og tid for joggebukse selv om jeg bare er i uke 7 🙈

Anonymkode: d7270...fbd

AnonymBruker
Skrevet

Begynte i uke 9, mye oppblåst og ventet tvillinger

Anonymkode: da9c7...a21

AnonymBruker
Skrevet

Må være lov til å bruke gravidklær med en gang man har bruk for det vel? Om det er baby eller luft spiller ingen rolle, man skal jo ha det behagelig. Jeg var også sykt oppblåst rundt uke 10, men det roa seg veldig og jeg endte opp med å ikke bruke gravidklær fordi magen var så liten. Men følte meg nesten snytt, de ser jo så behagelige ut de buksene med strikk i livet 😅

Anonymkode: 50c4e...83c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

skjønner ikke at ikke alle kvinner har mammajeans jeg! For en revolusjon det var😂

Anonymkode: a1f0e...e13

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også sykt oppblåst i første trimester, men syns ikke gravidbukser satt noe fint på det tidspunktet heller. Jeg så jo ikke gravid ut ennå, bare tjukk, og gravidklær framhever gjerne magen... Løsningen min ble mye kjoler/lange topper med myke tights under. Når gravidmagen kom for alvor i uke 20++ ble gravidbukser derimot nødvendig. 

Anonymkode: a7981...baf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...