AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Jeg leser ofte at det er en flukt fra læreryrket, og det skremmer meg veldig fra å bli lektor. Planlegger å bli lektor på vgs, men jeg lurer på om lærerne/ lektorene også «flykter» derifra. Det må jo være betydelig mindre foreldrekontakt og «sosialarbeider» rolle når en jobbe med ungdom på vgs., kontra barne og ungdomsskole. Eller bommer jeg helt? Anonymkode: 51cc9...ad0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg leser ofte at det er en flukt fra læreryrket, og det skremmer meg veldig fra å bli lektor. Planlegger å bli lektor på vgs, men jeg lurer på om lærerne/ lektorene også «flykter» derifra. Det må jo være betydelig mindre foreldrekontakt og «sosialarbeider» rolle når en jobbe med ungdom på vgs., kontra barne og ungdomsskole. Eller bommer jeg helt? Anonymkode: 51cc9...ad0 Hvis du virkelig vil bli lektor så kan du bare se på det som positivt at folk "flykter", da blir det jo enda lettere for deg å få jobb i et ellers så trangt arbeidsmarked! Som vgs-elev skjønner jeg ikke helt hvordan dette stemmer, men det gjør vel det likevel. De fleste lærerne jeg har hatt ser ut til å elske jobben sin og å være flink i den. Anonymkode: 73d14...dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå