AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Så greia er at en gammel flamme har tatt kontakt. Han var i et forhold med noen andre på det tidspunktet vi startet å prate sammen. Han sa til meg at han var singel, hadde skjult alt av bilder av han og kjæresten + fjernet forholdet på Facebook. Jeg avsluttet og blokkerte da jeg fant ut at han hadde samboer. Prøvd jevnt å ta kontakt med han igjen, etter forholdet deres tok slutt, men ble ignorert av han. Tok dermed hintet, og sluttet å sende meldinger. Nå, 4 år etter jeg har hørt i fra han sist, har han tatt kontakt....Han sa han savnet meg, og var redd jeg hatet han. Derfor tok han ikke kontakt, sa han. Vil gjerne bli sammen med han, hva gjør jeg? Redd han ikke er til å stole på, men jeg ble dødsforelsket i han da vi pratet sammen...Noe jeg fortsatt er. Hadde han følelser for meg, eller ble jeg bare brukt? Han virker interessert, men han har aldri tid til meg, noe som er et dårlig tegn, men han jobber veldig mye også...🙄 Anonymkode: 08a5e...049 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 2. mai 2021 Nei nei nei nei Som mann sier jeg nei. Han vil bare knulle Anonymkode: a9ecd...043 54
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Han vil bare bruke deg! Løp mens du kan! Anonymkode: c5a26...4c5 24
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei nei nei nei Som mann sier jeg nei. Han vil bare knulle Anonymkode: a9ecd...043 Takk for svar, var det jeg mistenkte, men hjertet mitt forteller meg noe annet enn det sunn vett gjør...Han prater veldig mye på å ville ha sex med meg, så det stemmer nok, dessverre. Vanskelig å innrømme det TS Anonymkode: 08a5e...049 6
Blueberrymuffin Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så greia er at en gammel flamme har tatt kontakt. Han var i et forhold med noen andre på det tidspunktet vi startet å prate sammen. Han sa til meg at han var singel, hadde skjult alt av bilder av han og kjæresten + fjernet forholdet på Facebook. Jeg avsluttet og blokkerte da jeg fant ut at han hadde samboer. Prøvd jevnt å ta kontakt med han igjen, etter forholdet deres tok slutt, men ble ignorert av han. Tok dermed hintet, og sluttet å sende meldinger. Nå, 4 år etter jeg har hørt i fra han sist, har han tatt kontakt....Han sa han savnet meg, og var redd jeg hatet han. Derfor tok han ikke kontakt, sa han. Vil gjerne bli sammen med han, hva gjør jeg? Redd han ikke er til å stole på, men jeg ble dødsforelsket i han da vi pratet sammen...Noe jeg fortsatt er. Hadde han følelser for meg, eller ble jeg bare brukt? Han virker interessert, men han har aldri tid til meg, noe som er et dårlig tegn, men han jobber veldig mye også...🙄 Anonymkode: 08a5e...049 Han har tid til deg, dersom han er interessert (selv om han jobber mye). Det i seg selv er et stort rødt flagg. Men, jeg tror det er en fare for at man kan bruke energi på å tenke på hva som kunne blitt. Så om du gir etter for nysgjerrigheten, så har jeg bar en ting å si. Ta det veldig forsiktig, ikke gjør noe forhastet, og gi det tid. Om du med tiden får en dårlig magefølelse, så vær så snill å ta den på den. Du skylder ikke denne mannen noe, selv om du opptar kontakten igjen. Edit Så ikke denne før nå: «Han prater veldig mye på å ville ha sex med meg, så det stemmer nok, dessverre. » Det er et dårlig tegn. Om han faktisk hadde vært interessert og tatt deg på alvor så hadde han ikke startet i den enden og snakke om sånt. Min magefølelse sier løp. Endret 2. mai 2021 av Blueberrymuffin 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han vil bare bruke deg! Løp mens du kan! Anonymkode: c5a26...4c5 Er nok det beste, skjønner jeg. takk for svar. Anonymkode: 08a5e...049 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Blueberrymuffin skrev (Akkurat nå): Han har tid til deg, dersom han er interessert (selv om han jobber mye). Det i seg selv er et stort rødt flagg. Men, jeg tror det er en fare for at man kan bruke energi på å tenke på hva som kunne blitt. Så om du gir etter for nysgjerrigheten, så har jeg bar en ting å si. Ta det veldig forsiktig, ikke gjør noe forhastet, og gi det tid. Om du med tiden får en dårlig magefølelse, så vær så snill å ta den på den. Du skylder ikke denne mannen noe, selv om du opptar kontakten igjen. Takk for svar! Har egentlig ingen god magefølelse. Føler han skjuler noe, og det er ikke alltid han svarer, men bare åpner meldinger og snaps... TS Anonymkode: 08a5e...049 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Vil du egentlig ha en som later som om han er singel for å få kontakt med damer? 😕 Svært usannsynlig at han ikke gjør det samme mot deg. Anonymkode: f3a92...618 12
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil du egentlig ha en som later som om han er singel for å få kontakt med damer? 😕 Svært usannsynlig at han ikke gjør det samme mot deg. Anonymkode: f3a92...618 Er det jeg er redd for. Innerst inne vil jeg ikke ha han, for jeg vet hvordan han oppfører seg, men jeg ble så ekstremt forelsket.... Klarer ikke se alle de røde flaggene, selv om de kanskje er veldig tydelige. TS Anonymkode: 08a5e...049
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Hvorfor er du forelsket i ham? Hvilke av hans kvaliteter setter du pris på? Hvorfor ser du for deg at et langvarig parforhold med denne mannen vil være bra for deg? Jeg mener ikke å stille disse spørsmålene i en angripende tone, men håper du vil tenke deg ordentlig om før du eventuelt går inn i noe med ham. Anonymkode: ce44c...259 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor er du forelsket i ham? Hvilke av hans kvaliteter setter du pris på? Hvorfor ser du for deg at et langvarig parforhold med denne mannen vil være bra for deg? Jeg mener ikke å stille disse spørsmålene i en angripende tone, men håper du vil tenke deg ordentlig om før du eventuelt går inn i noe med ham. Anonymkode: ce44c...259 Jeg vet faktisk ikke hvorfor jeg forelsket meg i han, det er så lenge siden vi startet flørten. Klarer ikke svare på noen av spørsmålene, fordi jeg egentlig vet mye bedre enn dette her.... TS Anonymkode: 08a5e...049
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 Tror du er mer hekta enn forelsket? Du kan tro at det du kjenner er «ekte kjærlighet», men er du hekta på en person som representerer et håp om kjærlighet, er det som å løpe med utstrakte hender mot oasen i ørkenen til tunga tørker inn uten å komme fram. Vannkilden er ikke der, den er kun et fata morgana, en optisk illusjon. Den andre elsker deg ikke, bare «keeps you hanging on" https://psykologisk.no/2015/03/hekta-pa-et-hap-om-kjarlighet/ Anonymkode: a7024...276 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar, var det jeg mistenkte, men hjertet mitt forteller meg noe annet enn det sunn vett gjør...Han prater veldig mye på å ville ha sex med meg, så det stemmer nok, dessverre. Vanskelig å innrømme det TS Anonymkode: 08a5e...049 What?! Så ekkel og respektløs og latterlig han er! Du kan fortelle han at dere kan møtes og prate osv men sex er «off the table». If you like it then you should’ve put a ring on it! Dumt at man faller for slike menn, fort gjort.. men denne mannen kommer jo vaiende med sitt røde flagg. Anonymkode: bf49c...6d7 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #14 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tror du er mer hekta enn forelsket? Du kan tro at det du kjenner er «ekte kjærlighet», men er du hekta på en person som representerer et håp om kjærlighet, er det som å løpe med utstrakte hender mot oasen i ørkenen til tunga tørker inn uten å komme fram. Vannkilden er ikke der, den er kun et fata morgana, en optisk illusjon. Den andre elsker deg ikke, bare «keeps you hanging on" https://psykologisk.no/2015/03/hekta-pa-et-hap-om-kjarlighet/ Anonymkode: a7024...276 Takk for svar. Det gir ekstremt mye mening, og det stemmer nok. Er bare noe i meg, som sier at han er «hemmelig» forelska i meg....men er vel en illusjon. TS Anonymkode: 08a5e...049 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #15 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): What?! Så ekkel og respektløs og latterlig han er! Du kan fortelle han at dere kan møtes og prate osv men sex er «off the table». If you like it then you should’ve put a ring on it! Dumt at man faller for slike menn, fort gjort.. men denne mannen kommer jo vaiende med sitt røde flagg. Anonymkode: bf49c...6d7 Takk for svar! TS Anonymkode: 08a5e...049
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #16 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg vet faktisk ikke hvorfor jeg forelsket meg i han, det er så lenge siden vi startet flørten. Klarer ikke svare på noen av spørsmålene, fordi jeg egentlig vet mye bedre enn dette her.... TS Anonymkode: 08a5e...049 Når du ikke vet hvorfor du liker ham sier det meg at du ikke egentlig liker ham, men heller at du (som AB…276 påpeker) er hekta. Å være hekta er noe helt annet enn å være forelsket eller betatt, og det er ingenting bra for deg i denne relasjonen. Du bare ødelegger deg selv ved å fortsette å ha kontakt med ham. Jeg syne du burde lese deg opp på hekt, slik at du blir mer bevisst mønsteret, da vil du stå sterkere i møtet med denne fyren (uansett om det er per telefon eller hva nå enn). https://www.nettavisen.no/livsstil/her-gar-grensen-mellom-ulykkelig-forelskelse-og-et-hekt-det-tar-over-hele-livet-ditt/s/12-95-3423912154 https://speilvendt.no/amygdalas-fange/ https://leangkollseminaret.files.wordpress.com/2013/10/det-romantiske-hektets-psykologi-leangkollen-2014.pdf https://www.ark.no/boker/Nora-Skaug-Hekta-pa-et-hap-om-kjaerlighet-9788203296161?gclid=EAIaIQobChMI8YGWsqqt8AIVDKSyCh1_awGmEAQYBSABEgL2FfD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: ce44c...259 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #17 Skrevet 5. mai 2021 OPPDATERING: Han har visst flyttet tilbake til eks-samboeren sin nå den siste tiden...Hun har funnet ut at vi har hatt kontakt, og nå har jeg blitt blokkert fra brukerne hans. Han fortalte selv at han var redd for å være alene, derfor prøvde de på nytt.... Hvordan kommer jeg meg videre nå? TS Anonymkode: 08a5e...049 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #18 Skrevet 5. mai 2021 On 5/3/2021 at 9:47 AM, AnonymBruker said: Takk for svar. Det gir ekstremt mye mening, og det stemmer nok. Er bare noe i meg, som sier at han er «hemmelig» forelska i meg....men er vel en illusjon. TS Anonymkode: 08a5e...049 I L L u s j O O O O o n Anonymkode: e61ad...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #19 Skrevet 5. mai 2021 Dette kan jeg svare på. Jeg har det nesten slik som deg bare at jeg er han. Kort fortalt jeg tok kontakt med ei som jeg ikke hadde hatt kontakt med på 6 år, hadde ingen baktanker med det ville bare høre hvordan det sto til. Og nå vil hu faen ikke gi seg, vi snakker 5-10 meldinger om dagen!! Det er ikke hver dag det skjer da, men det blir ikke oss fordi jeg vil bare ha henne som venn. Men her kommer jeg til det jeg skulle si, måtte bare si det andre slik at dere skulle skjønne tegninga, eller mente ikke å si som jeg skrev lenger opp, men skrive fordi det er det jeg gjør. Jeg har aldri tid til å treffe henne fordi jeg ikke liker henne. Det der ser skikkelig stygt ut, jeg liker henne jo, men ikke på den måten, så på en måte blir det jo riktig det jeg skrev, mens på en måte ikke. Håper dere skjønner det. Anonymkode: 82e54...71c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #20 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan kommer jeg meg videre nå? TS Anonymkode: 08a5e...049 Anbefaler deg på det sterkeste å kontakte en psykolog og be om et par timers rådgivning. En psykolog vil kunne hjelpe deg med å forstå hvordan og hvorfor du havnet i situasjonen og også hjelpe deg med å finne veien ut. Dette er en helt normalt årsak eller situasjon å oppsøke rådgivning hos psykolog for. Å få råd og veiledning av en psykolog betyr på ingen måte at man er syk eller at noe er "galt", men psykologer er utdannet til å hjelpe oss til å forstå oss selv bedre enn det vi klarer på egenhånd. Det blir som å gå til tannlegen når man har hull eller tilkalle rørlegger når det er lekkasje, vi kan ikke fikse alt selv og må innimellom be om litt hjelp fra fagfolk. Anonymkode: ce44c...259 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå