AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Uff, dette OBOS-markedet i Oslo er ikke lett å orientere seg i... Jeg og mannen ønsker å kuppe en leilighet som ligger ute for salg i samme borettslag. Denne leiligheten er meget attraktiv- flere rom enn den vi har nå, finere, med fantastiske solforhold og utsikt. Vi som bor internt i borettslaget har forkjøpsrett selv før folk med OBOS-ansiennitet fra 1960. Nå er vi uenige om hvilken strategi som lønner seg. Jeg ønsker å melde forkjøp NÅ, før visning og budrunde, så folk som er interesserte i leiligheten ser at det ikke er noe poeng i å by på den, fordi de ikke får den uansett. Slik blir det forhåpentligvis få budgivere. Jeg tenker faktisk også at dette er sympatisk å gjøre- synes synd på folk som går på visning, ser for seg en fremtid der, vinner budrunde osv, før den blir kuppet. Mannen mener vi skal melde forkjøp først ETTER at leiligheten er solgt, for å unngå at folk byr skyhøyt for å «skremme» oss bort, når de ser at folk internt har meldt forkjøp. Hva tenker dere? Hvilken strategi er best for å få leiligheten billigst mulig? Anonymkode: d6d08...34f
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Er det satt en dato for når forkjøpet må meldes? Anonymkode: 663ef...52f
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Jeg ville ventet. De fleste vil nok by litt ekstra for å slippe å miste boligen til noen med forkjøpsrett Anonymkode: 5fac8...d82
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Etter! Jeg har solgt flere OBOS boliger og elsker intern interesse. Et fantastisk virkemiddel for å dra prisen så høyt opp som overhodet mulig. De som byr byr ikke bare mor hverandre, men også mot de interne. Altså vil de ha leiligheten må de betale en pris de tror blir for høy for dem med intern forkjøpsrett. Anonymkode: 8f0bd...03c
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 Du bruker ordet kuppe feil. Å kuppe er at man kjøper en leilighet direkte fra selger før visning og budrunde, uten å bruke noe forkjøpsrett eller noe sånt. Å bruke forkjøpsretten sin på feks obosleiligheter eller borettslagleiligheter er ikke å kuppe. Jeg vet ikke hva som er best taktikk da... Anonymkode: 6356f...249
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå